VIP Magazin
12 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Top 3 business. 15 martie – 15 aprilie 2008
Mai 2008, Nr. 49

Top 3 business. 15 martie – 15 aprilie 2008

Comentează   |   Cuprins

de Alexandr Burdeinîi

John Maxemchuk
directorul general al Companiei „SUN-Communications”


pentru că a adus în Moldova prima televiziune digitală

În realitate, compania a făcut o mişcare foarte inteligentă din punctul de promovare al imaginii. Apariţia televiziunii digitale ar putea aduce companiei atuuri în plus pe acest segment, unde concurenţa devine tot mai acerbă. Cea mai importantă armă de promovare a noului serviciu  a fost direct-mail-ul, adică compania expedia către abonaţii săi mesaje electronice conţinând respectiva ofertă. Serviciul, devenit disponibil de la 1 aprilie, include recepţionarea a peste 100 de posturi TV cu imagine şi sunet impecabile. Deocamdată nu au fost anunţate toate oportunităţile televiziunii digitale, dar printre cele deja cunoscute pot fi enumerate simpla diversificare a posturilor din contul pachetelor tematice, precum şi posibilitatea de a codifica anumite canale, de exemplu, pentru ca cei mici, rămaşi acasă singuri, să nu exagereze cu statul în faţa televizorului. De menţionat că, în unele sectoare ale Chişinăului, solicitarea  pentru conectarea la TV digitală a fost atât de mare, încât la mijlocul lunii aprilie erau  recepţionate cereri de conectare pentru sfârşitul lunii mai! Apariţia  difuziunii digitale i-a motivat pe mulţi dintre abonaţii altor reţele prin cablu să opteze pentru un alt furnizor de servicii, astfel că „SUN-Communications” are asigurată nu doar majorarea veniturilor (or TV digitală este ceva mai scumpă decât cea analogică), dar şi extinderea bazei clientelei.

Apropo, în februarie 2007, “VIP magazin” deja l-a menţionat pe  John Maxemchuk,  care a reuşit să atragă un investitor străin de prestigiu, Banca Europeană de Reconstrucţii şi Dezvoltare, vânzând către acesta 28 la sută dintre acţiuni. Roadele muncii acestui tandem nu s-au lăsat aşteptate prea mult, materializându-se deja peste un an, iar peste trei ani volumul de investiţii urmează să constituie $8 mln.

Adela Cazac
directorul general al Companiei „Capital Estate”


pentru deschiderea cu succes, chiar în inima capitalei, a unui centru de business unic, SKYTOWER

Este unic pentru că este primul business-centru conform nivelului capitalelor europene. Suprafaţa totală a centrului este de 13053 m. p. În edificarea acestuia au fost implicate peste 1000 de persoane din diferite ţări ale lumii. Sub clădirea centrului a fost construită nu doar o parcare subterană, dar  şi o parcare VIP. Costul de arendă a suprafeţelor porneşte de la 17 euro, un preţ care, în opinia administraţiei, este destul de  accesibil,  inclusiv pentru companiile la început de cale. Nivelul doi şi trei sunt rezervate pentru Shopping Centru SKYTOWER, la primul şi al treilea etaj se află restaurantul şi cafeneaua. La nivelul patru a fost amenajată o sală de conferinţe (130 m. p.) pentru  80 de persoane. În toate press-releas-urile Companiei „Capital Estate” se menţionează că „designul modern şi iluminarea decorativă specială a business-centrului captează atenţia şi interesul oamenilor ziua, dar şi noaptea. Noile soluţii arhitecturale şi de design, aplicate aici, nu au mai fost utilizate de vreun centru comercial din Moldova. Graţie acestor aspecte, SKYTOWER este un edificiu unic, care a înfrumuseţat centrul unei capitale moderne europene”.

Vlad Boghe
directorul general al Rafinăriei Comrat

pentru dezvoltarea unei ramuri noi pentru economia ţării

Rafinăria de la Comrat, proprietatea Companiei „AS Petrol Moldova”, şi-a lansat activitatea în iulie 2005. Pentru moment, investiţiile în dezvoltarea acesteia au atins 56 mil lei ($5,3 mil.).
 
În prezent, la întreprindere sunt prelucrate  1,5 mii tone de ţiţei pe lună, indicator care, conform planurilor, va fi dublat. În anul 2007,  producţia rafinăriei de la Comrat a constituit 3,5 mii tone de Diezel şi 500 tone de uleiuri industriale uşoare. Specialiştii apreciază că în virtutea conţinutului redus al benzinei în materia primă nu este rentabil ca la această rafinărie să fie produsă benzina. Deocamdată, în procesul de rafinare este utilizată materia primă din Ucraina,  deşi   întreprinderea a fost creată pentru rafinarea ţiţeiului moldovenesc, extras la Văleni (raionul Cahul).  Capacităţile de producţie permit rafinarea a 30 mii tone per an, iar în perspectivă, ţinând cont de majorarea volumelor de extragere a ţiţeiului la zăcământul de la Văleni, capacităţile vor fi majorate la 150  mii tone. Investiţiile pentru dezvoltarea întreprinderii prin modernizare vor constitui 4 mil euro.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+19°