VIP Magazin
22 Octombrie 2018
Print
Print
Print
Print
Top 3 business. Noiembrie 2008
Decembrie 2008, Nr. 56

Top 3 business. Noiembrie 2008

Comentează   |   Cuprins

de Alexandr Burdeinîi

Ivan Chirpalov
preşedintele „InvestPrivatBank”


pentru faptul că banca pe care o gestionează, deşi nu este cea mai mare din ţară, a reuşit, în premieră în Moldova, să investească în cardurile bancare cu cip şi să lanseze acest produs

Multe bănci din Moldova ar fi putut lansa cardurile bancare cu cip încă acum vreo 10 ani, însă ele au preferat calea evoluţiei – de la cele cu bandă magnetică la cele cu cip. Lansîndu-se pe piaţa cardurilor bancare, „InvestPrivatBank” a decis să facă investiţii suplimentare în cardurile CIP, adică în  produsul pe care celelalte bănci deocamdată nu-l au, or nu s-au preocupat de acest aspect. Desigur, din punctul de vedere al afacerilor, lansîndu-te pe piaţă cu un produs deja existent, rişti să nu reuşeşti să-ţi devansezi concurenţii, iată de ce este necesar să propui pieţei ceva nou, modern şi sofisticat. Cardurile cu cip sau cu microprocesor sînt mai sigure decît cele cu bandă magnetică sub toate aspectele. „InvestPrivatBank” s-a preocupat de respectivul proiect mai mult timp: a tot instalat prin ţară bancomate şi  POS-terminale capabile să deservească carduri cu cip, a tot testat produsul şi iată că la finele lui octombrie banca a obţinut certificarea, de către Sistemul Internaţional de Plăţi „Visa International”, pentru deservirea cardurilor bancare CIP.  Astfel, în istoria sistemului bancar moldovenesc, „InvestPrivatBank” a devenit prima bancă ce a lansat cardurile bancare cu microcip.

Mihai Manole
preşedintele Uniunii asigurătorilor din Moldova


pentru eforturile de reunire a asigurătorilor din ţară, cu scopul de a promova interesele acestui domeniu

Noua Uniune a fost înregistrată de către Camera Înregistrărilor de Stat la 31 octombrie. Aceasta a fost fondată de către trei companii de asigurare, „Moldova-Astrovaz”, „Sigur-Asigur” şi  „Victoria-Asigurări”. Prin decizia fondatorilor, în calitate de preşedinte, pe un termen de 5 ani, a fost ales Mihai Manole, ex-ministrul finanţelor, fost Ambasador al  RM în SUA. Următoarea etapă în afirmarea Uniunii urmează a fi reunirea în cadrul respectivei structuri a tuturor celor 30 de asigurători din ţară. Acordul de principiu pentru încadrarea în această uniune l-au confirmat 24 de organizaţii de asigurări. Ponderea totală a acestora pe piaţa de asigurări echivalează cu peste 90 la sută. Din momentul înregistrării, la Uniune deja au aderat 14 companii, deţinînd cumulativ 86 la sută dintre activele şi 80 la sută din capitalul pieţei asigurărilor. Invitaţia de aderare la Uniune a fost lansată către 22 de companii care ocupă mai bine de 95 la sută din piaţă. Iar procesul de afiliere a acestora e în toi.  Probabil că, avîndu-l la timona sa pe Mihai Manole, această Uniune va reuşi să devină o forţă reală, capabilă să protejeze nu doar interesele asigurătorilor, dar şi ordinea pe piaţă, precum şi respectarea regulilor de joc echitabile şi unice pentru toţi actorii.

Anatolii Orlovschi
directorul „Floarea Soarelui” SA


pentru atitudine onestă faţă de piaţă şi consumator

Consumatorul deja s-a obişnuit cu scumpirile care se produc de la o zi la alta, de aceea nu a rămas surprins cînd, anul trecut, din cauza recoltei compromise de floarea-soarelui, preţurile la uleiul vegetal au cam luat-o razna. A mai trecut un an, a fost adunată o altă roadă, iar consumatorul continuă să cumpere uleiul la preţul vechi, or deja s-a obişnuit cu acesta, iar comercianţii nu se prea grăbesc să mai lase din preţ, deşi producătorul a recurs la reduceri. În atare situaţie, compania „Floarea Soarelui”, cel mai mare producător de ulei vegetal din Moldova, a declarat public despre reducerea preţurilor de livrare cu 30 la sută, operată în luna octombrie, practic restabilind preţurile la nivelul înregistrat la începutul anului 2007. Compania şi-a motivat acţiunile în felul următor: în zona Mării Negre a fost obţinută o recoltă foarte bună de floarea-soarelui, volumul producţiei va depăşi cererea, astfel că şi preţurile la acest produs ar trebui să fie mai scăzute. În respectiva declaraţie se întrevede şi o luptă cu organizaţiile de comerţ: „Floarea Soarelui” a făcut public preţul producătorului (de la 15,6 la 16,8 lei pentru sticla de 1 l), exprimîndu-şi speranţa că adaosul comercial nu va depăşi 20 la sută, or un litru de ulei în reţeaua de comerţ cu amănuntul urmează să coste 18,7-20,1 lei.  În acest mod, cumpărătorului i-a fost oferită informaţia care-i permite să facă o alegere.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°