VIP Magazin
19 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Bucuria
Locul 5

Bucuria

Comentează

CIFRA

S.A. „Bucuria” este singura fabrică de cofetărie din ţară cu o experienţă de   
66 de ani



Roman Tryakin

Director general

S-a născut la 4 ianuarie 1976 în or. Norilsk, Rusia. A absolvit Universitatea de Stat de Relaţii Internaţionale din Moscova, specialitatea jurist-internaţional cu studierea limbii străine. A fost  director comercial al companiei „Bucuria” S. A. din 2006, iar din februarie 2011 ocupă funcţia actuală.

Acest brand ne-a îndulcit viaţa la propriu, ne-a luminat copilăriile cu bomboanele „Lămâiţa” şi „Cheiţa de aur”, iar în prezent ne oferă un sortiment atât de divers, încât nu ştii ce să alegi. Prezentă pe piaţă de 66 de ani, fabrica „Bucuria” este incontestabil o istorie de succes.     

Actuala S.A. „Bucuria” a fost fondată oficial în anul 1946, purtând simpla denumire „Fabrica de cofetărie nr. 1” şi având deja în spate o puternică istorie. Potrivit documentelor din arhiva de stat, aceasta îşi trage rădăcinile de la fabrica de manufactură a lui Sava Garaguli licenţiată în anul 1924, dar care activa în domeniu din 1890. Prin urmare, istoria fabricii de cofetărie poate fi estimată la 122 de ani.

Istoria brandului
Pe parcursul anilor, brandul în sine nu a suferit mari schimbări. Fabrica lui Sava Garaguli a devenit „Fabrica nr. 1”, pentru ca mai apoi să poarte denumirea „Fabrica de cofetărie şi paste făinoase”. În anul 1962 a fost înregistrată marca comercială „Bucuria”, creând astfel un brand pe gustul consumatorilor, rezistent în timp, renumit atât în ţară, cât şi peste hotare. Astăzi, pentru marea majoritate a locuitorilor ţării, cuvântul ciocolată este sinonim cu brandul „Bucuria”. Printre cele mai noi produse se regăsesc bomboanele „Gloria Praline”, „Gloria Frutelia” şi „Gloria Caprice”, ciocolata de desert „Bucuria”, „Stil” şi „Talisman”. Pentru a-i „bucura” pe consumatori, la fabrică muncesc 1450 de angajaţi.

Simboluri definitorii
Până a ajunge la varianta actuală, logotipul companiei a fost perfecţionat în timp. În 1990, când toată ţara a trecut la grafie latină, a fost modificat şi logotipul, dar pentru a păstra continuitatea mărcii, modificările au fost cât de mici posibil. În următorii zece ani, fiecare director al companiei modifica anumite aspecte în logotip. Astfel a fost schimbat caracterul literelor, culorile logotipului au devenit maro şi galben, iar litera „c” a fost scrisă cu majusculă. După zece ani, s-a optat pentru culorile clasice roşu şi alb, culori ce formează bine-cunoscutul logotip din prezent.

Sloganul „Cu noi viaţa e mai dulce” a luat naştere acum 15 ani la simpla iniţiativă a administratorilor de a decora clădirea fabricii şi a fost inventat de designerul grafic al companiei, pentru ca în prezent să devină cartea de vizită a fabricii „Bucuria” şi să se regăsească pe toate produsele acesteia.

Promovarea brandului
Pentru promovare, S.A. „Bucuria” apelează mai puţin la publicitatea TV şi mai mult la amplasarea publicităţii pe panourile stradale, difuzarea spoturilor la radio, precum şi sponsorizări, expoziţii, promoţii, degustări şi sampling. De sărbători, compania îşi surprinde comsumatorii cu promoţii şi oferte speciale.

Concursuri şi premii
S.A. „Bucuria” participă ani la rând la expoziţiile naţionale şi internaţionale, clasificându-se printre premianţi. Atât în 2010, cât şi în 2011 „Bucuria” s-a învrednicit de medalia de aur la „Prodexpo” din Moscova pentru produsele pe care le comercializează. În 2009, compania a fost decernată cu „Grand Prix” la „World Food” (Moscova) pentru bomboanele: „Chişinăul de seară”, „Gloria Praline”, „Folclor”, „Dorinţa” şi „Forastero exclusiv”.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+13°