VIP Magazin
11 Decembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Petrom
Locul 22

Petrom

Comentează

Cifra

Numărul clienţilor deserviţi anual de Petrom-Moldova depăşeşte
500.000



Karoly Pozsgai

Director general

A studiat BME la Universitatea de Tehnologie şi Economie din Budapesta, Ungaria.

Petrom a intrat pe piaţa moldovenească acum 12 ani, fiind în creştere cu fiecare an de activitate. Astăzi, Petrom-Moldova operează în întreaga ţară, cu aproximativ 100 de staţii de distribuţie, fiind una dintre cele mai mari reţele de distribuţie a carburanţilor în Republica Moldova.

Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-Est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul şi-a consolidat poziţia pe piaţa petrolieră din Europa de Sud-Est în urma unui amplu proces de modernizare şi eficientizare, pentru a cărui implementare au fost realizate investiţii de peste 7,7 mlrd. de euro în ultimii şapte ani.

Grupul exploatează în România şi Kazah-stan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 812 mln. de barili echivalent petrol (în România 786 mln. de barili echivalent petrol) şi are o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,2 mln. de tone.

Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia, prin intermediul unei reţele de circa 800 de staţii, operate sub două branduri, Petrom şi OMV. Activitatea de comercializare a produselor petroliere în România se desfăşoară prin intermediul OMV Petrom Marketing, deţinută în totalitate de OMV Petrom.

Pentru dezvoltarea sa sustenabilă, OMV Petrom a extins lanţul valoric al gazelor prin abordarea pieţei de electricitate. În acest context, OMV Petrom a început operaţiunile comerciale la centrala electrică pe gaze de 860 MW de la Brazi şi la parcul eolian Dorobanţu, cu o capacitate de 45 MW.

OMV, una din cele mai mari companii industriale publice din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. În 2011, cifra de afaceri a Grupului a fost de 5.336 mln. de euro, EBIT (Profit Înainte de Dobânzi şi Impozite) a fost de 1.165 mln. de euro.

În Moldova, SNP Petrom S.A. a fost înregistrată la 16 octombrie 1998, prin deschiderea unei  reprezentanţe la Chişinău. În urma reorganizării acesteia la 18 mai 2000, ICS Petrom-Moldova S.A. a fost oficial creată şi înregistrată la Camera Înregistrării de Stat a Republicii Moldova. Astfel, Petrom-Moldova a devenit o societate pe acţiuni cu capital străin. În 2008, OMV Petrom S.A. a preluat şi acţiunile companiei de la partenerul său de afaceri, deţinând  100% din companie.

Produse
Portofoliul de produse petroliere Petrom este conceput pentru a mări gradul de satisfacţie a clienţilor, preocupându-se în special de mediul înconjurător.

Petrom Card. Petrom-Moldova are cel  mai bun sistem de carduri pentru combustibil din Moldova. Cardul Petrom pentru combustibil este asigurat cu CIP şi PIN,  este personalizat cu numărul de maşină, ceea ce înseamnă că va alimenta numai maşina clientului, iar în caz de furt sau pierdere, riscul de a pierde banii clientului este nesemnificativ. Gestionarea flotei auto (fleet management) permite accesul clientului la software-ul de monitorizare în timp real, care poate face orice modificări, de a impune sau de a elimina restricţiile de pe cardurile clientului, iar cel mai important, modificările sunt disponibile imediat.

Staţii de alimentare. Combustibilul Petrom ajută la îmbunătăţirea protecţiei motorului, stimulând puterea maximă de funcţionare printr-un consum redus de carburant. Mai mult decât atât, tot combustibilul oferit este conform cu standardele EURO 5, cu un conţinut de sulf foarte scăzut pentru reducerea poluării, contribuind la protecţia mediului şi a sănătăţii oamenilor.

Magazinele Petrom-Moldova oferă un loc de linişte şi relaxare, iar pentru cei care se grăbesc,  produsele lor preferate sunt disponibile „to go” (la pachet). Ele pot fi găsite în peste 33 de staţii Petrom-Moldova, deschise 24/7.

Car Wash. În spălătoriile Petrom-Moldova sunt folosite echipamente şi tehnologii avansate de ultimă generaţie, produse de curăţare care oferă un  tratament de calitate, cu ceară, care protejează mașina indiferent de vreme. Petrom-Moldova deţine chiar şi o spălătorie automatizată de nivel european, ce oferă programe diferite de spălare.

Securitate şi responsabilitate
Urmând modelul marilor companii europene, Petrom-Moldova este conştientă de importanţa responsabilităţii sociale şi implicarea sa activă în viaţa comunităţii şi în societate. Compania îşi propune să devină un lider, nu numai prin respectarea şi aplicarea standardelor de afaceri, dar şi cele sociale şi de mediu. Oricine lucrează la Petrom-Moldova trebuie să se întoarcă sănătos acasă, de aceea condiţiile de muncă sunt în mod constant îmbunătăţite. Grija companiei se reflectă şi asupra mediului înconjurător – impactul asupra mediului este redus la minimum prin reducerea emisiilor, deversărilor şi  poluării prin utilizarea mai eficientă a resurselor naturale. Compania a redus intensitatea carbonului în activităţile la care Petrom-Moldova, ca parte a grupului OMV, este operatorul.

Promoţii
În prezent, Petrom-Moldova promovează brandul prin organizarea campaniilor promoţionale  în mod frecvent. În 2011, în timpul campaniei promoţionale „Petrom pune vara în mişcare” a fost oferit, pe lângă cele aproximativ 100 de scutere, o maşină ca marele premiu. În campania promoţională „Petrom îşi face plinul de cadouri”, în iarna 2011-2012, au fost oferite premii instant, iar în primăvara anului 2012, Petrom-Moldova a acordat trei bilete la sferturile de finală ale Campionatului European de Fotbal, în Ucraina, prin campania „Petrom deschide sezonul câştigătorilor”. Cea mai recentă campanie a fost „Petrom te invită la plajă”, în vara anului 2012 fiind oferite 11 excursii în Bulgaria şi 60.000 de alte premii.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+6°