VIP Magazin
12 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Nefis
Locul 56

Nefis

Comentează

Cifra

450
de angajaţi lucrează la compania „Nefis”



Burcin Kilicoglu

Director general

S-a născut la Istanbul, Turcia, şi are 36 de ani. A făcut o facultate de economie şi un masterat în domeniul produselor de patiserie. Din 2009 este cetăţean al Republicii Moldova.

Istoria companiei „Nefis” îşi ia startul în luna octombrie 1997 în orăşelul Floreşti, plasat la nordul Republicii Moldova. Primul biscuit a ieşit din cuptorul companiei la 10 februarie 1998.

La început, „Nefis” producea doar două feluri de biscuiţi, ca în scurt timp sortimentul să depăşească câteva sute de feluri. Activând de 15 ani, compania a evoluat atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă, devenind cunoscută în partea de vest şi în cea de est a Europei. Datorită exporturilor zilnice, dulciurile ajung în diferite colţuri ale lumii: începând cu ţările vecine şi până în Canada, SUA şi Africa de Sud.

Istoria fabricii
Tot ca urmare a unei cereri în evoluţie, compania „Nefis” a construit o fabrică nouă, cu o suprafaţă de 11 mii de metri pătraţi. Sediul se află în satul Cojuşna, Străşeni, la 15 kilometri de capitală şi este dotat cu cele mai moderne utilaje. Din 2010 acesta şi-a deschis uşile pentru cei peste 450 de angajaţi ai companiei. Totodată, fabrica are nouă filiale, prin intermediul cărora produsele „Nefis” ajung săptămânal în toate magazinele din ţară.

În afară de aceasta, întreprinderea îşi renovează în permanenţă liniile tehnologice şi sistemul de producere. „Nefis” dispune de propria reţea de distribuire a produselor, care constă din 33 de camioane. Compania mai are în proprietate maşini şi depozite pe teritoriul Moldovei şi preconizează să le majoreze numărul pentru a propune servicii mai bune clienţilor săi.

Succesul brandului „Nefis” se datorează capacităţii companiei de a oferi consumatorilor produse proaspete şi de calitate. Pentru aceasta, se utilizează doar materie primă naturală şi ecologic pură, de preferinţă de la producători autohtoni. Cu o varietate ce depăşeşte 150 de titluri de biscuiţi, napolitane, snackuri, bomboane şi ciocolată, oricine îşi poate găsi ceva pe plac la „Nefis”. Mai mult decât atât, compania are în asortiment şi produse de post.

Sloganuri şi logouri
Iniţial, compania „Nefis” a fost orientată spre consumatorii mici, spre copii, iar de aici reiese şi primul logo, ce ilustra o răţuşcă, lângă care a fost plasată şi denumirea firmei. Odată cu creşterea vânzărilor interne, dar şi cu faima pe care şi-a dobândit-o peste hotare, „Nefis” şi-a schimbat logoul într-unul mai modern şi mai atractiv. Acesta reprezintă denumirea companiei în două culori, cu inscripţia roşie subliniată pe fundalul alb. Şi sloganul este unul la fel de uşor de memorat – „Dulciuri Nefis, pentru orice vis”.  

Promovare
Cu siguranţă nu există moldovean care să nu fi auzit şi gustat măcar o dată din dulciurile „Nefis”, însă proprietarii companiei mizează pe o promovare continuă. Deşi au o gamă vastă de produse, angajaţii fabricii dau zor pentru a ţine trează atenţia, dar şi gustul clienţilor. O atenţie deosebită se acordă în special produselor noi.

Pentru promovarea produselor în Republica Moldova, proprietarii au fondat un departament separat de vânzări şi promovări, care se ocupă în exclusivitate cu promovarea şi distribuirea produselor. În afară de aceasta, „Nefis” are în străinătate mai multe depozite mari pentru răspândirea produselor în ţările respective.

La fel de importante sunt degustaţiile şi sponsorizările de evenimente pe care le organizează periodic întreprinderea.

Un exemplu reuşit a fost când compania a organizat luni de-a rândul prin toate raioanele Moldovei spectacole ce au fost vizionate de peste 15 mii de copii. Toţi picii au fost nerăbdători să primească dulciurile oferite cu mult drag de companie.

Şi, pentru că trăim cu toţii în era digitală, managerii companiei spun că îşi vor concentra în curând atenţia spre o nouă cale de promovare: cea pe internet şi prin reţele de socializare.

Premii
Compania „Nefis” participă la expoziţii republicane şi internaţionale. Din palmaresul de diplome nu lipsesc premii şi titluri de top de care s-au bucurat în permanenţă angajaţii fabricii.

În pofida unei pieţe în stagnare, a crizei financiare şi a concurenţei la limită, compania „Nefis” şi-a menţinut şi în ultimii ani vânzările, clasându-se printre liderii producători de dulciuri din Moldova.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+19°