VIP Magazin
15 Decembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Top cultură. Octombrie 2013
Octombrie 2013, Nr. 113

Top cultură. Octombrie 2013

Comentează   |   Cuprins

La „Ginta Latină” Shakespeare a adus ploaie cu... şoapte
Prima premieră teatrală a toamnei a oferit-o „Ginta Latină”. Pentru prima dată pe scena de la noi (cel puţin din ultimii 20 de ani), a… plouat cu adevărat. Decor sobru, sugestiv, pavaj deteriorat, plin de băltoace adevărate  şi… ploaia, care vine ca un purgatoriu peste eroi, timpuri, amintiri, menită să cureţe, să deştepte, să pună pe gânduri. Este vorba despre fantezia poetică „12 şoapte în a 12-a noapte” – o variaţiune pe tema celebrei piese shakespeariene, montată de cunoscutul deja regizor şi actor Mihai Ţărnă, stabilit de mai mulţi ani la Paris. De ce „şoapte”?  „Pentru că, paradoxal, o şoaptă se imprimă mai puternic în raţiune decât un urlet, spune regizorul, fiindcă şoaptele sunt cele mai frumoase, mai dureroase, mai sfâşietoare, mai gingaşe momente, pe care noi nu le mai observăm. Impresionează ansamblul actoricesc, aerul plin de mister al spectacolului,  în care umorul mustos alternează cu drama căutărilor de sine.” Misterul, zice M. Ţărnă, e singurul lucru care ne mai face cu-adevărat curioşi şi interesaţi de ceva. E o frumoasă poveste montată în numele dragostei, al ploii şi singurătăţii totale!

Festivalul „Invită Maria Bieşu” urma să înceapă... afară
Puţini ştiu că opera „Aida” de Giuseppe Verdi (una de referinţă în biografia regretatei Primadone şi întemeietoarei festivalului, Maria Bieşu), care a deschis ediţia a XXI-a din anul curent, trebuia să fie jucată în premieră absolută pentru noi... sub cerul liber, pe treptele teatrului. Autorii concepţiei, Irina Vişnevscaia şi Serghei Buchin, spun că se preconiza un spectacol modern, grandios şi original. Pictorul Ion Musteaţă a executat special pentru „Aida” 7 tablouri originale în ulei, care urmau să fie proiectate pe ecrane diodice şi animate. În decoruri masive erau antrenaţi peste 300 de figuranţi, iar costul proiectului se ridica la circa 900.000 de lei. Din păcate, în ultimul moment s-a renunţat la idee (din motive de securitate?). În scenă a ajuns varianta simplificată a proiectului. A fost păstrat, ce-i drept, tigrul viu de 250 de kilograme, adus special de la grădina zoologică, după ce a fost „testat” cu muzica lui Verdi. Una dintre atracţiile ediţiei curente a fost şi spectacolul omagial „Paiaţe” de Leoncavallo, cu care maestrul Mihai Munteanu şi-a sărbătorit cea de-a 70-a aniversare!

Aura a schimbat regizoarea şi lookul
După doi ani de pauză, Aura apare cu un nou videoclip – piesa „Inima mea”(muzică şi text: Eugenia Andrieş-Carabut, aranjament: Sandu Gorgos). Cu acest clip, Aura schimbă mai multe în viaţa ei de creaţie, inclusiv regizoarea, Svetlana Frumusachi, cu care a colaborat la emisiuni TV, videoclipuri şi concerte timp de peste 20 de ani (asta pentru că ideea tinerelor regizoare Corina Caireac şi Ana Constantinova i s-a părut foarte tentantă), nemaivorbind de nuanţa părului şi stilul coafurii – de la blond (în stilul Marilyn Monroe) până la brun închis (de ciocolată). Clipul s-a filmat o zi şi o noapte pe cinci platouri montate într-un subsol, cu cinci ţinute vestimentare diferite şi a avut un buget simbolic de circa 2000 de euro. Videoclipul are mult umor, culori vii, multă ironie pe seama eroinei lirice, care se visează divă. În clip o regăsim pe aceeaşi Aura – cochetă, haioasă, expresivă şi totodată diferită. Interpreta are însă calităţi profesionale ce o deosebesc de alţi colegi de breaslă – în cadru ea ştie să rămână foarte sinceră şi credibilă, orice ar face.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°