VIP Magazin
22 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Gitana
Locul 26

Gitana

Comentează

Cifra

200
de persoane muncesc la producerea vinurilor „Gitana”



Petru Dulgher

Preşedintele companiei

S-a născut la 20 octombrie, 1954 în s. Cuporani, r. Leova. A absolvit Universitatea Agrară din Republica Moldova. Este căsătorit, are doi copii.

Vinurile produse de compania „Gitana”, îşi au originile în microzona Ţiganca, de la sudul Moldovei, situată pe aceeaşi latitudine cu faimoasele regiuni Bordeaux şi Piedmontese.

La sudul Moldovei, la o altitudine de 180-250 de metri deasupra nivelului mării, pe partea stângă a râului Prut, la 100 km de la Marea Neagră şi înconjurate de păduri, se află cele 360 ha de viţă-de-vie ale Vinăriei „Gitana”, plantate la 70 km distanţă de vinărie. Toate aceste condiţii creează o microclimă favorabilă pentru obţinerea unor struguri sănătoşi, care pe timp de vară nu sunt dogorâţi de razele soarelui şi pe timp de iarnă sunt protejaţi de înghețuri.

Istoria
În 1953, în satul Plopi, a fost fondată fabrica de vinuri „Ţiganca”, întreprindere ce producea vinuri maturate de calitate superioară. În 1999, fabrica devine proprietate de familie. Principiul companiei „Gitana” de a produce vinuri de calitate a impus investiţii mari, anevoioase, dar necesare. În 2002, în colaborare cu Colegiul de Vinificaţie, s-a plantat viţă-de-vie în localităţi învecinate fabricii. Dacă din start compania avea 20 de angajaţi, astăzi la producerea vinurilor „Gitana” muncesc 200 de persoane.

Istoria brandului
Brandul „Gitana” a luat naștere în 2011. La crearea acestuia şi a etichetei, proprietarii vinăriei au lucrat cu Ricardo Romero, un designer renumit din Argentina, care a conceput modalitatea de trecere de la Vinăria „Ţiganca”, cu un nume cunoscut atât în Moldova, cât şi în fosta URSS  pentru vinurile roşii şi de desert produse, la brandul „Gitana”, care era străin şi încă necunoscut.

Produsele „Gitana”
Tradiţie, artizanat şi un puternic spirit familiar  sunt caracteristicile ce definesc  „Gitana Winery” în prezent. Pasiunea fondatorilor sunt strugurii şi vinurile de înaltă calitate. „Gitana” răsfaţă gusturile consumatorilor cu varietatea locală de vinuri: Fetească Regală, Merlot, Chardonnay,  Cabernet Sauvignon, Merlot şi Riesling de Rhein, precum şi cu vinuri de cupaj: Lupi, La Petite Sophie şi Saperavi.

Promovare
Deşi optează şi pentru promovarea prin intermediul canalelor media: publicitate radio, TV, apariţii în reviste, administratorii companiei „Gitana” preferă să fie în contact direct cu consumatorii prin intermediul degustaţiilor organizate în cadrul cluburilor de profil ţi al expoziţiilor la care participă. De asemenea, „Gitana” a oferit vinuri pentru o serie de evenimente culturale din ţară şi a urmărit reacţia consumatorului.

Premii şi distincţii
Primul succes a fost înregistrat în 1969, prin medalia de aur obţinută la Concursul Internaţional de Vinuri din Budapesta, unde vinul „Auriu” a impresionat juriul prin buchetul său delicat şi gustul fin.

Au urmat şi alte succese, compania a participat la expoziţii ca Drinks  Industry/Russian Wine Fair 2009 şi 2010, XIV Concurs International du Vin et Spiriteux,  Expovin Moldova 2010, WSAA Wine Style Asia Award 2011 Singapore, Good Wine Bucharest Romania 2011, obţinând distincţii, printre care şi medalia de aur la ediţia a treia şi a patra a Concursului Internaţional al Vinurilor, Bratislava; medalia de aur la Concursul Internaţional al Vinurilor din URSS, Ialta 1970; medalii de argint şi bronz la Chişinău Wines and Spirits Contest 2007, 2009, 2010, 2011 ş.a

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
-3°