VIP Magazin
16 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Green Hills
Locul 31

Green Hills

Comentează

Cifra

În segmentul retail, „Green Hills Market” ocupă locul I, valoarea brandului fiind estimată la
$4 mln.



Igor Penschi

Director general al reţelei „Green Hills Market”

S-a născut în 1965. A absolvit Facultatea de Inginerie şi Construcţii a Universităţii Tehnice a Moldovei.

Primul supermarket în Moldova „Green Hills” a fost deschis acum 17 ani în sectorul Botanica al capitalei, pentru ca, în timp, reţeaua să se extindă, numărând 11 magazine. Deşi din start compania avea 200 de salariaţi, în prezent numărul acestora a ajuns la cca. 1,5 mii, iar diversitatea serviciilor şi produselor comercializate continuă să crească.

Primul magazin de tip european cu sistem de autodeservire din ţară, Green Hills Market a apărut pe piaţă la 25 decembrie 1995, fiind recunoscut de consumatori drept un proiect unic, deoarece în acea perioadă magazine de un asemenea format nu erau nici în România, nici în Ucraina. Ideea i-a venit omului de afaceri Mihail Titov după ce a revenit dintr-o călătorie în SUA şi a decis să creeze un magazin deosebit, asemănător cu cele văzute în State.  Primii paşi nu au fost deloc uşori, în anul 1995 nu erau nici baze angro, nici furnizori, nici specialişti, iar cca. 80% din marfă era importată. Iată de ce era necesar să se construiască de la zero magazine de un nou format, necunoscut încă de consumatori.

Simboluri definitorii
Denumirea viitoarei mărci comerciale a fost gândită în scurt timp. Pentru a evidenţia noutatea proiectului, s-a optat pentru o expresie în engleză. Denumirea „Green Hills”, în traducere – „Coline înverzite”, simbolizează natura moldovenească. De asemenea, Chişinăul – oraşul în care a luat naştere marca – este situat pe şapte coline şi este considerat unul dintre cele mai verzi oraşe din Europa.

Logotipul „Green Hills Market” a fost elaborat în baza a trei elemente constitutive: denumirea mărcii, imaginea ce înfăţişează trei coline şi elementul coloristic (verde şi alb). În scurt timp, logotipul a fost completat prin amplasarea lui în centrul unei figuri ovale. În 2004, odată cu crearea programului de fidelitate Club Card, a fost elaborat un logotip aparte, care a păstrat culorile corporative ale companiei.

La crearea mărcii „Green Hills Market” s-a optat pentru sloganul „Întreaga lume sub acelaşi acoperiş”. În timp, au apărut pe piaţă şi alte magazine în acelaşi format, cu asortiment divers şi sistem de autodeservire şi acest slogan a încetat să se evidenţieze prin unicitate. Aşa a luat naştere noul slogan: „Plăcerea de a face cumpărături”, prin care se pune accentul pe asigurarea cumpărătorilor cu produse şi servicii de calitate. În 2011, odată cu deschiderea magazinului de un nou format „Green Hills Select”, a fost elaborat încă un slogan special: „Green Hills Select –  magazin de produse alese”, iar pentru programul de loialitate Club Card, au fost stabilite sloganele: „Reduceri, bonusuri, cadouri”, „Ţara mea, oraşul meu, supermarketul meu”, „Cardul meu, clubul meu, lumea mea”.

Premii şi distincţii
În februarie 2012, în cadrul concursului „Marca anului 2011”, organizat de Camera de Comerţ a RM, Green Hills a primit cel mai mare premiu, statueta „Mercurul de aur” la categoria „Reputaţie şi încredere”. Iar în 2011, Green Hills Market s-a regăsit în „Top 50 cele mai preţioase branduri din Moldova”, realizat de agenţia MPP Consulting.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+11°