VIP Magazin
21 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
UNIMEDIA
Locul 73

UNIMEDIA

Comentează

Cifra

Cifra de afaceri a companiei pentru anul 2012 este estimată la
4 mln. de lei



Vasile Galuşca

Director

Are 27 de ani şi este absolvent al Academiei de Studii Economice. Este căsătorit, nu are copii.



Dumitru Ciorici

Director

Are 25 de ani şi a absolvit Universitatea Tehnică din Moldova, Facultatea de Radioelectronică şi Telecomunicaţii. Nu este căsătorit.

În septembrie 2005, patru tineri ambiţioşi au gândit o soluţie pentru a satisface necesităţile informaţionale în creştere ale moldovenilor – un portal informaţional care va difuza ştiri instantaneu. Astfel, pe 20 septembrie 2005, a fost fondată platforma UNIMEDIA.

Brandul UNIMEDIA este rezultatul unei munci de echipă. Iniţial, site-ul se numea UNI.md, dar peste un an, în 2006, tot în septembrie, devine UNIMEDIA.md. Cei patru fondatori, Vasile Galuşca, Dumitru Ciorici, Tudor Darie şi Sergiu Galuşca, s-au gândit ca acest brand să poarte numele UNI, cu semnificaţia de unic, universal. Ulterior a apărut terminaţia „Media”, care exprima intenţia lor de a „ataca” puternic piaţa media locală. Marca „UNIMEDIA” a fost înregistrată în iunie 2010, pe numele fondatorilor ei, iar certificatul de marcă a fost eliberat de AGEPI în martie 2012. La început, în redacţie activau trei persoane. Astăzi, compania are 15 angajaţi, în fruntea cărora se află doi directori ambiţioşi până la linia roşie – Dumitru Ciorici şi Vasila Galuşca.

În vara anului 2012, fondatorii UNIMEDIA au fost acţionaţi în judecată de către asociatul minoritar în cadrul „Interact Media” SRL („Newsmedia Group” SRL, care a cumpărat 25% din acţiuni în august 2010), pentru a anula decizia AGEPI cu privire la mărci, dar şi pentru a exclude asociaţii. Ultima solicitare a fost respinsă de judecătoria Buiucani. Urmărirea penală şi dosarul privind anularea certificatului de marcă se află încă pe rol.

Simboluri definitorii
Logoul reprezintă denumirea scrisă a portalului informaţional, iar deasupra literei M apare o antenă, care semnifică raza mare de acţiune pe care o are UNIMEDIA atât în R. Moldova, cât şi peste hotare. În context, cifra de 300 de mii de vizitatori unici, care accesează site-ul lunar, vorbeşte de la sine despre influenţa asupra opiniei publice din ţară. În 2007, se naşte şi sloganul „Portalul de ştiri nr. 1 din Moldova”, poziţionând unimedia.md ca prima sursă de informaţii şi ştiri în online-ul moldovenesc.

Promovare şi planuri de viitor
Site-ul este promovat online, prin intermediul reţelelor de socializare. Compania nu are un buget exact în acest scop, procesul de promovare decurge de la sine şi se efectuează prin intermediul conţinutului site-ului. Există în schimb un buget pentru programatorii care implementează soluţii tehnice noi, pentru ca site-ul să fie flexibil şi dinamic. Pe viitor, compania îşi propune să ofere mai mult conţinut video şi foto. Echipa nu exclude că va face concurenţă televiziunii, fapt pentru care membrii acesteia se pregătesc intens. La fel, ei sunt hotărâţi să se extindă în regiuni, făcând şi câţiva paşi concreţi în acest sens – în 2011 a fost lansat straseni.unimedia.md.

Premii
În 2010, UNIMEDIA a fost desemnat „Cel mai bun site mass-media din Moldova”, în cadrul ediţiei a VIII-a WEBTOP. În 2009, obţine „Premiul pentru excelenţă în jurnalism”, oferit de Forumul Internaţional al Jurnaliştilor Români. Diploma a fost acordată de către preşedintele României, Tra-ian Băsescu. Tot în acelaşi an, UNIMEDIA a câştigat „Premiul pentru abordare inovativă în presa online”, acordat la Gala „10 jurnalişti ai anului”.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+5°