VIP Magazin
20 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Top 3 business. 15 ianuarie – 15 februarie 2008
Martie 2008, Nr. 47

Top 3 business. 15 ianuarie – 15 februarie 2008

Comentează   |   Cuprins

de Alexandr Burdeinîi

Marcel Scorpan
director executiv al Biroului Istoriilor de Credit „IMC InfoCredit”


pentru materializarea unui proiect, despre necesitatea căruia în Moldova se vorbeşte de vreun deceniu

La începutul lunii februarie a fost lansat primul Birou al Istoriilor de Credit din ţară. Despre necesitatea imperioasă a unei astfel de instituţii pe piaţa financiară (în primul rând, pe cea bancară) se vorbea de mai mult timp, însă problema cea mai stringentă ţinea de perceperea necesităţii de a oferi Biroului date despre răuplatnicii proprii. Acum însă, pe fundalul evoluţiei creditelor de consum, băncile au hotărât că a venit timpul să furnizeze şi altora informaţiile despre debitorii de rea credinţă.  „IMC InfoCredit” a fost creată în parteneriat cu compania irlandeză „CreditInfo Group Ltd.”, care a acumulat deja o experienţă serioasă în acest domeniu. „IMC InfoCredit” a şi semnat acorduri de cooperare cu patru bănci: „Moldova Agroindbank”, „Banca de Economii”, „Mobiasbancă” şi „Victoriabank”. Despre intenţia de a se implica într-o astfel de colaborare au mai declarat „ProCreditBank”, „MMP”, „IMC Leasing”, „Total Leasing”, „EuroLeasing”. Pentru organizaţiile financiare, existenţa biroului e un prim pas spre minimizarea riscurilor la oferirea împrumuturilor, iar pentru solicitanţii de împrumuturi - un factor de disciplinare, or, chiar şi serviciile de utilitate publică ar putea prezenta biroului date despre răuplatnici. De facto, aceasta ar însemna că cetăţenii vor trebui să fie atenţi la achitarea în termenii stabiliţi a  tuturor facturilor şi tranşelor pentru împrumuturi.

Evgheni Cicivarkin
preşedintele Consiliului Director al Companiei „Evroseti”


pentru  încrederea în  perspectivele pieţei moldoveneşti

Prezentă în Moldova deja al doilea an, compania „Evroseti” a reuşit să demonstreze perspectivele dezvoltării acestui tip de afaceri, chiar şi pe o piaţă care, în comparaţie cu cea rusească, este foarte mică. Deşi cca 500 de magazine „Evroseti” activează în 11 ţări, în februarie, vorbind despre Moldova, Evgheni Cicivarkin a apreciat piaţa autohtonă drept una de perspectivă. Totodată, referindu-se la pieţele „reglementate”, acesta a menţionat că în viitor „Evroseti” îşi va restrânge activitatea pe acestea.  Businessmanul consideră că dezvoltarea afacerii în Moldova are legătură directă cu ameliorarea relaţiilor moldo-ruseşti. Ar fi onest din partea noastră să recunoaştem că „Evroseti”, deocamdată, nu-şi valorifică întregul potenţial de dezvoltare în Moldova. Astfel, vom evoca în acest context, bunăoară, inexistenţa pe Internet a unui site personalizat pentru ţara de dezvoltare a afacerii, or www.euroset.md  se readresează pe www.evroset.ru, pagină care este puţin interesantă pentru cumpărătorul  moldovean.

Vasile Botnari
director executiv al companiei „Air Moldova”


pentru  apropierea traficului aerian de necesităţile consumatorilor

Transporturile aeriene devin din nou mai accesibile. Diferenţa de preţ, pentru călătoria la Moscova cu trenul, în vagon compartimentat, şi cu avionul, nu este atât de esenţială, mai ales dacă ţinem cont că cel mai preţios este, de fapt, timpul – 30 de ore cu trenul şi 2 ore de zbor cu avionul (de fapt, 4 ore, incluzând şi timpul pentru înregistrare). Consumatorul deja are posibilitatea să aleagă ce va cheltui - timpul sau banii? Biletul până la Moscova costă acum 39 de euro (atâta constituie şi taxele aeroportuare). Însă compania „Air Moldova” a mai făcut o mişcare inteligentă, or, luând în consideraţie că destinaţia  Chişinău - Sankt-Petersburg este la fel de solicitată, aceasta a anunţat lansarea din 16 aprilie a curselor regulate spre capitala de nord a Rusiei. Trenul ajunge până în oraşul de pe Neva în peste 40 de ore (ceea ce înseamnă practic 3 zile de drum), pe când avionul face aceeaşi distanţă în vreo 3 ore. Costul biletului, fără taxele aeroportuare, este de 69 de euro tur şi 138  euro tur-retur, sau 116 şi 224 de euro cu toate taxele de aeroport calculate. Cursa Chişinău - Sankt-Petersburg va fi de trei ori pe săptămână, asta însemnând că „Air Moldova” este ferm convinsă că noua destinaţie va fi una de succes. Nu este exclus că, odată cu majorarea fluxurilor de călători în această direcţie, costurile biletelor vor fi reduse.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°