VIP Magazin
14 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Yoli
Locul 80

Yoli

Comentează

Cifra

5 mln.
de euro pe an este cifra de afaceri a mărcii comerciale „Yoli”

Ideea de a lansa un iaurt de băut pe piaţa din Moldova aparţine americanilor, obişnuiţi deja cu un astfel de produs. Şi nu a fost deloc o idee rea, „Yoli” devenind unul din deserturile preferate ale moldovenilor, adulţi şi copii.

Desertul de băut „Yoli”, produs unic în Moldova, s-a născut în cadrul companiei „Lactalis-ALBA” în anul 1998. A fost o idee inedită, generată dintr-o coincidenţă de evenimente. Un specialist american încerca să obţină din laptele moldovenesc iaurt tradiţional, consumat cu linguriţa. Nemulţumit de calitatea laptelui din Moldova şi de rezultate, care se încăpăţânau a fi de consistenţă prea lichidă, expertul a decis să inaugureze moda iaurturilor de băut şi în Moldova.

Noul produs fabricat la Fabrica de Brânzeturi din Soroca a fost numit „Yoli”, un termen format din iniţialele expresiei-cheie care îl defineşte – „iaurt lichid”.

În anul 2010, brandul „Yoli” a suferit un rebranding. Astfel, conducerea a decis că e timpul pentru un nou ambalaj, dar şi un nou capac, mult mai accesibil şi uşor de manevrat. Aşadar, capacul vechi, de tip tetrapak, a fost înlocuit cu un capac uşor de deschis, iar ambalajul a devenit mai colorat şi atractiv. Actualmente, ambalajul comod şi practic permite consumarea produsului în diferite condiţii.

Laptele pentru fabricarea desertului este colectat exclusiv din regiunea de nord a ţării, la fel ca şi fructele. Pentru fabricarea iaurtului se utilizează aromă identic naturală de vanilie, iar însuşi produsul este rezultatul prelucrării laptelui de vaci natural fără adaos de grăsimi vegetale. „Yoli”conţine vitamine şi calciu, fiind recomandat adulţilor şi copiilor deopotrivă.

La moment, se produc cinci tipuri de iaurt de băut „Yoli” – din ananas, cu cereale, din căpşuni, din piersici şi multifruct. Recent, compania a lansat o serie nouă de iaurturi tradiţionale cu trei gusturi noi – căpşună, vişină şi piersică. Potrivit managerilor, „Yoli” atestă anual o creştere dinamică de aproximativ 30% din volumul total de vânzări.

Simboluri definitorii
Logoul mărcii a fost înregistrat la AGEPI în anul 1998. S-a optat pentru un simbol elegant şi clasic, cu denumirea scrisă a produsului. Din anul 2012, logotipul a fost schimbat pentru a fi mult mai vizibil şi atractiv. Acum reprezintă denumirea scrisă „Yoli”, dar deja cu caracter cursiv, de culoare violet. Iaurtul „Yoli” încă nu are slogan.

Promovare
În procesul de promovare a iaurtului de băut „Yoli” s-a apelat la metodele clasice – publicitatea la TV, ample acţiuni de marketing, degustări organizate pentru consumatori, dar şi diverse promoţii. Managerii companiei susţin că cea mai reuşită metodă de promovare este rebrandingul, care menţine produsul în topul atenţiei.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon

Noi vrem yoli noi vrem yoli.......
posmag carolina   -  
07 Ianuarie 2014, 19:38
Sus ↑





* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+12°