VIP Magazin
15 Decembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2010
Nicolas Nicula
Locul 61

Nicolas Nicula

Comentează

„Acvila Grup” produce anual circa 5 mln. m2 de covoare şi 2 mii m2 de tâmplării.

Vârstă: 46 de ani.

Data şi locul naşterii: 12 septembrie 1963, s. Mereni, r-nul Anenii-Noi.

Studii: Universitatea Tehnică din Sevastopol, Facultatea de calculatoare (1985).

Stare civilă: căsătorit, un copil.

preşedinte al Uniunii de întreprinderi „Acvila Grup”

Nicolas Nicula a dat dovadă de inventivitate şi originalitate chiar de la primul interviu de angajare. A mers la secţia de cadre a uzinei „Microprovod” din Chişinău, a declarat că e cel mai bun specialist în calculatoare şi a cerut un interviu cu cel mai iniţiat angajat în domeniu. Aşa a ajuns să discute cu inginerul-şef al fabricii, primind imediat un loc de muncă.

Afacerile le-a început, ca şi mulţi alţii, în anii ’90. Făcea comerţ, import, export în domenii diferite. Dar întotdeauna şi-a dorit să creeze ceva, aşa că, pe lângă comerţ, avea şi o activitate de producere. Din 1992, a început producerea tâmplăriilor din aluminiu. În 1998, în cadrul concursului de privatizare, a cumpărat S.A. „Covoare-Ungheni” şi a început să producă covoare. A înţeles că, dacă vrei să obţii rezultate serioase, nu te poţi ocupa de mai multe lucruri odată, concentrându-se astfel pe producerea covoarelor şi a tâmplăriei de aluminiu.

Când a preluat fabrica de covoare din Ungheni, aceasta nu mai funcţiona, avea datorii de 10 mln. $ şi 2000 de angajaţi cu salarii neplătite de 6 luni. Astăzi mulţi ar spune că e o afacere atractivă. „Secretul este simplu: dacă lucrezi insistent 24 de ore din 24, timp de 10 ani în acelaşi business, acesta va deveni numaidecât de succes. Oamenii cred că afacerile sunt mai mult sau mai puţin profitabile, dar nu e adevărat. Totul depinde de tine – cu cât mai multe eforturi vei depune, cu atât mai profitabilă va fi afacerea ta, indiferent de domeniul în care activezi”, explică domnul Nicula. Consideră că cea mai importantă calitate a unui om de afaceri e insistenţa. Cuvântul „imposibil” este interzis în companiile pe care le conduce, deoarece consideră că e pentru leneşi. „Dacă vrei tare, totul e posibil”, spune dl Nicula.

Nu regretă nimic din ce a făcut în viaţa profesională. În general, nu se gândeşte prea mult la ceea ce s-a întâmplat deja, pentru că ştie că nu mai poate schimba nimic. Crede că nu sunt decizii absolut bune şi absolut proaste. Prin urmare, nu e atât de important ce decizie ai luat, este mult mai important ca decizia să fie luată. Recunoaşte că familia joacă un rol esenţial în obţinerea succesului, deoarece dacă nu te aşteaptă acasă cineva, care să te susţină şi să creadă în tine, nu reuşeşti să faci prea multe.

„Acvila Grup” ocupă azi o cotă de piaţă de 40% din domeniul tâmplăriilor şi 60% din cel al covoarelor în Moldova, dar 93% din covoarele produse sunt exportate. Avantajul companiei faţă de concurenţi e stabilitatea, iar cel mai important capital – numele „Acvila Grup”. Cartea „Built to last” („Construite pe veci”), în care autorii James Collins şi Jerry Porras vorbesc despre 30 de companii de succes, afaceri construite în aşa fel, încât nu vor da faliment niciodată, îl inspiră pe domnul Nicula. Şi-a propus să construiască o astfel de afacere şi e sigur că deja ştie cum să facă acest lucru.   

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°