VIP Magazin
12 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Orange
Locul 21

Orange

Comentează

Cifra

Peste 2 mln.
de utilizatori



Liudmila Climoc

Director general

S-a născut la 11 aprilie 1975 în Chişinău şi este de profesie inginer în microelectronică. A început să lucreze în 1998 la primul operator de telefonie mobilă de pe atunci MMT, care ulterior devenise „Voxtel”, iar mai nou – „Orange”. Şi-a început cariera de la funcţia de consultant, iar în câteva luni a fost promovată ca director de magazin, după care manager de proiecte, director comercial, ca într-un final să obţină actuala funcţie. Este prima doamnă la conducerea companiei, după mai mulţi manageri străini.

Brandul „Orange”, originar din Marea Britanie, a venit în Moldova din Franţa şi în câţiva ani a reuşit să-şi asigure cea mai mare cotă de piaţă din domeniu. Iar datorită inovaţiilor prezentate, „Orange Moldova” a devenit un model pentru celelalte ţări din reţea.  

Orange a fost al patrulea operator care a apărut pe piaţa britanică de telefonie mobilă şi şi-a propus un scop ambiţios – să devină cel mai de succes operator şi să transforme telefonia mobilă într-un serviciu accesibil pentru toată lumea. Pentru început, „Orange” a reinventat regulile de comunicare cu clienții. Adresările conţin formule care conferă mesajului un caracter raţional şi emoţional totodată.

Istoria brandului
„Orange” a apărut în perioada în care tehnologiile mobile abia începeau să cucerească Europa. În societatea conservativă din Marea Britanie dezbaterile despre cum vor influenţa noile tehnologii viaţa oamenilor erau foarte populare. Aceste discuţii în contradictoriu au generat o fobie faţă de noile tehnologii în mod special. În acest context, tânăra companie şi-a asumat riscul de a aborda acest subiect într-un spot publicitar. În primul spot „Orange” un făt îi spune mamei sale cât de frumos va fi viitorul după naşterea sa, mesaj transmis şi prin primul slogan al companiei — „The future is bright, the future is Orange.”. Atât spotul, cât şi sloganul au devenit celebre. Rezultatele au fost uimitoare: peste două săptămâni după lansare, notorietatea brandului în rândul britanicilor a ajuns la 45%. Iar în iulie 1997, „Orange” avea 1 mln. de clienţi, cea mai joasă rată a renunţărilor la serviciile companiei şi cel mai înalt nivel de satisfacţie a clienţilor.

În august 2000, compania franceză „France Télécom” a cumpărat „Orange” cu 39,7 mlrd. de dolari şi şi-a trecut majoritatea reţelelor din toată lumea sub acest brand.

Elemente definitorii
Pentru promovarea brandului s-a ales o culoare caldă şi curată, completată de o exprimare simplă, propoziţii scurte şi un stil clar şi accesibil. Publicitatea „Orange” nu promovează calităţile şi avantajele serviciilor şi produselor oferite, ci vorbeşte despre ce anume le oferă acestea clienţilor, cum le fac viaţa mai uşoară şi mai interesantă.

Contrar aşteptărilor şi presupunerilor publicului, „Orange” nu are nimic în comun cu portocala, poate doar culoarea. În acest caz, cuvântul se referă mai degrabă la o interpretare filosofică şi psihologică a calităţilor „Orange” şi semnifică apariţia unei noi rase umane – omul „Orange”, care recunoaşte noile tehnologii ca pe o modalitate de a îmbunătăţi universul.

După mai multe cercetări, s-a ajuns la concluzia că „Orange” este denumirea perfectă, caldă şi optimistă. De aici şi logotipul „Orange” – un pătrat regulat de culoare oranj, asemănător cu pătratul negru al lui Malevich – e foarte simplu, dar poate stârni o furtună de fantezii! Iar forma pătrată a fost aleasă anume pentru a anula orice asocieri cu portocala.

Al doilea slogan mondial al brandului a fost format dintr-un singur cuvânt, „Open”, care în acel moment exprima cel mai bine poziţia brandului – deschis pentru ţări noi, pentru tehnologii noi, pentru descoperiri noi. Astăzi, sloganul „Orange” are o formulă nouă, care se încheie cu expresia „…se schimbă cu Orange”, oferind posibilitatea de a construi o mulţime de variante, schimbând doar primele cuvinte, în funcţie de necesitate sau dorinţă: tehnologiile, sărbătoarea, cadoul, internetul etc.

Promovare
Brandul „Orange” are o identitate puternică şi se diferenţiază de toţi ceilalţi operatori de telefonie mobilă de pe piaţă. Publicitatea lui îşi păstrează caracterul simplu, optimist, creativ şi mai mult emoţional decât raţional. Aceleaşi principii se utilizează şi în Moldova, unde brandul şi-a asigurat rapid notorietatea şi atitudinea pozitivă a consumatorilor. Toată lumea ştie că „Orange” este un brand orientat spre client, care îşi respectă întotdeauna promisiunile.

La adaptarea brandului pentru publicul autohton au lucrat 6 angajaţi ai companiei împreună cu grupul de publicitate „Publicis”, care a coordonat rebrandingul în Moldova. De asemenea, angajaţii „Orange” au asigurat succesul rebrandingului, pentru că o poziţionare corectă a brandului se obţine nu doar datorită departamentului de marketing şi comunicare, dar şi fiecărui angajat în parte.

Valorile brandului
„Orange” recunoaşte că oamenilor nu le sunt interesante tehnologiile, ci ceea ce pot face cu ele, că tehnologiile au rolul de a reuni oamenii, că viața este mai frumoasă dacă informaţia şi comunicarea sunt accesibile oricui şi oriunde. Cinci din cele 8 valori ale brandului arată ce poate oferi compania fiecărui client: „«Orange» este un brand proaspăt, deschis, dinamic, prietenos şi onest.”. Celelalte trei valori reflectă responsabilitatea socială a companiei: încredere, responsabilitate şi inovaţie.

Orange în Moldova
După rebrandingul din 2007 al operatorului „Voxtel” din Moldova, aceasta a devenit a 18-a ţară din reţea şi a obţinut acces la realizările „Orange Labs” – centrele ştiinţifice unde cei mai buni specialişti lucrează la cele mai moderne proiecte. În scurt timp, operatorul din Moldova a devenit un model pentru alţii nu doar la aplicarea principiilor de lucru ale brandului, dar şi la implementarea noilor tehnologii. Peste câţiva ani, acesta a fost primul operator din lume care a oferit posibilitatea de a face apeluri în HD. Serviciile de internet şi felul în care ele erau oferite clienţilor au devenit exemplare, iar serviciul Internet Acum a devenit foarte popular. „Orange Moldova” pentru prima dată în lume a realizat primul apel internaţional în HD împreună cu „Orange România”. Este operatorul cu cea mai performantă,  rapidă şi extinsă reţea 3G şi lider în tehnologia 4G.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°