VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
GREII SHOWBIZULUI
Noiembrie 2011, Nr. 91

GREII SHOWBIZULUI

Comentează   |   Cuprins

„VIP magazin” a realizat în premieră un top al vedetelor din show-businessul moldovenesc pentru anul 2011. Indiferent de părerea dacă avem sau nu un showbiz, avem totuşi vedete. Chiar dacă ale noastre încă nu au propriile restaurante, linii vestimentare sau de parfum ca şi acelea de la Hollywood.

Revista noastră a selectat 50 de nume cunoscute în show-businessul moldovenesc care au înregistrat în 2011 succese demne de atenşia unui astfel de clasament şi au influenţat, prin numele şi activitatea lor, diverse procese de creaţie, cultură, politice chiar. E adevărat, a fost un an umbrit de electorală, un an cu mai puşine concerte şi lansări de CD, evenimente strict legate de creaţie. În schimb, am asistat la înviorarea domeniului de televiziune, unde au apărut noi emisiuni şi talk-show-uri. Interpreţii au semnat mai multe contracte de publicitate cu companii locale şi internaţionale, iar câţiva s-au orientat spre pieţele muzicale din România şi Rusia, unde au înregistrat anumite succese.

Dacă influenţa vedetelor internaţionale s-a măsurat, în 2011, în lansarea brandurilor personale şi prezenţa acestora în reţelele de socializare, „VIP magazin” a încercat să evalueze influenţa celor de la noi prin accesări pe google, apariţii în mass-media, stare financiară şi influenţă în domeniul în care îşi desfăşoară activitatea. Să vedem împreună cine sunt „Greii din showbiz” în anul 2011.

TOP „50 cele mai influente vedete în 2011”. Explicaţii necesare

Deoarece orice clasament, rating sau top ridică semne de întrebare, mai ales acolo unde e vorba de bani, vom menţiona aici că Topul „50 cele mai influente vedete în 2011” reprezintă un clasament subiectiv al redacţiei „VIP magazin”, succesele şi activităţile vedetelor fiind analizate pentru perioada 1 ianuarie–10 octombrie 2011.
Locul în top reprezintă rezultatul sumei a patru criterii: interesul publicului, apariţii în mass-media, stare financiară şi influenţă în domeniu.

1. Interesul publicului (accesări pe www.google.com)
Drept criteriu a fost luată prezenţa vedetelor în spaţiul virtual, adică numărul de accesări pe www.google.com. Perioada de analiză: 1 ianuarie-10 octombrie 2011. Statisticile celui mai bun la ora actuală sistem de căutare au fost prezentate în mod automat. Portalul de căutare a trimis interpelare spre majoritatea site-urilor unde au fost menţionate, indiferent de limba folosită, numele uneia sau altei vedete. Cu părere de rău, sistemul Google a prezentat rezultatele cu o marjă de eroare ce nu poate fi calculată. Şi totuşi, potrivit specialiştilor, sistemul a oferit date care se pot deduce şi din popularitatea vedetei în spaţiul real. Drept exemplu poate fi luat Dan Bălan, a cărui popularitate internaţională este explicată de nenumăratele sale hituri.

2. Apariţii mass-media

a. Apariţii în presa scrisă
La efectuarea clasamentului au fost incluse revistele „VIP magazin”, „Aquarelle”, „InStyle Sănătate”; ziarele „TIMPUL de dimineaţă”, „Jurnal de Chişinău”, „Apropo magazin”, „Antenna”, „Komsomolskaia pravda” şi „Argumentî i faktî”. A fost calculat numărul de apariţii ale vedetelor în paginile şi pe coperţile acestora din 1 ianuarie-10 octombrie 2011. Clasamentul include o anumită marjă de eroare, deoarece au fost calculate numai apariţiile unde vedetele au fost protagoniştii materialelor şi nu au fost luate în calcul apariţiile în cadrul sondajelor sau în cadrul unor materiale tematice. De asemenea, la departajare s-a luat în calcul şi prezenţa vedetelor pe copertă.

b. Difuzări TV şi radio
Compania „Media Forest Moldova”, primul serviciu automatizat de monitorizare a mass-media, a analizat, în perioada 15 august-16 octombrie 2011, pentru 28 de interpreţi şi trupe din acest clasament difuzările pieselor lor la TV şi radio. Au fost evaluate 25 de posturi de radio şi 19 posturi TV.

Radio: „Aquarelle FM”, „Arena Fm”, „Autoradio”, „Discovery”, „Europa plus”, „Fresh FM”, „Kiss FM”, „Hit FM”, „Jurnal FM”, „PRO FM”, „Ploaia de argint”, „Prime FM”, „Radio 21”, „Radio 7”, „Maestro”, „Megapolis”, „Radio Moldova”, „Noroc”, „Plai”, „Radio Retro”, „Radio Alla”, „Vocea Basarabiei”, „Russkoe Radio”, „Radio Sport”, „Radio Stil”.

TV: „2 Plus”, „Busuioc TV”, CTC, „Euro TV”, „Moldova 1”, „Muz TV”, N4, NIT, „Noroc TV”, „First Music Channel”, „Prime TV”, PRO TV, „Publika TV”, RTR, „Ru TV”, TNT, TV7, TVC 21, „Jurnal TV”.

La categoria prezentatori de evenimente şi prezentatori TV, actori, sportivi, stilişti etc.,  „VIP magazin” a indicat prezenţa vedetelor în spaţiul de emisie – prin emisiunile pe care le prezintă sau prin alte produse TV şi radio.

3.    Stare financiară
Punctajul indicat la fiecare vedetă la acest criteriu este unul foarte-foarte subiectiv. O bună parte din vedete au evitat să precizeze mărimea veniturilor şi sursele acestora. Asumându-şi doza de subiectivism, redacţia „VIP magazin” a evaluat onorariile interpreţilor pentru un concert privat, un concert peste hotare sau o participare open-air şi salariile actorilor şi prezentatorilor TV din  surse proprii şi confidenţiale. De asemenea, au fost luate în vedere sumele făcute publice sau valoarea contractelor (sport, publicitate, TV) semnate de vedete. La calcularea punctajului s-au luat în considerare proprietăţile şi afacerile personale ale oamenilor de creaţie şi alte surse de venit.
Punctajul maxim (10 puncte) a fost acordat pentru contractul anual de 1 milion de euro (A. Epureanu) şi venitul de aproximativ 35.000 de euro per concert (Dan Bălan).

4.    Influenţă în domeniu
„VIP magazin” a punctat şi autoritatea fiecărei vedete în domeniul său de activitate, analizând influenţa personală asupra procesului de creaţie din 2011 (prezenţa în juriu, invitaţii peste hotare, organizare de festivaluri, prezenţa invitaţilor cu pondere în emisiuni ş. a.).  


Proiect de Sergiu Gavriliţă. Coordonator proiect: Rodica Trofimov. Texte: Rodica Trofimov, Marcel Toma, Irina Tribusean. Analiză google şi presa scrisă: Simion Ciochină (mulţumiri speciale ziarului „Antenna”). Analiză difuzări TV şi radio: „Media Forest Moldova”. Fotografii: arhiva „VIP magazin”, arhiva personală a vedetelor, Florin Tăbârţă, Roman Canţîr, revista „Nunta”.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+22°