VIP Magazin
20 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Bere Chişinău
Locul 9

Bere Chişinău

Comentează

Cifra

Conform Magenta Consulting, notorietatea brandului este de
100%



Kamil Yazici

Manager general „Efes Vitanta Brewery Moldova”

S-a născut la 13 martie 1980 în SUA, unde a absolvit o academie militară şi şi-a luat licenţa în administrarea afacerilor. A lucrat timp de zece ani la Moscova înainte de a veni la Chişinău. Pe lângă limba maternă – turca, mai vorbeşte engleza şi rusa. Nu este căsătorit.

Berea care poartă numele capitalei a ajuns în topuri, fiind preferata moldovenilor. Iar străinii care ajung la Chişinău vor să guste şi ei berea „made in Moldova” şi să aibă cu ce se lăuda când se întorc acasă.

Prima marcă naţională de bere produsă în Moldova, „Chişinău”, a fost lansată pe piaţă în 1997 de compania „Vitanta Intravest”. Aceasta este succesoarea primei uzine de bere, fondată pe teritoriul Moldovei în 1873. Astăzi, compania este cel mai mare producător de bere din Republica Moldova, controlând aproape 70% din piața berii. Din ianuarie 2003, compania se numeşte „Efes Vitanta Moldova Brewery” şi face parte din „Efes Beverage Group”, unul dintre cei mai mari producători de bere din Europa.

Istoria brandului
Deoarece prima fabrică de bere din ţară a fost construită în Chişinău, s-a dorit ca primul brand de bere produsă în Moldova să aibă aceeaşi denumire. Purtând numele capitalei, care simbolizează ţi inima acestei ţări, brandul „Chişinău” a inspirat admiratorilor săi acele valori care reunesc toţi locuitorii Moldovei. Brandul de bere „Chişinău” deţine câteva extensii: Blondă, Aurie Originală, Draft, Draft Mild, Specială Tare şi Nefiltrată.

Iniţial imaginea brandului reprezenta o coroană aurie cu coloane care imitau turnurile unei cetăţi istorice, simbolizând tradiţia bogată în arta producerii berii. Timp de un deceniu şi aproape jumătate de existenţă, brandul „Chişinău” a evoluat continuu la nivel de culori şi stil, căpătând conturul pe care îl vedem în prezent. Logoul brandului şi culorile implicate l-au făcut foarte cunoscut şi familiar pentru cei care îl apreciază şi sunt atraşi de valorile pe care acesta le promovează: prietenie, sinceritate şi relaţii bazate pe încredere. „Chişinău” este berea oamenilor buni, optimişti, veseli, care îi fac şi pe cei din jurul lor să fie la fel.

Promovare
Pe lângă metodele clasice de promovare prin intermediul publicităţii în diferite canale mass-media, brandul „Chişinău” beneficiază şi de nişte campanii ample, foarte bine targetate şi gândite până în cele mai mici detalii. Printre premiile oferite în cadrul acestor campanii se numără şi cadouri mari, ca automobile sau foi turistice pentru două sau mai multe persoane. Anume acestea sunt considerate a fi cele mai eficiente metode de atragere a consumatorilor şi promovare a brandului pe piaţa din Moldova.

Responsabilitate socială
Spiritul şi valorile brandului sunt intens reflectate în proiectele sociale iniţiate pentru încurajarea adulţilor de a duce un mod sănătos de viaţă şi a conştientiza necesitatea consumului de alcool cu responsabilitate. Fiind un brand social responsabil, „Chișinău” are grijă de mediul înconjurător prin inițierea măsurilor de colectare selectivă a deşeurilor. „Alcoolul nu te face matur” este o adresare prietenoasă a  brandului „Chişinău” către adolescenţi, cu scopul de a-i ajuta să-ţi formeze deprinderi sănătoase pentru o viaţă armonioasă.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°