VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
Top business. Mai 2012
Mai 2012, Nr. 97

Top business. Mai 2012

Comentează   |   Cuprins

de Iulian BERCU

Nora-n blide
Guvernul RM şi Primăria mun. Chişinău au luat două decizii, care sunt privite „chiorâş” de legile pieţei. Executivul – privind interzicerea publicităţii în cinematografe, iar edilul– privind demontarea panourilor publicitare pe bd. Dacia.

Ministerul Culturii susţine că sunt încălcate drepturile consumatorilor de abundenţa de publicitate, care durează jumătate de oră. Primăria vrea să „cureţe” porţile Chişinăului de feţe şi fese. Cererea şi oferta, în economii veritabile de piaţă, sunt principalul instrument de reglementare a cursului de administrare a afacerilor. Cum clientul începe să „vomite” de atâta publicitate, nu mai trece prin local. Ce ţine de panourile publicitare, costurile de reziliere a contractelor, demontarea şi transportarea sunt puse pe umerii celor din publicitate. Acest lucru este cam dur faţă de cei care aduc bani în buget, chiar dacă celor care îi cheltuie o să le placă.

„Scumpa” mea lumină
După mai multe discuţii incendiare la limita „decapitării” unor funcţionari şi după interminabilele „cochetări” pentru a juca pe sentimente de gelozie ale furnizorilor de curent electric, s-a ajuns la o majorare a preţului cu 13,1% din aprilie curent. Ministerul Economiei a obţinut preţuri mai mici decât primele oferte (6,1-6,9 cenţi kwt/oră faţă de 7,3-7,5 cenţi). Cât vor plăti consumatorii, urmează să aflăm în următoarele săptămâni. Cert este că scumpirea energiei electrice are şi un efect pozitiv. Oamenii se uită mai des spre cer şi Vest, constatând că pot transforma în energie electrică pe cea solară sau eoliană. Inspiraţi de aceste dispoziţii, autorităţile intenţionează să majoreze, până în anul 2015, ponderea energiei alternative până la 10%. Se poate şi mai mult. Speculând pe dorinţa moldoveanului de a fi mai „krutoi” ca vecinul, guvernul trebuie să instaleze câte o staţie de acest tip într-o casă din fiecare sat.

China ai ce
Moldova continuă încercările disperate să resusciteze industria vinului. După ping-pongul interminabil cu „beşici” cu vin între Chişinău şi Moscova, moldovenii şi-au orientat privirea, aşteptările şi iluziile spre Răsărit. Peste trei milioane de moldoveni s-au angajat să îmbete peste 1,3 mlrd de chinezi. Doar că, reieşind din preţurile de 2-3 euro per sticlă de vin mediu comercializat în China, Moldova riscă să meargă pe calea parcursă în Rusia. Calitate sub medie în schimbul preţului bun, după care cineva dintre concurenţii locali să-l cloneze pe Oniscenco.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+28°