VIP Magazin
22 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Unité
Locul 74

Unité

Comentează

Cifra

Creşterea numărului de utilizatori ai serviciilor „Unité” depăşeşte
50%



Vitalie Iurcu

Director general

S-a născut la 2 februarie 1972 în oraşul Orhei. Deţine funcţia de director general al S.A. „Moldtelecom” din 2009. Anterior, a fost director general al Agenţiei Naţionale  pentru  Reglementări în Energetică, director comercial al S.A. „Tutun – CTC”, director adjunct pe probleme economice al Î.S. „Fabrica de sticlă din Chişinău”, consultant de proiecte finanţate de Banca Mondială, Agenţia SUA  pentru Dezvoltare Internaţională. Este căsătorit şi are doi copii.

Parte componentă a grandioasei familii „Moldtelecom”, „Unité” este primul operator de servicii de comunicaţii mobile care utilizează tehnologia CDMA2000. Mai simplu, noile descoperiri oferă consumatorilor servicii integrate de voce şi date de ultima generaţie.

De-a lungul activităţii sale, „Moldtelecom” a parcurs o perioadă de perfecţionare şi evoluţie continuă, de la un monopol de stat la o companie deschisă pentru colaborare, de la tradiţionala telefonie fixă până la cele mai avansate servicii. Compania a depus în permanenţă eforturi pentru a dezvolta şi a oferi produse şi serviicii noi, care să corespundă cererii în creştere de pe piaţa telecomunicaţiilor. Astfel, lansarea unui serviciu de telefonie mobilă a fost o evoluţie firească.

Istoria brandului
Brandul „Unité” a apărut în 2007, după ce, mai bine de un an, managerii „Moldtelecom” au pus cap la cap mai multe detalii pentru lansarea unui produs unic şi inovator. Este vorba nu doar de echipamentul tehnic ce urma a fi utilizat, dar şi de produsele create pentru clienţi, menite să reziste concurenţei acerbe existente pe piaţă pe acest segment. Tot cu un an mai devreme, „Moldtelecom” a obţinut licenţa pentru prestarea serviciilor de telefonie mobilă în standardul CDMA, în banda de frecvenţă 450 MHz.

Elemente definitorii
Noul brand urma să ofere clienţilor libertatea deplină în comunicarea cu cei apropiaţi, datorită tarifelor foarte avantajoase în reţea. Astfel, cu fiecare abonat nou, se forma o comunitate tot mai mare, simplificând comunicarea între oameni şi reunindu-i. Odată stabilite aceste principii de bază, autorilor brandului le-a venit ideea de unitate, care a condus la alegerea denumirii „Unité” şi a sloganului „Unité uneşte!”. Mai mult decât atât, „Unité” porneşte de la cifra unu (1), ce simbolizează primul operator de servicii de comunicaţii mobile care utilizează tehnologia CDMA2000 1x EV-DO în banda de frecvenţă 450 MHz.

Pentru a reda starea emoţională de legătură dintre operator şi client, s-a pus accent pe culorile brandului, care au fost selectate din cel mai dominant spectru: roşu şi alb, cu elemente de negru. Este o combinaţie de culori puternice care redau dinamism şi nuanţe liniştite, plăcute ochilor. A fost ales stilul în care elementele clasice devin moderne, iar mesajul şi imaginea transmisă este percepută mai uşor şi mai rapid. Gama de nuanţe de roşu are şi menirea de a arăta noua direcţie de dezvoltare a companiei „Moldtelecom”, considerată până atunci o instituţie conservativă.

Lansarea brandului
Campania de lansare a brandului „Unité” s-a desfăşurat în două etape. În februarie 2007 a avut loc un teasing, prin care compania a prezentat publicului doar câteva elemente, suficiente pentru a trezi curiozitatea, dar fără a-şi dezvălui identitatea. A doua etapă a început la 1 martie, când „Unité” a lansat un spot care făcea apel la emoţii şi prin care a transmis publicului valorile sale şi misiunea pe care şi-o propune – de a reuni oamenii prin comunicare.

„Unité 3G”
Data de 21 mai 2010 a devenit una dintre cele mai importante în istoria companiei. În această zi „Unité” a trecut la o nouă etapă de dezvoltare a comunicaţiilor mobile în întreaga ţară şi a devenit operatorul cu cea mai mare reţea de generaţia a treia din Republica Moldova care activează în standard UMTS (3G). Cu această ocazie, a apărut subrandul „Unité 3G”, care păstrează stilistica şi cromatica „Unité”, dar aduce noutatea noilor posibilităţi oferite de tehnologiile 3G. Noul brand este lansat cu sloganul „Bucuria comunicării”, care exprimă intenţia operatorului de a face comunicarea accesibilă oricui.

Promovare
Pentru a-şi promova noile produse şi servicii, „Moldtelecom” utilizează, de fiecare dată, mai multe canale de comunicare, optând pentru o abordare complexă. Pentru publicul de afaceri, a fost organizat un fastuos eveniment de lansare, cu prezentări teoretice şi practice şi un program festiv inedit.

Totuşi, o componentă importantă a promovării o constituie promoţiile. 60.000 de minute la conectare, telefoane şi modeme la doar 1 leu, cel mai convenabil abonament „Nouă” sunt doar câteva dintre acestea. Din 2011, pe toate le reuneşte sloganul „E plăcut să primeşti mai mult”, care explică esenţa campaniilor: mai multe minute, mai multe opţiuni gratuite, tarife avantajoase şi telefoane mobile mai ieftine. Succesul nu s-a lăsat mult aşteptat, după rezultatele primului trimestru al anului curent, „Unité” este singurul operator de telefonie mobilă care a reuşit să-şi crească cota de piaţă şi numărul de abonaţi, potrivit Agenţiei Naţionale de Reglementări în Comunicaţii.

Premii
Compania a obţinut, de la lansare şi până în prezent, numeroase premii şi titluri de valoare care i-au confirmat statutul şi încrederea clienţilor săi. În 2010 „Unité” primeşte „Mercuriul de Aur” în cadrul concursului naţional „Marca Comercială a Anului”, la categoria „Debutul anului”, iar în 2011 obţine titlul „Marca Anului” în cadrul aceluiaşi concurs. Brandul „Unité” a ocupat locul I la prestigiosul concurs internaţional „Cannes Lions Moldova 20120”, cu spotul său de promovare reuşită a abonamentului „Prefer”.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+1°