VIP Magazin
11 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Moldcell
Locul 51

Moldcell

Comentează

Cifra

1,57 mln.
de utilizatori



Barkin Secen

Director general

S-a alăturat familiei „Moldcell” în 2009, în calitate de director vânzări. A studiat în profunzime piaţa şi oamenii din Moldova şi a venit cu proiecte inovatoare, care l-au propulsat în funcţia de director general al companiei. Este de origine turcă, şi-a făcut studiile la Ankara şi deţine un MBA în business internaţional al Universităţii Johnson & Wales din SUA. Este căsătorit cu o moldoveancă, are un fiu şi nu ar refuza nicicând să joace o partidă de fotbal.

După 12 ani de activitate şi cu un rebranding excepţional, Moldcell a devenit cel mai îndrăgit operator în R. Moldova. În anul 2012 compania Moldcell a înregistrat, al treilea an consecutiv, cel mai mare număr de clienţi noi conectaţi la reţea.

Astfel, în raport cu anul 2011, baza de abonaţi Moldcell a crescut cu 400 de mii de utilizatori şi a atins cifra totală de 1,57 de milioane. Secretul acestui salt calitativ este foarte simplu: calitatea înaltă a serviciilor oferite de Moldcell şi deservirea ireproşabilă a clienţilor săi.

Moldcell este o companie inovativă şi se poziţionează în prezent drept lider tehnologic, iar acest statut este pe deplin îndreptăţit dacă luăm în calcul că Moldcell este prima companie din Moldova care a oferit clienţilor SMS-urile, iar mai nou – serviciile 4G. Mai mult decât atât, Moldcell a lansat recent în parteneriat cu Guvernul R. Moldova serviciul Semnătura Mobilă, prin care cetăţenii pot semna acte la distanţă prin intermediul telefonului mobil. Cu alte cuvinte, cartea de vizită a companiei sunt tehnologiile avansate, pentru că de la înființare şi până în prezent, Moldcell a adus în Moldova 15 tehnologii revoluţionare, care au transformat telefonia mobilă dintr-un obiect de lux, într-un bun accesibil şi indispensabil în secolul XXI.

Istoria brandului
Întreprinderea Mixtă Moldcell S.A. face parte din grupul internaţional suedezo-finlandez TeliaSonera, care a inventat telefonia mobilă împreună cu alţi operatori şi are în prezent 180 de milioane de abonaţi pe 20 de pieţe ale lumii. Compania a fost fondată în octombrie 1999 şi şi-a lansat activitatea comercială pe 28 aprilie 2000, impulsionând radical dezvoltarea telecomunicaţiilor mobile în  Moldova. De la începutul activităţii în ţara noastră, acţionarii companiei Moldcell au investit peste două miliarde de lei în crearea şi dezvoltarea infrastructurii de telecomunicaţii mobile, asumându-şi angajamentul să aducă încă un miliard de lei până la finele lui 2016.

Indiscutabil, Moldcell este în prezent un brand recunoscut şi popular, iar diferenţa majoră care a propulsat Moldcell în faţa competitorilor săi sunt tehnologiile avansate şi resursele umane înalt calificate. Din punctul de vedere al personalului, Moldcell a înregistrat o evoluţie spectaculoasă. Compania are actualmente 366 de angajaţi, iar la începuturi (martie 2000), echipa Moldcell avea doar 15 specialişti. Aceasta denotă că Moldcell este unul din cei mai prestigioşi angajatori din Moldova,  oferind un mediu dinamic şi inovativ cu perspective de dezvoltare la nivel multinaţional.

Brandul Moldcell a fost creat în 2000, iar primul logotip reprezenta un cerb prietenos care întreba „Ne-aţi aşteptat? Noi am venit!”. Din 2001 până în 2010, compania a folosit un logotip ce a scris istoria Moldcell. Imaginea reprezenta o pasăre zburând spre soare – simbol al noilor perspective şi orizonturi pe care telefonia mobilă le deschidea pentru Moldova. Denumirea Moldcell este o abreviere pentru „Moldova cellular system” şi a fost elaborată în corespundere cu strategia TeliaSonera în companiile din zona Eurasia. Astfel, este Moldcell în Moldova, Geocell în Georgia, Azercell în Azerbaidjan sau Ncell în Nepal.

