VIP Magazin
17 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Lipton
Locul 13

Lipton

Comentează

Cifra

44 de feluri
de ceaiuri cuprinde portofoliul „Lipton”



Romeo Frumosu

Reprezentant al companiei „Unilever” în Moldova

Născut la 9 iunie 1977. Licenţiat în management în 2001 la Universitatea „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca. Din 2002 face parte din echipa companiei „Unilever”.

Este marca de ceai plasată pe primele locuri în topurile internaţionale, atât la popularitate, cât şi la vânzări. În fiecare an, în lume se consumă 52 de miliarde de căni de ceai „Lipton”, fiecare cană oferind organismului în jur de 135 mg de antioxidanţi. Şi moldovenii sunt îndrăgostiţi de acest ceai, menţinându-l în topuri.

În 1871, scoţianul Thomas Johnstone Lipton a deschis, în oraşul său natal, un magazin alimentar, urmat în curând de multe alte magazine în toată Anglia. În 1876, existau deja 20 de Lipton-Shops. Lipton vindea în magazinele sale şi ceai, care era însă prea scump pentru cetăţenii obişnuiţi. Pentru a putea vinde ceai fără intermediari, el a cumpărat în 1890 o plantaţie  pe insula Ceylon (astăzi Sri Lanka) şi a înfiinţat mai multe manufacturi de ceai.

Thomas Lipton, înnobilat în 1888 de către regina Victoria, a avut o contribuţie majoră la dezvoltarea ceaiului, care a devenit o băutură populară în Marea Britanie, aşa cum i s-a întâmplat şi cafelei în multe ţări. La sfârşitul secolului al XIX-lea, Sir Thomas Lipton avea angajaţi 300 de funcţionari în Londra – unde îşi mutase birourile din Glasgow în 1891 – 5000 de lucrători în Ceylon şi deţinea 150 de magazine în întreaga Anglie. În 1927, cu patru ani înainte de decesul său, s-a retras din afaceri. În 1937, „Lipton” a fost preluat de către concernul alimentar şi al detergenţilor olandezo-britanic „Unilever”, în posesia căruia se află şi acum.

Produsele „Lipton”
Lipton a fost primul producător care a pus în vânzare ceai ambalat, şi nu în vrac, care astfel rămânea mai mult timp proaspăt. Cu sloganul „De pe plantaţie, direct în ceaşcă”, a făcut din ceai o băutură populară şi accesibilă, de o calitate ridicată şi la un preţ rezonabil. Ceaiurile lui au avut succes imediat ce au fost lansate în Marea Britanie. Erau comercializate în trei variante de calitate, din care cea de top, „Quality No.1”, se vindea într-un ambalaj galben pe care era imprimat un scut roşu – semne care sunt, şi în ziua de azi, distinctive pentru varianta de ceai negru „Lipton Yellow Label”.

„Lipton” în prezent
„Lipton” este, şi astăzi, una dintre puţinele mărci care operează propriile plantaţii de ceai şi institute de cercetare. Ceaiul obţinut pentru producerea „Lipton” provine atât de pe aceste plantaţii – care au o suprafaţă însumată de peste 18.000 de hectare – cât  şi din alte 30 de locaţii, amplasate în Sri Lanka, Kenia şi India. Pentru „Lipton” lucrează o echipă de 40 de degustători profesionişti de ceai, care fac peste 40.000 de degustări pe săptămână. „Lipton” se comercializează în peste 110 ţări, dar este mai popular în Europa, America de Nord, Africa, Orientul Mijlociu şi în o parte din Asia.

„Lipton” în Republica Moldova
În 1998, când „Lipton” a fost lansat în R. Moldova, piaţa ceaiurilor reprezenta deja o oportunitate de afaceri. Gama „Lipton” comercializată în R. Moldova este formată din patru categorii de produse – ceai negru, ceai verde, ceai negru cu aromă de fructe, amestecuri pe bază de plante sau fructe pentru infuzie. În total, portofoliul „Lipton” cuprinde 44 de feluri de ceaiuri, cel mai popular fiind ceaiul negru „Lipton Yellow Label”, ceaiul negru cu aromă de bergamotă „Lipton Earl Grey” şi variantele În piramide „Forest Fruit” şi „Tropical Fruit”.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+5°