VIP Magazin
22 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Beneton
Locul 3

Beneton

Comentează

CIFRA

„Benetton” are o reţea de
6500
de magazine în 120 de ţări



Igal Katsif

Director general

S-a născut la 9 februarie 1954 în regiunea Stavropol, Rusia. A absolvit Universitatea Agrară din Moldova, specialitatea construcţii civile. Este reprezentant oficial în Moldova al brandurilor „Benetton”, „Sisley”, „Korloff”. Este căsătorit şi are cinci copii.

„Benetton” face parte din categoria brandurilor mondiale reprezentate oficial în Moldova. Istoria brandului începe în 1965, în oraşul italian Treviso, când familia Benetton a pus bazele unei companii specializate în producţia şi comerţul cu îmbrăcăminte în stil casual.

Astăzi, imperiul „Benetton” are o reţea de 6500 de magazine în 120 de ţări ale lumii. Magazinele sunt conduse de parteneri independenţi şi creează un rulaj total de peste 2 mlrd. de euro pe an. În Moldova, „Benetton” este prezent din 1998, datorită partenerului său oficial Igal Katsif.

Istoria brandului
În 1960, Luciano, cel mai mare dintre cei patru copii ai familiei Benetton, avea 30 de ani şi era vânzător în oraşul Treviso. Într-o zi, el a văzut într-un magazin nişte haine deosebite, în culori vii, care l-au impresionat atât de mult, încât a vândut bicicleta fratelui său mai mic şi şi-a cumpărat prima sa maşină de cusut şi tricotat. Prima lui colecţie, formată din câteva pulovere, a avut reacţii pozitive în magazinele din regiunea Veneto, aşa că Luciano şi-a invitat sora şi fraţii să lucreze împreună cu el. Aşa, în 1965, a apărut compania „Benetton Group” şi brandul care poartă numele fondatorului său.

În 1968, familia Benetton a deschis primul magazin în Belluno, iar peste trei ani – la Paris. Luciano a devenit preşedintele companiei, fratele lui Gilberto era responsabil de politica administrativă, mezinul Carlo se ocupa de producţie, iar sora, Giuliana, era designer principal. Succesul companiei se bazează pe trei principii – stilul deosebit al modelelor, gama cromatică şi orientarea spre consumatorii cu venituri medii. După 47 de ani de conducere, Luciano Benetton s-a retras de  la conducerea imperiului „Benetton”, lăsându-i locul fiului său Alessandro.

Campanii revoluţionare
Compania a devenit celebră inclusiv pentru campaniile sale provocatoare, lansate de fotograful Oliviero Toscani, care a început colaborarea cu „Benetton” în 1984. Timp de un an, Toscani schimbă sloganul de la „All the Colors of the World” la cel pe care-l ştim cu toţii – „United Colors of Benetton”, şi dezvoltă o strategie de marketing bazată pe implicarea în probleme „de înaltă relevanţă socială”. Campaniile lui Toscani pentru „Benetton” pot fi grupate în câteva categorii: „Aids & Safe Sex”, „Cultures & Lives”, „Humanities”, „Peace & War”, „Race” (împotriva rasismului), „Reality”.

Susţinerea sportului
Luciano Benetton a fost un fan împătimit al automobilelor sportive şi se mândrea enorm cu faptul că „Benetton” este singura companie de textile care a participat în „Formula-1”. În 1983, „Benetton Group” a sponsorizat echipa „Tyrrell”, în 1984 – „Alfa Romeo”, iar în 1985 a cumpărat „Toleman”. În 1991, Michael Schumacher s-a alăturat acestei echipe, cu care a devenit pentru prima oară campion mondial în 1994.

Benetton a susţinut şi alte tipuri de sport. În 1979 compania a cumpărat echipa de rugby „Treviso”, care a devenit cea mai puternică din Italia, iar în 1982, echipa de baschet „Pallacanestro”, cunoscută astăzi cu denumirea „Benetton Basket”. În 2000, hainele de la „Benetton” devin uniforma selecţionatei italiene la Olimpiada de la Sydney.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău