VIP Magazin
14 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Top business. Iulie-august 2010
August 2010, Nr. 75-76

Top business. Iulie-august 2010

Comentează   |   Cuprins

de Iulian BERCU

Spulberarea miturilor
„Moldovenii au devenit consumatori de votcă: aceasta este  băutura cu care se fac nunţile, botezurile sau petrecerile obişnuite. În ţară se consumă anual 50 mln. de sticle de votcă, 700 mln. sticle de bere şi numai 4 mln. sticle de vin”, a declarat Victor Bostan în cadrul unui interviu pentru revista „Forbes România”. Această declaraţie nu a umbrit însă tema articolului – intenţia de a vinde pachetul majoritar al companiei „Vinăria Purcari” fondului american „Horizon Capital”, pentru o sumă de peste $20 mln. Este o investiţie indirectă şi, de fapt, deocamdată singura reală pentru Republica Moldova. Asta pentru că va fi reinvestită în continuare în ramura vinicolă. Victor Bostan nu exclude că poate fi vorba de un producător de o clasă „mai premium” decât Purcari, care şi aşa este unul din liderii acestui segment.

Intenţii bune
Săptămâna investiţională „Moldova Business Week 2010” s-a încheiat. Moldova şi-a reconfirmat disponibilitatea să ia sub aripa sa orice investitor, iar reprezentanţii comunităţii internaţionale au promis că se vor mai întoarce. Au fost date multe, multe, multe semnale pozitive, principalul fiind – primele semnale pozitive date de economia moldovenească. Care vor fi rezultatele acestor semnale?  Sigur că investitorilor le-ar fi mai simplu să participe la un iarmaroc de oportunităţi. Să audă: „aici puteţi investi în producerea sau testarea tehnologiilor informaţionale, aici – în industrie, iar aici – în agricultură şi primiţi bonusul cutare şi cutare”. Indiscutabil că orice investitor ar dori să audă un răspuns simplu la întrebarea „Cu ce R. Moldova, având o infrastructură iluzorie şi o piaţă de desfacere internă, este mai atractivă decât România, Bulgaria sau Ucraina, care la fel se află la intersecţia traseelor din est spre vest, au pământuri bogate şi oameni muncitori?”. Oricum, orice forum internaţional organizat la Chişinău, pe lângă imaginea organizatorilor şi a moderatorilor, mai aduce bonusuri şi ţării, iar aceasta înseamnă o şansă în plus pentru a atrage investitorii care şed cu fundul pe conturi grase şi se scarpină la ceafă în căutarea unei oportunităţi de afacere.


AccidentÎncă o leciţe
Ploile cu grindină şi inundaţii le mai dau o lecţie agricultorilor, pentru care aceste cataclisme întotdeauna sunt o surpriză neplăcută, deşi se repetă practic în fiecare an. Şi de fiecare dată mai mulţi agricultori fac ochi mari şi spun că nu ştiau nimic despre asigurările în agricultură. Dar despre CASCO? Asigurarea obligatorie a automobilului? Asigurările de accidente la plecările la mare sau la munte? Desigur, deocamdată pe piaţa asigurărilor doar câteva companii oferă astfel de servicii, dar cel mai des cererea creează oferta şi rareori se întâmplă invers.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+8°