VIP Magazin
18 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Patria
Locul 60

Patria

Comentează

Cifra

Anual, în reţeaua de cinematografe „Patria” se difuzează
150 de filme



Alexei Lisnic

Director

S-a născut în anul 1963, este căsătorit şi are doi copii. Anterior a activat în cadrul uzinei „Mezon”.

Anual, peste 400.000 de vizitatori păşesc pragul cinematografelor „Patria”. Deşi de-a lungul celor şase decenii de activitate a cunoscut atât ascensiuni, perioade de glorie, cât şi restructurări, a reuşit să persiste în timp drept simbol al renaşterii filmelor naţionale şi celor internaţionale de calitate.

Cinematograful „Patria” a găzduit primii cinefili pe 27 decembrie 1952. A fost înălţat pe locul fostei clădiri unde a avut loc una dintre şedinţele de constituire a Sfatului Ţării. Fiind preluat de către conducere în perioada sovietică, cinematograful se restructurează în 1992. În 1997 este închis şi scos la licitaţie, iar peste doi ani, în 1999, este privatizat de către compania „Colaj”. În acelaşi an, după o reconstrucţie capitală, este redeschis şi dotat cu echipament de ultimă generaţie. Din 2011, cinematograful din centrul capitalei poartă numele celebrului regizor moldovean, Emil Loteanu.

De-a lungul anilor, brandul„Patria” s-a extins atât în capitală, cât şi în ţară, devenind o reţea de cinematografe cunoscută de la mic la mare. Astfel, la sfârşitul anului 2001, locuitorii oraşului Bălţi au avut parte de un cadou deosebit: în ajun de Anul Nou a fost deschis al doilea cinematograf „Patria” din Moldova – „Patria-Bălţi”. Peste câţiva ani, proprietarii au decis să bucure şi locuitorii sectorului Râşcani al capitalei, unde a apărut încă o ramură a brandului. Reţeaua a reuşit să sfideze şi criza economică, astfel că în 2009, la Chişinău a fost inaugurat primul multiplex 3D. Deşi în oraşele Ungheni şi Cahul au activat alte două cinematografe marca „Patria”, la scurt timp, cele două săli de cinema au fost închise. Totodată, pe 1 octombrie 2012 şi-a închis uşile şi cinematograful „Patria Loteanu” pentru lucrări de reconstrucţie.

La momentul fondării, compania avea 10 angajaţi, în prezent numărul acestora depăşind cifra de 150.

Simbolurile brandului
Proprietarii au optat pentru un logo foarte simplu, care reprezintă denumirea scrisă a mărcii şi expresia „Reţea de cinematografe”. Pe literele „a” din denumirea „Patria” sunt gravate pelicule cinematografice, fapt ce sugerează specificul activităţii.

Sloganul „Patria” – cu noi e ca în filme!” ghidează vizitatorii reţelei de cinematografe către o lume de vis. Odată ce-i păşeşti pragul pentru a viziona unul dintre cele 150 de filme difuzate anual, uiţi de realitate şi pătrunzi în lumea ficţiunii.

Promovare şi planuri de viitor
Reţeua de cinematografe este promovată intens prin intermediul mass-meda – publicitate TV, la radio, dar şi prin intermediul reţelelor de socializare. Cea mai reuşită metodă de promovare a brandului este publicitatea TV, consideră proprietarul.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+7°