VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
Top 3 business
Mai 2007, Nr. 37

Top 3 business

Comentează   |   Cuprins



de Alexandr Burdeinîi

1. Serghei Laţanovschi
preşedintele Bursei imobiliare „LARA”

 
pentru competitivitate şi dezvoltarea infrastructurii

„Concurenţa în domeniul imobiliar, la fel ca şi în celelalte sfere, devine tot mai acerbă pe zi ce trece.  

În  sectorul în care activăm cea mai mare bătălie se dă pentru a atrage clientul”, a declarat Serghei Laţanovschi. În primăvara curentă, Bursa imobiliară „Lara”  şi-a deschis două reprezentanţe în două sectoare ale capitalei, Telecentru şi Botanica, adică în aşa-numitele bedroom community sau „cartierele-dormitor”. În linii generale, companiile care activează pe piaţa imobiliară nu se prea pot lăuda cu o infrastructură dezvoltată: în cel mai bun caz, acestea dispun de un oficiu solid în centrul Chişinăului. Serghei Laţanovschi spune că, până la sfârşitul anului, „Lara” intenţionează să  deschidă reprezentanţe şi în alte sectoare ale urbei. De menţionat că de mai mult timp, bursa are o filială la Bălţi, infrastructura acestui agent economic fiind în perpetuă dezvoltare. Astfel, încetul cu încetul, vom putea vedea cine dintre concurenţii redutabili are intenţia să se dezvolte pe această piaţă.

2. John Maxemchuk
director general  SUN Communications


pentru  atragerea unui investitor străin de prestigiu şi extinderea reţelei în ţară

La începutul lui aprilie, s-a anunţat că Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare va achiziţiona 28% din acţiunile Companiei moldo-americane  SUN Communications – cel mai mare operator de televiziune prin eter şi prin cablu din ţară.
 
John Maxemchuk a reuşit să-l convingă pe prestigiosul investitor străin de perspectivele evoluţiei companiei pe care o conduce. Mai mult, partenerii urmează să realizeze un proiect investiţional cu durata de trei ani şi cu un buget de  $8 mln. Din această sumă, $4 mln. vor fi investite de BERD în capitalul social al companiei, iar alte $4 mln. banca le va oferi în calitate de credit pe termen lung. John Maxemchuk susţine că aceste mijloace financiare vor fi direcţionate pentru extinderea reţelei  SUN TV în zece oraşe ale Moldovei, precum şi pentru diversificarea gamei de servicii prestate  – TV, Internet,   IP-telefonie.

Cifra anuală de afaceri a companiei depăşeşte  $4 mln, iar pe viitor se prevede cel puţin triplarea acestui indice. Creată în 1994, reţeaua companiei acoperă 83% din teritoriul Chişinăului  (72 mii clienţi). Totodată, compania dispune de o reţea prin cablu la Bălţi.


3. Valeriu Poiată
fondatorul Companiei „Alvim-Auto”


pentru  încrederea în succesul producătorului sud-coreean de automobile în Moldova şi spirit de competiţie
 
La finele lunii  martie, „Alvim-Auto” a deschis un salon auto – „KIA-Motors” – cu suprafaţa de peste 500 de metri pătraţi, promiţând să investească 5 mln. euro pentru dezvoltarea  reţelei de dealeri care comercializează automobile în Moldova.

„Alvim-Auto” şi-a trasat obiective dintre cele mai serioase: să vândă în anul 2007 minimum 200 de autoturisme. Mai mult: compania intenţionează să deschidă în 2008 propriul Service center. Valeriu Poiată avea să declare Agenţiei „InfoMarket” că, la momentul deschiderii salonului auto, investiţiile efectuate de către „Alvim-Auto” se cifrau la 1,4 mln. euro, în anul 2010 acestea urmând să ajungă la 5 mln. euro. Grupul automobilistic  „Hyundai-Kia” evoluează destul de dinamic  şi chiar agresiv pe piaţa mondială, comercializând 1,3 mln. de automobile în 165 de ţări. Probabil, într-un fel, succesul „Alvim-Auto” depinde  şi de politica promovată  de partenerul său sud-coreean.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+18°