VIP Magazin
12 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Alba
Locul 1

Alba

Comentează

CIFRA

20 mln.
de euro este cifra de afaceri
a companiei „Alba”

Utilizează materie primă sută la sută autohtonă pentru a ne oferi lactate de calitate, ecologice şi sănătoase. Din acest motiv, produsele de marca „Alba” se poziţionează printre lideri pe acest segment de piaţă.

Istoria acestui brand a început acum 15 ani, într-un birou mic, de câţiva metri pătraţi, cu un calculator instalat pe un taburet. Ideea i-a venit lui Denis Gablenco, unul dintre primii angajaţi ai companiei, care s-a inspirat de la culoarea imaculat de albă a laptelui moldovenesc. Primul produs de marca „Alba” a fost lansat în august 1997. Pe atunci, laptele şi toate derivatele acestuia se produceau la Fabrica de Produse Lactate din Hânceşti.

Etape de dezvoltare
La 27 octombrie 1997, compania americană „Food Master International” a procurat pachetul majoritar de acţiuni al fabricii respective şi astfel a fost fondată compania mixtă moldo-americană „Alba”. Până în toamna anului 2004, aceasta a activat la Hânceşti, fabricând produse lactate de calitate înaltă – lapte, chefir, biochefir, smântână, caşcaval tare, iaurt etc.

Pe 10 octombrie 2004, gigantul francez al produselor lactate „Lactalis” a preluat compania „Alba”, care a devenit întreprindere mixtă „Lactalis-ALBA”. „Lactalis” a fost fondată în 1933 în Franţa de către André Besnier şi rămâne şi în prezent în proprietatea familiei. Compania are uzine în Rusia, Ucraina, Kazahstan şi Moldova, iar în toată lumea activează peste 200 de fabrici în care se prelucrează anual 8,8 miliarde de litri de lapte.

În acelaşi an, s-a decis ca procesul de producere să continue la Fabrica de Brânzeturi din Soroca. S-a optat pentru zona de nord a ţării pentru că aici se produce cea mai mare parte a materiei prime necesare – laptele, dar şi pentru că această zonă este mai convenabilă din punct de vedere logistic. Laptele se colectează exclusiv de pe teritoriul Republicii Moldova, din mai multe puncte de colectare: ferme, gospodării ţărăneşti, personale şi cooperative.

Pentru modernizarea fabricii şi dotarea ei cu utilaj ultramodern, s-au investit peste 17 milioane de euro. Maşinăriile de ultimă oră permit producerea şi ambalarea lactatelor în condiţii sterile, fără intervenţia factorului uman, oferind un termen de valabilitate îndelungat fără adăugarea conservanţilor. Anume datorită acestui aspect, gustul şi prospeţimea lactatelor rămân neschimbate pe întreaga perioadă de valabilitate.

Zilnic, la fabrica din Soroca se produc 80 de tone de lactate şi 7 tone de caşcaval tare. Compania exportă produse şi în Kazahstan şi Ucraina. Gustul şi calitatea produselor sunt asigurate în prezent de o echipă numeroasă de profesionişti. Dacă în urmă cu 15 ani în companie lucrau şapte angajaţi, acum numărul acestora depăşeşte cifra de 300.

Promovare
Marca „Alba” a fost promovată foarte activ în ultima perioadă, ceea ce a generat o creştere a volumului de vânzări. Produsele sunt promovate prin intermediul publicităţii la TV, darşi prin acţiuni ample de marketing desfăşurate în reţele de magazine, degustări, oferte de vânzare. Cea mai reuşită metodă de promovare este comunicarea finală, la raft. Mai mult, lactatele se promovează prin conţinutul lor natural şi neapărat prin lipsa adaosurilor de grăsimi vegetale.

Simboluri definitorii
Denis Gablenco, unul dintre cei care au pus bazele companiei, a venit cu ideea de a transforma imaginea văcuţei care rumegă într-un simbol al produselor lactate de calitate. Tot lui i-a aparţinut ideea de a aşeza văcuţa pe un nouraş, sugerând plăcerea de a consuma produsele lactate ale companiei. Logoul brandului generează asocierea psihologică automată cu gustul laptelui. Anume combinaţiile de culori şi sonoritatea denumirii au fost apreciate de către consumatori.

Sloganul „Alba – e natural că-ţi palce!”, inventat de Eduard Musteaţă, un fost director de marketing al companiei, conţine în sine istoria de succes a mărcii care a reuşit să devină lider pe piața produselor lactate datorită materiei prime naturale utilizate şi a produselor sale ecologice.

Premii:
Produsele „Alba” sunt recunoscute, apreciate, dar și premiate la numeroase expoziţii internaţionale de specialitate. Printre acestea se numără: „Food&Drinks”, „Food Technology”, „Simpolact”, „Indagra”. Totodată, managerii de la „Alba” se mândresc şi cu titlul de „Cel mai bun contribuabil”.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+17°