VIP Magazin
15 Decembrie 2018
Print
Print
Print
Print
Top muzică (Iulie-august 2012)
August 2012, Nr. 99

Top muzică (Iulie-august 2012)

Comentează   |   Cuprins

Pasha Parfeny – lăutarul Nr. 11

Astăzi, când cântă opinia publică – Pasha Parfeny dansează pe ritmurile „Lăutarului”. Cei peste 120 de milioane de telespectatori din toată lumea l-au plasat pe Pasha Parfeny pe un loc de frunte – locul 11 şi… locul 3,  din cele 8 participări ale Moldovei la Eurovision, după ce Zdubii au luat locul 6 în 2005  şi Natalia Barbu locul 10 în 2007.

Finala Eurovision din 26 mai 2012 a găzduit noul Mare talent al Republicii Moldova – Pasha Parfeny, care a evoluat cu numărul 26. Am urmărit cu atenţie „Eurovision Song Contest 2012” şi vreau să vă spun că Pavel Parfeni a fost cel mai carismatic, cu o ţinută ingenioasă şi un bagaj vocal bine pregătit. Am simţit o evoluţie vădită, dacă e să comparăm cu prestaţia sa de la Festivalul Internaţional „Golden Talent Batumi” din 2011, unde moldoveanul a luat marele trofeu. „Am promis că voi ajunge în finală şi am ajuns. Promit să cânt şi mai bine în finală, pentru a câştiga” , a declarat interpretul în cadrul unei conferinţe de presă organizate după semifinala din 22 mai. Şi a câştigat – este eroul Moldovision, un concurs al cărui juriu este opinia publică, care are barometrul său intern şi nu se lasă cucerită uşor, dar recunoaşte că Pasha este „trofeul”, care sigur nu lipseşte din topul preferinţelor la moment, datorită calităţilor sale vocale, alături de  cele fizice. O evoluţie într-adevăr impresionantă, ritmurile cu influenţe tradiţionale ne-au dat fiori spre final! Pasha Parfeny a avut o prestaţie impecabilă! A electrizat scena şi a făcut să vibreze întregul continent European. Şi-a lăsat amprenta şi cu siguranţă va mai onora scenele Eurovision cu prezenţa sa. Pasha într-adevăr, place sau nu tuturor, este una dintre cele mai puternice voci din Moldova, dar şi la Eurovision a avut concurenţi de neînvins. Totuşi concurenţa nu a fost o armă de temut şi  bătălia s-a soldat cu locul 11 – aş interpreta eu: de două ori numărul 1, o dată în topul Europei şi o dată în topul Moldovei.

Top 5 piese autohtone şi internaţionale, difuzate de 1 iunie

1. Michel Telo
„Ai Se Eu Te Pego”
21 de difuzări





2. „SunStroke Project”

„Set my soul on”
20 de difuzări





3. Smiley

„Dead man walking”
20 de difuzări






4. Connect-R

„Vara nu dorm”
19 difuzări






5. Mihai Teodor

„You and I”
17 difuzări






Alexandru Popovici

CEO Media Forest Moldova

Showbiz în euro
Sezonul showbizului moldovenesc se declară deschis. Sarcastic sau nu, dar interpreţii autohtoni îşi deschid agendele tocmai când încep nunţile şi cumătriile – un atu al moldovenilor. Acestea oferă EUROscena, deoarece remunerarea artiştilor se face în euro, doar facem şi noi primii paşi nesiguri, dar lacomi pentru a ne simţi mai EUROpeni.

Artiştii autohtoni nu mai au loc pe scenele moldoveneşti. Nu ştiu dacă mai este loc pentru vedete, ştiu că este loc de muncă: avem două-trei scene unde se pot organiza concerte şi zeci de săli de nunţi, cumătrii care găzduiesc în sezonul cald al anului cei mai cotaţi şi doriţi cântăreţi. Showbizul moldovenesc, oricât de colorat şi dezvoltat ar părea, are doar talente, dar nu şi valoare. Mai bine zis, avem show, dar business nu este: nu avem show-uri de calitate (concerte, emisiuni TV, diverse evenimente şi acţiuni), dezvoltare continuă, spectacole grandioase. Showbiz nu înseamnă doar muzică, este şi TV, radio, sunt spectacole, film. Iar noi putem face filmuleţe de pe peliculele de la nunţi şi cumătrii. Fiind chiar la începuturi, trebuie să înţelegem că fără investiţii acest showbiz moldovenesc va rămâne în continuare doar la nivelul de nunţi şi cumetrii. Din păcate, showbizul moldovenesc s-a născut şi se dezvoltă doar la nunţi şi cumetrii. Acesta este adevărul.

De subliniat că UNII artiştii chiar promovează „Chef-bizul”: refuză prestaţia la concerte, nici că mai pomenim de unele gesturi de caritate, în favoarea celor 2-3 ore de prestaţie „LIVE” . Şi ne place să parazităm piaţa cu tot soiul de cuvinte: showbiz, paparazzi, acestea rămânând la nivel de noţiuni şi tendinţe à la moldoveni.

Calitatea show-businessului este direct dependentă de cantitatea banilor investiţi, însă acest fapt nu este o premisă pentru dezvoltarea unui showbiz de calitate. În Republica Moldova showbizul este bătălia încinsă din sezonul nunţilor între artiştii autohtoni, care nu va face decât să se deschidă o nouă sală de nunţi şi cumătrii – „showbizul la tine pe masă”. Nu mă mir să o facă chiar unul dintre artiştii autohtoni. Doar în Republica Moldova totul este atipic.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+1°