VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
Top business. Octombrie 2010
Octombrie 2010, Nr. 79

Top business. Octombrie 2010

Comentează   |   Cuprins

de Iulian BERCU

Câmpul „minunilor”
Perioada electorală este nu numai un exerciţiu de retorică, dar şi o competiţie de optimism. Toate partidele au început deja goana după pahare „semipline”: unele rămânând la guvernare şi încercând să se înfăşoare în întregime cu „oghealul guvernamental”, alţii plecând în misiunea electorală cu întreaga echipă. Vom asista la o inflaţie de soluţii pentru relansarea economică a Moldovei, multe dintre care vor fi la limita sănătăţii psihice, iar altele chiar vor fi bune. Cert este că după aceste două luni, noua guvernare o să aprobe un buget şi o politică fiscală reieşind din faptul că „paharul statului” este pe jumătate gol, dar şi din faptul că incertitudinea politică afectează economia de cele mai multe ori mult mai grav decât cataclismele economice sau naturale.

Dicionar businessmani-birocraţi
Asociaţia Oamenilor de Afaceri din Moldova a făcut primul pas. Crearea unei organizaţii care să facă lobby la nivel guvernamental pe intern şi în exteriorul ţării.

Petrom„Pionierii” relansării
„Petrom Moldova” a lansat un program amplu de modernizare a benzinăriilor din Republica Moldova. Bugetul alocat doar pentru prima perioadă este de câteva milioane de euro. Pe lângă „implementarea noilor standarde de deservire a clienţilor”, cum se menţionează în materialele PR ale companiei, cel mai important efect este semnalul că „gheaţa” s-a spart, dar pe un segment de piaţă care şi aşa o duce bine, chiar dacă este criză sau nu. Optimism este a doua componentă a investiţiilor, după bani. Iar acum, în plină campanie electorală, riscăm să atingem cote record de deficit la capitolul optimismului şi încrederii că totul va merge bine.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+30°