VIP Magazin
16 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Godina
Locul 28

Godina

Comentează

Cifra

Cifra de afaceri a companiei depăşeşte
40 mln. lei



Alex Kalenyuk

Preşedintele holdingului

S-a născut în 1966 în Ucraina. A absolvit Colegiul Militar „Suvorov” din Leningrad, apoi şi-a luat licenţa în drept bancar. Înainte de a veni în Moldova, a făcut afaceri în Ucraina, Cehia şi Elveţia.

Cu o experienţă de peste 14 ani pe piaţa din Moldova, „Godina” a devenit un punct de reper pentru cei care caută un ceas sau o bijuterie autentică de marcă.

Atunci când a fost fondată compania „Godina”, în 1998, pe piaţa din Republica Moldova se găseau foarte greu ceasuri şi bijuterii originale care să aparţină mărcilor de lux celebre în toată lumea.

Istoria brandului
Compania „Godina” s-a lansat atunci când a primit dreptul exclusiv de a distribui pe piaţa din Republica Moldova brandul elveţian „Tissot”. Peste un an s-au mai adăugat încă două, iar peste doi ani de la fondare a fost creat logotipul companiei, care a suferit unele modificări în 2005 şi 2007. Primul butic de ceasuri elveţiene „Godina International” s-a deschis în 2001 în capitală, pe str. Bernardazzi 59, magazin care activează şi astăzi. Pe parcurs, compania a deschis mai multe magazine, reţeaua având azi 5 în Chişinău şi 2 la Tiraspol, care activează cu dreptul de a folosi brandul „Godina”. Odată cu dezvoltarea companiei într-un adevărat holding, s-a mărit şi echipa. De la 8 angajaţi câţi erau la fondare, colectivul companiei a ajuns astăzi la 54 de persoane.

Un nume unic
Denumirea „Godina”, care a devenit un brand puternic pe piaţa ceasurilor şi bijuteriilor de lux din Moldova, a fost aleasă de Alex Kalenyuk, fondatorul companiei, care este originar din Ucraina. În limba ucraineană, „Godina” are două semnificaţii – timp şi ceas, ambele referindu-se în mod direct la domeniul de activitate al companiei. În Ucraina acest cuvânt se utilizează pe larg în această ramură de afaceri.

S-a ales anume această denumire de brand pentru Moldova deoarece cuvântul „Godina” sună frumos şi clar în orice limbă – română, rusă şi engleză. De asemenea, acest cuvânt se scrie şi se pronunţă uşor şi e suficient de memorabil. În plus, ca element central al logotipului, „Godina” arată neordinar şi unic – fiind un cuvânt din altă limbă, nu se mai întâlneşte în denumirea altor companii.

Produse şi servicii
Astăzi, „Godina” este unul dintre cei mai mari vânzători de ceasuri elveţiene şi bijuterii de lux din Moldova. Fiind distribuitor oficial, compania menţine un nivel înalt de deservire a clienţilor, respectând standardele internaţionale ale comerţului cu mărfuri de clasa lux. Asortimentul companiei se completează în fiecare an cu piese noi din clasa medie şi superioară. La moment, „Godina” este distribuitor oficial pentru 25 de mărci de ceasuri şi câteva de bijuterii, printre care branduri cu renume mondial ca „Chopard”, „Ulysse Nardin”, „Breitling”, „Hublot”, „TAG Heuer”, „Raymond Weil”, „Versace”, „Gucci”, „Valentino”, „Maurice Lacroix”, „Certina”, precum şi telefoanele mobile VERTU.

„Godina” are şi un centru de deservire unde, în caz de necesitate, se repară mecanismele, se ajustează mersul ceasului, se schimbă bateriile de alimentare, se lustruiesc carcasele şi brăţările. Specialiştii centrului deţin certificate de la producători, care confirmă calificarea lor pentru a efectua deservirea tehnică a ceasurilor elveţiene. În fiecare an, cei mai buni angajaţi ai companiei urmează un stagiu în Elveţia, unde fac cunoştinţă cu procesul de fabricare a ceasurilor şi participă la seminare organizate de producători.

Promovare
Promovarea companiei a început de la sponsorizarea unor concursuri de frumuseţe – Miss Moldova, Miss Chişinău, iar din 2002 „Godina” a început să organizeze propriile concerte şi evenimente de modă (Miss Tissot, Miss Şarmul Verii etc.). Compania a stabilit relaţii de colaborare cu diferite instituţii mass-media, a organizat deplasări pentru jurnaliştii din Moldova la fabricile de ceasuri din Elveţia, a participat la expoziţii de specialitate. Nu au fost ignorate nici metodele clasice de promovare – publicitatea la TV, radio, outdoor şi pe internet. Din 2005, „Godina” are un site oficial şi editează o revistă proprie – „Watches & Jewellery”, care apare anual.

De asemenea, în fiecare an, în colaborare cu brandurile de ceasuri şi bijuterii, „Godina” organizează prezentări şi promoţii speciale, o parte din ele având scopuri de caritate. Actualmente, compania este partener al unor federaţii sportive din ţară şi al Fondului sportivilor invalizi. Bugetul de promovare a brandului constituie 10-15% din venitul companiei.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+16°