Rebranding
Brandul actual al companiei Moldcell, ilustrat de logotipul în formă de piatră violet îmbrăţişată de linii albe, a fost introdus în 2010. Reînnoirea brandului s-a realizat într-o etapă cu semnificaţii simbolice în istoria companiei – aniversarea a 10-a, şi a făcut parte din strategia TeliaSonera de a-şi unifica prezenţa pe plan internaţional şi continua fortificarea poziţiilor de lider pe pieţele de telecomunicaţii extrem de dinamice din regiunea Eurasia. Marca Moldcell are un fundament solid, conferind  o viziune mai largă şi mai exactă asupra valorilor şi priorităţilor grupului: brand cu experienţă internaţională şi implementare locală, ajustată valorilor şi aşteptărilor clienţilor pe fiecare dintre pieţe. De asemnea,  excelenţa în servicii şi deservire, reţele de calitate, eficienţa costurilor sunt parametrii distinctivi ai grupului, pe care Moldcell le denotă cu succes în Moldova.  

Noua identitate vizuală a companiei a fost creată de o agenţie de peste hotare, la comanda acţionarilor, iar logotipul a fost gândit astfel încât să se potrivească tuturor companiilor, din Moldova şi până în Nepal, cu istorii şi culturi extrem de diverse. Rebrandingul TeliaSonera a început în 2009 din Eurasia, iar apogeul a fost atins în mai 2011, când ţările nordice şi baltice au preluat şi ele imaginea de brand în nuanţe violet, valorificând experienţa companiilor surori din Eurasia, inclusiv Moldova. Fiind o companie responsabilă social, Moldcell a transmis prin sloganele sale mai mult decât un mesaj comercial. Rebrandingul companiei a fost însoţit de sloganul: „ Moldcell – o nouă lume a comunicării”, apel preluat de cei peste 121 000 de moldoveni veniţi la concertul de serbare în Piaţa Marii Adunări Naţionale, un număr record de oameni dornici să sărbătorească brandul reînnoit în nuanţe de violet.  Moldcell păşeşte în pas cu timpul şi urmează să vină cu un nou slogan care să corespundă imaginii creative şi inovative a companiei.

Promovarea brandului
Campaniile de promovare ale Moldcell se numără printre cele mai creative, ingenioase şi eficiente în Moldova. Prestând servicii pentru întreaga societate, campaniile de promovare Moldcell sunt create astfel încât să cuprindă interesele tuturor. Moldcell vine de fiecare dată cu ceva şi mai original, şi mai atractiv. Promoţia de iarnă „Descoperă 2014”, cu menţiunea:  „Nu am greşit nimic. Vino să te asiguri!”, reprezintă un exemplu elocvent în acest sens.

Pentru campaniile „Internet ca lumea” sau „Cineva te iubeşte”, Moldcell a apelat la metodele tradiţionale de promovare – TV, radio, panotaj stradal, internet, BTL etc. Datorită promoţiilor şi concursurilor pe care le desfăşoară, pagina de
Facebook a companiei este foarte populară şi interactivă, iar indicatorul „Talking about this” depăşeşte în prezent o mie de utilizatori, ceea ce demonstrează că există şanse reale ca în curând pagina să ajungă la cifra de  50 000 de fani. De asemenea, Moldcell organizează pentru tineri diferite activităţi inedite – flashmoburi, concerte în cluburi şi în aer liber, jocuri intelectuale etc.

Premii
Compania Moldcell a câştigat premii la şapte ediţii consecutive ale concursului „Marca Anului”, iar anul trecut a obţinut trofeul „Mercuriul de Aur” la nominalizarea închisă „Reputaţie şi Încredere” . De asemenea, Moldcell a obţinut trei ani la rând Premiul de Stat în domeniul calităţii şi patru ani consecutiv distincţia „Cel mai bun contribuabil al anului”. Menţionăm că prin intermediul reţelei naţionale de vânzări, operatorul oferă în prezent peste 5000 de locuri de muncă cetăţenilor din capitală, dar mai ales din regiunile Moldovei grav afectate de şomaj. Datorită strategiei TeliaSonera de a crea o lume cu oportunităţi mai bune, Moldcell este una dintre cele mai active companii pe plan local la capitolul Responsabilitate Socială Corporativă. Peste 370 de proiecte de incluziune digitală, educaţie, sănătate şi cultură au fost implementate de Moldcell, ajutând peste 600 000 de copii din Moldova să crească mari şi deştepţi.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon

Buna ziua! nu am inteles , totusi, citi angajati are Moldcell, deoarece scrie mai sus: "Compania are actualmente 366 de angajaţi, iar la începuturi (martie 2000), echipa Moldcell avea doar 15 specialişti. " dar scrie si mai jos " operatorul oferă în prezent peste 5000 de locuri de muncă cetăţenilor din capitală, dar mai ales din regiunile Moldovei grav afectate de şomaj.", deci citi are? 366 sau peste 5000? merci!
doina   -  
05 Februarie 2014, 12:58
Sus ↑





* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+14°