VIP Magazin
14 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
BMW
Locul 4

BMW

Comentează

CIFRA

Investiţia în noul showroom BMW constituie  
1 mln. euro



Victor Miculeţ

Director „Autospace” SRL

S-a născut la 10 februarie 1950, în satul Bolişoi Molochiş din raionul Râbniţa. Şi-a făcut studiile la  Facultatea de Inginerie Mecanică de la Universitatea Agrară de Stat din Moldova. Este căsătorit şi are trei copii. În 2005 a fost distins cu Ordinul bisericesc „Ştefan cel Mare” de gr. II şi cu medalia „Meritul civic”, iar în 2010, cu ordinul „Gloria Muncii”.

Marca BMW are o istorie cu multe urcuşuri şi coborâşuri şi cu multe recorduri doborâte. În Moldova, BMW este reprezentată oficial de 15 ani şi ocupă un loc de cinste în topul companiilor care comercializează automobile.

Povestea companiei BMW a început cu aproape 100 de ani în urmă, în octombrie 1913, în München, când inginerul Karl Friedrich RAPP a fondat o companie destinată construcţiei de motoare de avion. Aceasta nu a reuşit să se dezvolte şi a fost preluată, în 1916, de finanţistul austriac Camillo Castiglioni, care i-a adus cu el pe inginerii Franz-Josef Popp şi Max Friz. Peste un an, compania a primit numele „Bayerische Motoren Werke” AG (Industria Bavareză de Automobile) de unde şi iniţialele BMW. După Primul Război Mondial, companiilor germane li s-a interzis să construiască avioane şi piese pentru ele, aşa că, în 1920, Castiglioni a vândut compania, dar peste doi ani, împreună cu Popp, au recuperat numele BMW şi au început să producă motociclete.Implicarea BMW în producţia de automobile s-a produs în 1928, când BMW a achiziţionat „Firma Dixi” din Eisenach, care fabrica sub licenţă britanică Austin Seven, o maşină ieftină de serie mare. Primul model dezvoltat independent a fost AM-1 (Auto München) din 1932, care avea însă o caroserie fabricată de „Daimler-Benz”. În 1933, a apărut BMW 303, primul model cu un stil distinctiv şi cu un motor avansat de 6 cilindri. Grila radiatorului, concepută sub forma a doi rinichi, rămâne până astăzi un semn distinctiv al maşinilor BMW. Succesul acestui model a determinat introducerea rapidă a unei întregi serii de modele 319, 320, 328 şi 329. Modelul 328 cu două locuri a fost cea mai căutată maşină sport din acele timpuri, iar astăzi constituie o piesă foarte populară între colecţionari.

În timpul războiului, compania a produs din nou motoare de avion, iar după război, a avut o perioadă mai grea şi a supravieţuit construind maşini agricole, biciclete, motociclete şi micuţa maşină Isetta, de o persoană. Prima maşină postbelică, BMW 501, a fost produsă în 1952. BMW a intrat pe segmentul maşinilor sport şi coupé de lux datorită modelelor 597 şi 503, iar în 1957 a fost lansat BMW 600, o versiune mai mare, cu o uşă adiţională şi două locuri în spate. Peste doi ani, Dr. Herbert Quandt a salvat compania de la faliment şi a devenit acţionarul principal al BMW, urmaşii lui deţinând astăzi 46% din acţiuni. Lansarea modelului BMW 1500 în 1962 a marcat începutul unei neaşteptate poveşti de succes, pe parcursul următorilor zece ani compania având o traiectorie de dezvoltare ascendentă continuă. Fabrica din München a devenit neîncăpătoare, aşa că una nouă a fost construită în Dingolfing. Aceasta rămâne şi astăzi cea mai mare fabrică de producţie BMW.

Globalizarea vânzărilor şi a marketingului a început în 1973, odată cu înfiinţarea BMW Franţa, urmată de filiale în toate punctele cheie ale lumii. În 1978 a fost lansată maşina sportivă BMW M1, care a făcut senzaţie şi a fost urmată de altele, la fel de apreciate. BMW a cucerit întâi Formula 2, apoi şi Formula 1. Pentru a reuni toate ariile de cercetare ale companiei, a fost creat Centrul de Cercetare şi Dezvoltare, inaugurat oficial în 1990. De atunci, peste 6000 de specialişti au colaborat pentru avansarea tehnologiilor BMW. În 1994, compania a achiziţionat producătorul britanic Rover, dar a renunţat la el în 2000, păstrând doar vechea marcă Mini Cooper. Din 2003, BMW a preluat şi segmentul de automobile de la Rolls-Royce.

Simbolistica logotipului
Logotipul BMW a suferit modificări neînsemnate pe parcursul anilor, păstrând caracterul sigur şi dominant al originalului. Pentru că iniţial compania producea motoare de avion, logotipul companiei reprezenta o elice ce se învârte pe cerul albastru. Culorile alb şi albastru se regăsesc şi pe steagul bavarez, regiune în care a fost înfiinţată compania. Cercul negru care mărgineşte cele patru cadrane simbolizează forţa companiei. Literele din denumire sunt amplasate pe această bandă neagră într-o manieră stilată, cu caractere fără serife, care îi conferă simplitate şi o imagine corporativă solidă.

BMW în Moldova
Compania „Autospace” SRL a fost fondată în 1996, iar la 29 ianuarie 1997 a semnat acordul de colaborare cu concernul „BMW AG”, ceea ce i-a permis să devină importator oficial al automobilelor BMW pe teritoriul Republicii Moldova. Astăzi, „Autospace”
SRL comercializează automobile BMW şi MINI, noi, rulate şi BMW Premium Selection, precum şi motociclete BMW, noi şi rulate. Sub un singur acoperiş sunt amplasate showroomul (sala de expoziţie a salonului), Centrul tehnic de întreţinere şi Centrul de vânzare a pieselor şi accesoriilor originale. Centrul funcţionează după standardele mondiale BMW – după principiul „trei S” (sale, service, spare).

În acest an, compania a sărbătorit 15 ani de activitate, alături de clienţi, prieteni şi cei 80 de angajaţi – o echipă bine consolidată, care demonstrează că „Autospace” SRL se află în topul celor mai doriţi angajatori din Moldova.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+9°