VIP Magazin
12 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
StarNet
Locul 68

StarNet

Comentează

Cifra

„StarNet” are peste
65.000
clienţi persoane fizice



Alexandru Machedon

Director general

Are 33 de ani şi este absolvent al Academiei de Studii Economice din Moldova şi al Universităţii Tehnice din Moldova. Este căsătorit şi are trei copii.

„StarNet” s-a născut acum nouă ani, dintr-o idee creativă a câtorva tineri entuziaşti. A prins imediat la public, devenind, în scurt timp, una dintre cele mai bine cotate companii din Republica Moldova, cu servicii de înaltă calitate şi tehnologii de ultimă generaţie. Pentru zeci de mii de clienţi accesul la World Wide Web este sinonim cu „StarNet”.

Despre „StarNet” se poate spune cu toată certitudinea că este un brand „fabricat în Moldova”. Este o investiţie sută la sută locală, care a crescut an de an şi a ajuns să fie o companie reprezentativă pentru această ţară. Ideea de business a companiei a apărut pe vremea studenţiei directorului general, Alexandru Machedon, care a participat pe atunci la un concurs naţional cu un proiect de conectare a câtorva licee din Moldova la internet. Denumirea brandului şi simbolul acestuia, în formă de stea, îşi trag originile din planul măreţ al tânărului student. Şi asta pentru că liceele incluse în proiect erau amplasate geografic în formă de stea. În 2003 a fost fondată juridic compania „StarNet”, iar „steluţa” a rămas până astăzi talismanul acesteia. Compania numără aproximativ 550 de angajaţi, repartizaţi în 14 oraşe din toate colţurile ţării.

Produse şi servicii
După multă muncă şi dedicaţie, compania a crescut şi a ajuns printre liderii  pieţei de tehnologii informaţionale şi comunicaţii electronice din Moldova, pentru că a oferit servicii inovative şi de calitate. Managerii companiei şi-au urmat cu statornicie marele scop, cel de a ajunge cât mai aproape de nevoile fiecărui client în parte, oferindu-le posibilitatea să se bucure de avantajele celor mai moderne instrumente de comunicare. Pentru că şi-au dorit să ajungă în casele tuturor oamenilor, angajaţii „StarNet” au creat pachete accesibile, dar şi opţiuni personalizate, pentru cei mai exigenţi clienţi.

Succesul în cifre
Fiecare an a reprezentat un nou succes şi un motiv în plus de mândrie pentru managerii şi angajaţii companiei. În 2006, la trei ani de la înfiinţare, „StarNet” număra în jur de 3000 de clienţi, iar trei ani mai târziu, cifra celor care au optat pentru această companie a depăşit 30.000 de persoane. În acelaşi timp, „StarNet” a fost primul operator de pe piaţă care a investit în tehnologia FTTB (fibra optică până la bloc) şi a lansat reţeaua de Wi-Fi gratuit în parcurile din capitală. În 2011 „StarNet” a sărbătorit cifra de 50.000 de clienţi. Tot în acest an, a fost lansat serviciul de televiziune interactivă şi compania a pornit într-o nouă aventură: conectarea a încă 13 oraşe din Moldova la serviciile companiei.

Sloganuri şi simboluri
Istoria dezvoltării „StarNet” a însemnat un şir continuu de transformări, reinventări, învăţat din greşeli şi perfecţionare. Fiecare idee a fost susţinută cu elan de către managerii companiei, care s-au dovedit a fi nişte oameni ingenioşi, deschişi spre noutate. „StarNet” a avut slogane care au mers în pas cu dezvoltarea companiei: „Viitorul are partener”, „Conectează-te la viitor”, „Liber să descoperi”. S-a trecut de la statutul de „Internet solutions provider” la operator de soluţii integrate „Internet, Televiziune, Telefonie”. Denumirea şi logoul însă au rămas constante în toată această perioadă.

Promovare  
La început, promovarea serviciilor „StarNet” se făcea mai mult intuitiv. În cea mai mare parte, oamenii aflau despre serviciile companiei unii de la alţii. Prima investiţie în publicitate s-a făcut prin editarea unui şir de flyere, care prezentau pachetele disponibile, vitezele şi costurile de internet. Distribuţia fluturaşilor o făceau toţi angajaţii. Iar rezultatul nu s-a lăsat aşteptat foarte mult: în pragul primului Crăciun pentru „StarNet”, oficiile companiei au fost asaltate de clienţi.

Recomandările prietenilor şi rudelor s-au dovedit a fi cel mai eficient mod de promovare a serviciilor „StarNet”. De aceea, eforturile firmei s-au concentrat întotdeauna pe investiţia în calitatea serviciilor. În câţiva ani „StarNet” a ajuns să dezvolte un program complex de marke-ting: participare la expoziţii, sponsorizare de evenimente, organizare de proiecte de anvergură, tipărire de materiale promoţionale, spoturi video şi audio, campanii ample în toate mediile etc.

Premii
Primul „trofeu”, titlul onorific „Provider Popular”, „StarNet” l-a obţinut în cadrul Expoziţiei Internaţionale „Cominfo”, în aprilie 2006. Câteva luni mai târziu, compania obţine premiul internaţional „Excellence in Business Management-Europe 2006”, acordat de „Magazine of Tourism, Industry & Commerce” (Spania). În 2010 şi 2011 „StarNet” este premiată cu „Mercuriul de Aur” în cadrul concursului naţional „Marca Comercială a Anului”, iar în acest an compania se poate lăuda cu cea mai valoroasă distincţie – aprecierea a peste 65 de mii de clienţi. 

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+14°