VIP Magazin
19 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
ManOpera
Locul 46

ManOpera

Comentează

Cifra

70
modele de căzi se găsesc în oferta companiei „ManOpera”



Ana-Maria Lopatenco

Director de marketing

Are 20 de ani şi este proaspăt absolventă a Şcolii de Arte din Londra, Departamentul de Ştiinţe şi Management. Nu este căsătorită încă şi la moment se ocupă de afacerea familiei sale.

Manopera, prin definiţie, înseamnă lucru manual. În Republica Moldova, brandul „ManOpera” simbolizează calitate, inovaţie şi design, sută la sută autohtone. Compania oferă astăzi un spectru larg de produse şi servicii destinate în exclusivitate răsfăţului la domiciliu.

Brandul „ManOpera” a apărut în 2005, ideea aparţinând întregii familii Lopatenco. După o lungă şi minuţioasă analiză a pieţei, Iurie Lopatenco, filolog de profesie, dar lider înnăscut, a hotărât să pună pe picioare o afacere de familie. Aşa a fost creată „ManOpera”, companie care avea iniţial să se ocupe exclusiv de producerea căzilor din acril. Întreprinderea avea chiar de la început mai mult de 25 de angajaţi, divizaţi în două echipe: muncitorii de la fabrică şi personalul care se ocupa de showroom. La acea perioadă, majoritatea moldovenilor încă mai aveau acasă vechile căzi din fontă, deci „ManOpera” a adus primul suflu modern, cel al căzilor acrilice, fiind practic şi unica fabrică autohtonă care se ocupa cu producerea lor.

Showroomul „ManOpera” a fost înfiinţat tot în 2005 şi permitea clienţilor şi potenţialilor cumpărători să vină să vadă produsele pe viu. Prima reacţie a vizitatorilor a fost destul de sceptică, managerii noii companii fiind nevoiţi, întâi de toate, să convingă oamenii să renunţe la cada din fontă, incomodă şi învechită şi să o înlocuiască cu varianta modernă: cada din acril. Mai mult decât atât, noile produse nu erau mai scumpe şi beneficiau şi de o garanţie de zece ani.

Lupta cu vechile stereotipuri sovietice a fost destul de crâncenă, spun managerii „ManOpera”, dar rezultatul a meritat efortul: astăzi, în majoritatea sălilor de baie ale moldovenilor, „domneşte” cada acrilică, devenită deja tradiţională.

Totul pentru baie
Aşadar, lumea răsfăţului începe în Moldova la „ManOpera”, care oferă o adevărată balneoterapie la domiciliu. Compania oferă un sortiment bogat de căzi acrilice, cabine de duş într-o gamă vastă de nuanţe, sisteme de hidromasaj, aeromasaj şi cromoterapie, mobilier şi accesorii pentru camera de baie. „ManOpera” se mai ocupă şi cu montarea produselor, consultanţă şi design, precum şi servicii personalizate. Managerii „ManOpera” au mizat, de la început, pe o gamă largă de produse, pentru toate buzunarele. O cadă „ManOpera” poate să coste doar două mii de lei, la fel cum poate fi şi de zece ori mai scumpă, în funcție de preferinţele şi capriciile fiecărui client în parte.

Căldura căminului
În 2011 „ManOpera” a venit cu o altă noutate: căminele. Şi această idee a apărut la o şedinţă a familiei Lopatenco. E bine ştiut faptul că în Occident majoritatea caselor nu mai depind de sistemul centralizat de încălzire, ci de şemineuri, care sunt nu doar moderne, dar şi econome, în special în cazul locuinţelor mari. De la această premisă a pornit şi cea de-a doua mare subdiviziune a companiei „ManOpera”, care colaborează cu un renumit brand de şemineuri italian, „Piazzetta”. Căminele importate din Italia funcţionează graţie unui sistem unic şi inovativ, care permite unui singur şemineu să încălzească, în acelaşi timp, întreaga locuinţă. Şi asta datorită sistemului unic patentat „Multifuoco”, un tip de combustibil solid obţinut prin presarea reziduurilor din lemn.

Ca şi în cazul căzilor acrilice, cumpărătorii au fost, din start, un pic nesiguri de noile tehnologii, dar, din vorbă în vorbă, de la un vecin la altul, oamenii au început să achiziţioneze cu încredere căminele „ManOpera”. Primii clienţi au fost, bineînţeles, moldovenii veniţi de la muncă de peste hotare, acolo unde „Piazzetta” este un brand arhicunoscut. O variantă mai economă sunt căminele poloneze, la fel de bune, plus că beneficiază şi de o garanţie de cinci ani.

Elemente definitorii
Denumirea „ManOpera” simbolizează lucrul de mână, opera manuală şi vine să sugereze faptul că această companie nu importă produsele, ci le creează. De fapt, doar formele de căzi sunt cumpărate de la fabrici din afară, iar obiectul finit capătă formă în Moldova.

La înfiinţare, „ManOpera” avea sloganul „E ceea ce vreau...”, formulă care a fost modificată odată cu rebrandingul companiei, în 2011, în „Soluţia ideală a confortului Dumneavoastră”.

Logotipul companiei reprezintă denumirea ei, în care litera „O” din mijloc e majusculă și are în interior câteva valuri line, simbolizând domeniul de bază de activitate a întreprinderii.

Promovare
Pentru că „ManOpera” a venit din start nu doar cu un brand nou, ci şi cu o idee diferită, un mare accent s-a pus pe promovarea produselor. Primul boom informaţional a cuprins toate căile de publicitate: cea televizată, panourile stradale, reclamele din ziare şi reviste, până şi fluturaşii coloraţi distribuiţi în stradă. Şi în prezent spoturile „ManOpera” sunt de nelipsit în grila posturilor de radio autohtone, TV şi a paginilor de internet, iar produsele companiei sunt prezentate la toate expoziţiile şi târgurile de design.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon

pe internet nu aratati detalile concrete despre pret si marfa-levii
victor h   -  
04 Decembrie 2015, 22:37
Sus ↑





* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+13°