VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2010
Alexandru Smântână
Locul 84

Alexandru Smântână

Comentează

clinica deserveşte anual circa 1500 de pacienţi.

Chestionar
Care este cartea dvs. preferată? Cărţile de specialitate. Oriunde am mers, peste tot cumpăram cărţi, care mi-au fost de folos mie şi întregului colectiv.
Care este filmul dvs. preferat?„17 clipe ale primăverii”.
Care este băutura dvs. preferată? Vinul.
Care este maşina dvs. preferată? Cea nouă.
Care este cel mai mare regret al dvs.? Că am fost trădat de prieteni. Dar nu este un regret dramatic, pentru că a fost o şcoală a vieţii.
Care este cea mai importantă calitate a dvs.? Dragostea faţă de profesie.
Care este cel mai mare defect al dvs.? Acord prea puţin timp pentru viaţa din afara serviciului.

Vârstă: 49 de ani.

Data şi locul naşterii: 22 ianuarie 1961, s. Prepeliţa, r-nul Sângerei.

Studii: Colegiul de Medicină din Bălţi, 1970, Management şi Administrarea Afacerilor, ASEM (abandonat în anul 3), cursuri de contabilitate şi management.

Stare civilă: căsătorit, un copil.

director al centrului stomatologic „Vivodent”

Tehnician dentist şi om de afaceri în acelaşi timp, domnul Alexandru Smântână lucra deja de aproape 10 ani conform specialităţii la clinica stomatologică republicană, când a apărut ideea de a lansa o afacere – să ofere servicii stomatologice într-o clinică privată. Erau mai mulţi colegi şi prieteni care au format un grup de iniţiativă şi s-au apucat de treabă. Au luat în chirie o încăpere, care era într-o stare deplorabilă, şi au reparat-o cu forţe proprii în timpul liber. „Vroiam să facem ceva, ne era interesant să organizăm o mică afacere, eram foarte entuziasmaţi. Am deschis clinica „Dens” în 1988, apoi, peste câţiva ani, am redenumit-o „Dentis”, îşi aminteşte domnul Smântână. S-au dezvoltat pas cu pas, foarte atent, învăţând din mers. Pe parcurs, diferiţi membri din echipa iniţială au plecat şi şi-au lansat propriile afaceri în domeniu. „Ne-am despărţit paşnic, cu majoritatea suntem prieteni, aşa că astăzi ne salutăm când ne mai întâlnim uneori”, spune zâmbind domnul Smântână. Denumirea „Vivodent” a apărut în 1996, după ce a plecat şi ultimul partener, clinica devenind o afacere de familie.

Privind înapoi, domnul Smântână recunoaşte că au fost posibilităţi pe care nu le-au folosit şi că lucrurile se puteau dezvolta mult mai rapid. „A fost nevoie de timp ca să ne dăm seama că totul se putea face altfel. Am prins la curaj pe parcurs. Am lucrat o vreme şi am înţeles că ceea ce făceam noi era bine, dar oamenii aveau nevoie de mai mult. Nu ofeream toate serviciile, nu aveam tot aparatajul pentru radiografii dentare, chirurgie, ortodonţie, implantologie. Între timp şi cerinţele clienţilor au crescut, am mai fost şi peste hotare, la cursuri şi expoziţii, şi am văzut acolo cum ar trebui să fie. Aşa că, la un moment dat, a apărut ideea, planurile şi decizia de a construi o clinică în baza unui proiect, dotată conform standardelor europene”, povesteşte managerul de la „Vivodent”, adăugând că, de fapt, singurul secret al succesului este dorinţa de a munci. A avut noroc şi de prieteni, care au avut încredere şi l-au ajutat necondiţionat. „A fost foarte important pentru mine, simţeam că are cine să mă ajute. Am depus mare efort pentru ca ei să nu-şi piardă încrederea în mine. Le sunt foarte recunoscător”, mărturiseşte domnul Smântână. Astăzi, centrul stomatologic oferă gama completă de servicii în domeniu - tratament, profilaxie, ortodonţie, protezare, radiografie dentară, chirurgie, implantologie etc.

În capitală numărul clinicilor stomatologice creşte în continuare, deci concurenţa este foarte mare pe acest segment, spre deosebire de centrele raionale, unde oportunităţile de dezvoltare sunt la fel de multe. „La „Vivodent” majoritatea clienţilor vin prin recomandări, pentru că cea mai bună publicitate e calitatea serviciilor”, spune domnul Smântână. Dumnealui consideră că o concurenţă sănătoasă este chiar de folos, pentru că menţine calitatea serviciilor acordate. „Nu avem temeri, pentru că folosim metode şi tehnologii moderne de tratament. Mai mult decât atât, „Vivodent” importă din UE, SUA şi Japonia materiale şi echipament, tehnică medicală şi tehnologii moderne pentru cabinete stomatologice şi laboratoare dentare. Acum, pentru a fi mai aproape de clienţii noştri, avem câte o reprezentanţă-magazin la Bălţi şi la Cahul”, explică managerul. În colaborare cu firmele producătoare, „Vivodent” organizează periodic cursuri şi prezentări pentru medici stomatologi şi tehnicieni dentişti, în ţară şi peste hotare.

Pe parcursul celor peste 20 de ani de când s-a lansat în afaceri, Alexandru Smântână a trebuit să muncească foarte mult, fără zile de odihnă. Asta a însemnat să lipsească de acasă, bazându-se pe înţelegerea familiei. Astăzi le mulţumeşte pentru încredere şi răbdare, iar feciorului Sandu, care lucrează şi el în clinică încă de pe când era student la Universitatea de Medicină, Facultatea Stomatologie, îi este recunoscător pentru că nu i-a creat probleme în plus atunci când a avut şi aşa multe pe cap.

Colectivul centrului numără astăzi 40 de angajaţi, cu o vârstă medie de 35 de ani. În afară de calităţile profesionale, contează şi cele omeneşti. „Oricărui angajat i se oferă o şansă, dar eu nu pot garanta un loc de muncă sau mulţi bani – toate sunt după merit. Depinde de fiecare în parte. Acum am un colectiv tânăr, cu care îmi place să lucrez”, explică domnul Smântână.  

Planuri de viitor sunt multe, şi nepoţii ar putea fi implicaţi la realizarea lor. Este experienţă şi dorinţă, iar resurse se pot găsi. Mai este nevoie de putere, răbdare şi sănătate. În general, nu-i place să vorbească despre planuri: „Te simţi fericit dacă tot ce ţi-ai pus în gând se împlineşte. Dar dacă faci promisiuni sau te lauzi cu nişte lucruri, care până la urmă nu se mai realizează, nu te mai simţi la fel de bine.”

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău