VIP Magazin
22 Septembrie 2018
Print
Print
Print
Print
Top 3 business. Martie 2009
Aprilie 2009, Nr. 60

Top 3 business. Martie 2009

Comentează   |   Cuprins

de Alexandr Burdeinîi

Alexandr Koss
directorul general al Companiei „Sudzucker-Moldova”


pentru dorinţa şi intenţia de a continua investiţiile în industria zahărului într-o perioadă cînd alţii le reduc

Compania „Sudzucker-Moldova” şi-a făcut publice planurile de a investi în anul 2009 în modernizarea întreprinderilor producătoare de zahăr, pe care aceasta le deţine în Moldova, 4,6 mil euro. Mijloacele vor fi direcţionate pentru modernizarea echipamentelor cu scopul de a majora capacităţile de prelucrare ale acestor fabrici. Totodată, „Sudzucker-Moldova” intenţionează să ofere întreprinderilor agricole alte cca 100 mil. lei sub forma unor credite tehnice (seminţe de sfeclă de zahăr, fertilizanţi minerali, pesticide, combustibil Diesel, servicii de efectuare a lucrărilor de cîmp prin intermediul parcurilor de maşini şi tractoare care activează pe lîngă fabricile de zahăr). La fel, compania a achitat producătorilor agricoli toţi banii pentru recolta din anul trecut, ceea ce înseamnă că aceştia din urmă dispun de mijloace pentru a  pregăti o nouă campanie de semănat. Au fost contractate peste 15  mii ha de terenuri agricole. Este planificată încheierea contractelor de cultivare a  sfeclei de zahăr pentru alte 3-4 mii ha. Acţiunile „Sudzucker-Moldova” sînt orientate spre asigurarea propriului necesar de materie primă, precum şi a necesarului pieţei interne la capitolul zahăr.

Alexandru Pincevschi
preşedintele Holdingului „Elita-5”

pentru investiţiile în modernizarea producerii, crearea noilor locuri de muncă în afara capitalei şi implicarea în dezvoltarea Zonei Economice Libere „Ungheni-Business”

La începutul lunii martie a demarat prima etapă a proiectului de modernizare a Combinatului de carne din Ungheni, care activează în cadrul Zonei Economice Libere „Ungheni-Business”- costurile totale ale proiectului se estimează la 8 mil. euro. Prima etapă prevede lansarea unei linii de producere a mezelurilor, cu capacitatea de o mie tone pe lună. Producţia urmează a fi livrată pe piaţa internă, în ţările CSI şi unele state UE. În cadrul celei de a doua etape se preconizează lansarea liniei de producere a semifabricatelor din carne, iar la cea de a treia – a liniei de producere a baconului. În cadrul întreprinderii au fost create 350 locuri de muncă, salariul mediu al angajaţilor fiind de  3500-4000 lei. Potrivit prognozelor, defalcările acestui agent economic în bugetul de stat vor constitui 500 mii lei pe lună. Relansarea activităţii combinatului în cadrul ZEL „Ungheni-Business” înseamnă că a mai apărut o întreprindere competitivă pe plan intern, dar şi extern, capabilă să ridice prestigiul ţării noastre peste hotare. Fondat în 1962, Combinatul de carne de la Ungheni şi-a stopat activitatea în 1997. Lucrările privind  relansarea activităţii întreprinderii au demarat în anul 2008.

Bogdan Muraru
managerul Companiei AVON în Moldova


pentru optimism şi pentru că-şi împărtăşeşte optimismul, dar şi reţetele de dezvoltare pe timp de criză, businessului şi consumatorilor.


A declarat că niciodată compania AVON nu va fi afectată de criză: „Acest lanţ de vînzări va lucra mereu, iar produsele cosmetice se vor vinde oricînd”. Bogdan Muraru a plasat cererea pentru cosmetice la acelaşi nivel cu cererea pentru produse alimentare. Desigur, în istoria sa, AVON a cunoscut mai multe urcuşuri şi coborîşuri. Din 1886 compania a trecut prin tot felul de crize, dar a supravieţuit. Mai mult,  AVON este cel mai mare creditor internaţional, cu un volum de angajamente de $6 mlrd. Una dintre soluţiile succesului ne-o sugerează Bogdan Muraru, afirmînd că   AVON „acum, mai mult ca oricînd, va continua să investească în publicitate, în studii, în crearea de noi produse şi cooperarea cu un număr mare de persoane publice”. Unicul motiv de îngrijorare, în Moldova, ar fi posibilele oscilaţii ale cursului valutar. Totodată, compania recurge şi la anumite optimizări de cheltuieli, însă nu din contul unor disponibilizări de personal, dar prin reducerea de costuri curente. Probabil că una dintre reţetele dezvoltării pe timp de criză ar fi majorarea investiţiilor în produsele de primă necesitate. Şi, cel mai principal, este indicat să rămînem optimişti.



Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+27°