VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Cricova
Locul 13

Cricova

Comentează

Cifra

200 mln. lei
este cifra anuală de afaceri a întreprinderii



Valentin Bodiul

Director general

S-a născut la 18 ianuarie 1951 în s.Oniţcani, r. Criuleni. A absolvit Institutul Politehnic „S. Lazo” din Chişinău, Facultatea de Vinificaţie, Academia de Comerţ Extern a URSS, doctor în economie. Este căsătorit, are doi copii. Este „Cavaler al Ordinului Republicii”, deţine Medalia „Lev Golîţîn” pentru merite deosebite în vinificaţie. La 11 iulie 1987 a venit la conducerea Combinatului de Vinuri „Cricova” S.A., post în care activează până în prezent.

Combinatul de Vinuri „Cricova” S.A. este cel mai important producător de vinuri spumante din republică cu o tradiţie bogată în domeniu, fiind şi cel mai mare exportator al acestor produse din ţară. Una dintre întreprinderile cu pondere în economia ţării, aceasta este şi cea mai solicitată destinaţie turistică de la noi printre cei care ne vizitează ţara.

Cricova oferă 11 tipuri de vin spumant din seria Vinuri spumante clasice („Methode Champenoise”), 9 sortimente de vin spumant din seria Vinuri spumante originale („Methode Charmat”), 5 tipuri de vin din seria Vinuri de colecţie CRICOVA, 9 tipuri de spumant şi vin din seria exclusivă „CRICOVA Prestige Collection”, 8 tipuri de vin sec de calitate superioară, 7 sortimente de vin din seria originală „Oraşul subteran”, 8 tipuri de vin din seria specială „Dantela” şi 6 tipuri de vin din seria specială „Avangard”.

„Cricova” mai înseamnă peste 600 de hectare de viţă-de-vie, şapte fabrici deţinute în proprietate. O atenţie aparte la „Cricova” i se acordă dezvoltării continue a aspectului turistic al companiei. Astfel, situate la doar 11 km de capitală, vestitele galerii naturale ale companiei, cu o lungime de peste 60 de km, majoritatea folosite pentru depozitarea vinului „Cricova”, reprezintă una dintre cele mai mari atracţii turistice din Republica Moldova. Nicio delegaţie oficială care se respectă nu va face abstracţie de o excursie în renumitul „Oraş subteran”.

Istoria şi promovarea brandului
În 1952, în baza unui ordin al Ministerului Industriei Alimenatre din Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste, a fost fondat Combinatul de Vinuri „Cricova”. Acesta şi este considerat anul creării brandului „Cricova”. În anul 2002, Combinatului de Vinuri „Cricova” S.A. îi este decernată cea mai înaltă distincţie de stat, Ordinul Republicii, iar ulterior, prin decret prezidenţial, combinatul este declarat „obiect al patrimoniului cultural-naţional”. Având sloganul „Nomen est omen” – numele spune totul, brandul „Cricova” este promovat pe căi clasice, cel mai frecvent fiind folosit panotajul stradal, campaniile radio şi TV. Anual, bugetul alocat de „Cricova” pentru acţiuni de promovare este de 5 milioane de lei.

Premii şi menţiuni
Prosusele brandului „Cricova” au câştigat medalii de aur, argint, bronz, super grand prix-uri şi grand prix-uri, alte menţiuni la numeroase concursuri naţionale şi internaţionale de profil, printre care „VinMoldova”, Chişinău (1996, 1997, 2000-2002), „Prodexpo”, Moscova (1998, 2002-2004, 2012 ), „Grifonul de Aur”, Ialta (2001, 2002, 2007), FBAT International Wine Challenge (2005), „ExpoVin Moldova” (2005), Concursul Internațional de Vinuri și Băuturi Alcoolice, Chişinău (2008, 2012), „Grifonul de Aur”, Moscova (1998, 2009), „Marca Comercială a Anului”, Chişinău (2009), Fabricat în Moldova (2009), „Ziua Naţională a Vinului”, Chişinău (2011) ş.a.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău