VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
Top 3 business. 15 august – 15 septembrie 2007
Octombrie 2007, Nr. 42

Top 3 business. 15 august – 15 septembrie 2007

Comentează   |   Cuprins

de Alexandr Burdeinîi

Yaakov Tichman
director general “Efes Vitanta Moldova Brewery”


pentru că a creat un itinerar similar Drumului vinului  – Turul berii.
 
Întreprinderea la timona căreia se află Yaakov Tichman de ani buni este specializată în producerea şi comercializarea berii şi  a băuturilor nealcoolice. Pentru a consolida şi mai mult interesul consumatorului pentru această licoare, la începutul lunii septembrie, compania “EFES Vitanta Moldova Brewery” a lansat un nou proiect întitulat “Brewery tour”. În cadrul acestuia, toţi amatorii de bere au posibilitatea să facă o excursie prin cea mai mare fabrică producătoare de bere din Moldova - “EFES Vitanta Moldova Brewery”.  La  respectivul proiect pot participa toţi doritorii care au atins vârsta de 18 ani. Pentru a vă înscrie la Brewery tour, este necesar să daţi un telefon la 92-92-43 şi să răspundeţi la 3 întrebări simple despre fabricarea berii. Dacă a dat răspunsuri corecte,  concurentul este inclus în grupul pentru o excursie la fabrica de bere. Odată ajunşi la întreprindere, graţie proiectului Brewery tour, amatorii de bere nu doar află multe lucruri despre  tehnologia de producere a celei mai populare beri din Moldova -  “Chişinău”, dar pot vedea cu ochii proprii cum are loc „naşterea” acestei băuturi. Pe parcursul excursiei, participanţii la proiect vor lua cunoştinţă de cele mai importante etape ale  procesului de producere a berii, vor afla ce înseamnă un must de bere şi vor savura aroma adevăratului hamei german. Călătoria prin “paradisul berii” va fi încununată de o degustare – vizitatorii vor fi serviţi cu bere adevărată nefiltrată şi cu cele mai fresh eşantioane de bere “Chişinău”.  

Maria Paşa
director general al companiei româneşti de asigurări “DELTA Asigurări


pentru că a descoperit piaţa moldovenească de asigurări pentru investitorii români.

Deja în august, se ştia că “DELTA Asigurări”, o companie românească de asigurări, intenţionează să achiziţioneze o companie moldovenească de asigurări. Apropo, după intrarea în vigoare în ţara noastră a noii legi cu privire la asigurare, prevederile căreia au  făcut mult mai drastice cerinţele faţă de companiile autohtone de asigurări, pe piaţă au apărut deodată câteva oferte de comercializare a unei cote din pachet sau chiar a întregului pachet de acţiuni de la unele agenţii de asigurări. Într-un final, “DELTA Asigurări” a achiziţionat “ServAsig”;  potrivit afirmaţiilor neconfirmate oficial ale unor surse de la Chişinău şi Bucureşti, preţul tranzacţiei ar fi constituit 3 mln. de euro. Însă această cifră pare a fi exagerată (or, activele “ServAsig” valorează 3,2 mln. de lei) şi nu este exclus că aceasta ar fi fost anunţată ţinându-se cont şi de investiţiile pe care “DELTA Asigurări” intenţionează să le facă în “ServAsig” în timpul apropiat. Astfel, anterior, Maria Paşa, directorul companiei “DELTA Asigurări”, declarase că piaţa de asigurări din Moldova parcurge acelaşi proces de evoluţie ca şi piaţa românească de profil acum 10-15 ani. În opinia sa, tranzacţia încheiată constituie şi o oportunitate investiţională excelentă, iar piaţa moldovenească de asigurări are perspective bune de creştere.

Victor Costeţchi
directorul general al Centrului Aeronautic de Instruire


pentru că a venit în fruntea unei noi afaceri elitiste în Moldova.

Statul şi instituţiile sale, la fel ca şi multe companii şi organizaţii, reprezintă în esenţă nişte agenţi economici. Însă, pe lângă obiectivele de stat pe care urmează să le atingă, în cazul de faţă fiind vorba de pregătirea piloţilor pentru necesităţile aviaţiei civile, serviciile prestate pot fi oferite şi piloţilor comerciali. Administraţia de Stat  a Aviaţiei Civile a achiziţionat din Austria  un avion modern cu patru locuri Diamond 42, valorând circa 500 de mii de euro. Puterea celor două motoare Diesel cu care este dotat aparatul de zbor echivalează cu 280 cai/putere; acesta poate dezvolta o viteză de până la 300 km/h, consumul de motorină constituie 30 l/h la viteza de croazieră de 280 km/h, iar distanţa de zbor poate constitui până la 1800 km. Aeronava a fost transmisă Întreprinderii de Stat  “Centrul Aeronautic de Instruire”, fiind destinată  pregătirii piloţilor amatori, dar  şi celor comerciali pentru necesităţile aviaţiei civile. Anual, Centrul Aeronautic de Instruire poate înmatricula două grupe a câte 8-10 persoane care doresc să înveţe pilotajul. “Costul cursurilor cu durata de doi ani este de 29 mii de euro. Jumătate din sumă o constituie plata pentru partea teoretică, iar cea de-a doua – pentru  cea practică. Însă costul poate fi redus, în funcţie de nivelul de pregătire al cursanţilor”, avea să precizeze dl Costeţchi. Totodată, el a adăugat că, în comparaţie cu alte ţări, costul de instruire a piloţilor în Moldova este cu mult mai jos şi centrul este dispus să accepte şi doritori de peste hotare.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+30°