VIP Magazin
13 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Stejaur
Locul 69

Stejaur

Comentează

Cifra

100 de ani
de experienţă în producerea mobilei în Moldova



Eduard Bunu

Director general „Stejaur”

Are 32 de ani, a absolvit Facultatea de Drept a Universităţii de Stat din Moldova. Este căsătorit şi are doi copii. Consideră că cea mai mare reuşită a sa este familia.

Cu rădăcini de peste un secol, fabrica de mobilă „Stejaur” este, fără îndoială, unul dintre cei mai renumiţi producători de mobilă pe piaţa din Republica Moldova. Istoria întreprinderii a început în anul 1912, cu o  mică încăpere şi o mână de oameni ingenioşi.

Până în 1995, când a fost botezată „Stejaur”, fabrica de mobilă a purtat mai multe denumiri, trecând de la „Numărul 2” la „Aurica” sau „Frunze”. Iniţial, cei câţiva meşteşugari care au pus bazele întreprinderii îşi desfăşurau activitatea într-un spaţiu îngust şi se limitau doar la confecţionarea scaunelor. Prin anii ’50 au fost construite, treptat, alte două secţii de producere, blocul administrativ, un laborator chimic şi câteva clădiri anexe. Nimic nu a reuşit să stopeze activitatea micii fabrici de atunci: presiunea administrativă a Uniunii Sovietice, şirul de restructurări sau războiul prin care a trecut au lăsat-o intactă.

Marea schimbare s-a produs în 1995, când instituţia a fost privatizată şi a fost lansat brandul „Stejaur”, denumire ce vine de la două simboluri: stejar şi aur. Numele fabricii a fost ales ca să reprezinte activitatea întreprinderii, să fie uşor de memorizat, dar şi să aibă un caracter autentic moldovenesc.

Etapa de modernizare
Din 1995 şi până în prezent, marca „Stejaur” a trecut prin câteva etape de dezvoltare. Odată lansat, brandul nu a beneficiat de acţiuni speciale de promovare, astfel că imaginea fabricii creştea şi se dezvolta doar datorită calităţii mobilei, care era din ce în ce mai apreciată. Prin 2010 managerii companiei au hotărât să schimbe macazul şi au lansat un şir de acţiuni de promovare: participări la târguri şi expoziţii, schimbarea logoului. Iar evoluţia brandului abia începe. „Stejaur” nu mai înseamnă doar calitate şi rezistenţă, ci şi aspect modern. Cerinţele clienţilor au devenit tot mai diverse şi mai sofisticate, astfel că tendinţele sunt respectate cu atenţie de designerii-constructori ai întreprinderii. Totodată, fabrica de mobilă „Stejaur” este echipată cu un complex tehnologic de utilaj automatizat modern, materia primă fiind importată de la producători europeni renumiţi din Slovacia, Ungaria, Polonia, România şi Germania.

Deşi au reuşit să cucerească simpatia şi fidelitatea clienţilor săi, managerii de la „Stejaur” ştiu să-şi surprindă mereu cumpărătorii cu preţuri avantajoase, dar şi produse variate. Printre noutăţile întreprinderii se numără showroomul marca „Stejaur”, deschis în luna octombrie pe adresa str. Calea Ieşilor, 17. Aici clienţii pot găsi materiale promoţionale, pot analiza pe larg oferta fabricii, precum şi pot beneficia de ultima găselniţă – cardurile de reducere. Magazinul oferă o gamă largă de produse, astfel că până și cel mai exigent şi pretenţios client îşi va găsi neapărat un dormitor sau o bibliotecă pe plac.

În prezent, fabrica de mobilă „Stejaur” numără în jur de 56 de angajaţi, cifra muncitorilor care au lucrat aici de-a lungul anilor fiind însă mai mare de o mie.

Simboluri caracteristice
Şi logoul brandului „Stejaur” a trecut prin mai multe metamorfoze. La început, acesta era reprezentat de o jumătate de frunză de stejar deasupra căreia era inscripţionat cu galben numele fabricii de mobilă. Actualmente, logoul înfăţişează două frunze de stejar, una verde şi alta aurie, care, privite atent, ascund iniţiala „S”. Cele două culori sunt asociate cu simbolurile brandului: stejarul şi aurul, şi au fost alese fiind foarte apropiate de identitatea companiei. Logoul a păstrat, de asemenea, şi numele întreprinderii, scris cu o nuanţă închisă de maro.

Promovare
Din întregul arsenal de tehnici de promovare, „Stejaur” nu ignoră niciuna. Echipa fabricii de mobilă vrea cu tărie să demonstreze publicului larg că întreprinderea s-a schimbat în timp, a pus conservatismul la sertar şi este în pas cu cele mai noi tendinţe din domeniul designului interior. Unde mai pui că toate piesele de mobilier sunt confecţionate din materiale autentice, gata să satisfacă toate clasele de cumpărători. Dacă pe parcursul a zeci de ani fabrica era specializată în producerea mobilierului standardizat, apoi la momentul actual politica economică a întreprinderii este îndreptată mai mult spre individualitate şi originalitate, mobilierul fiind confecţionat la doleanţa clientului, altfel spus – la comandă. „Stejaur” nu a omis din şirul de mijloace de promovare publicitatea stradală, cea televizată, publicitatea pe internet, a participat activ în ultimii ani la toate târgurile şi expoziţiile de profil, fiind remarcat atât de vizitatori, cât şi de concurenţi.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°