VIP Magazin
19 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
  Ediţia     |  2012   |  2007-2008
Aridon
Locul 3

Aridon

Comentează

CIFRA
113.274.846
de lei este cifra de afaceri în primele 10 luni din 2012




Dumitru (Mircea) Butnaru

Director general

S-a născut la 20 ianuarie 1958 la Bălţi. A absolvit Facultatea de Matematică şi Cibernetică la USM. A activat la Centrul de calcul al Ministerului Transportului, apoi la Uzina de Utilaj Tehnic Alimentar („Pişcemaş”). S-a reprofilat spre brokeraj şi, ulterior, spre comerţul cu vestimentaţie. În 1992, împreună cu alţi părtaşi de idei, întemeiază compania „Aridon”. Este căsătorit, are două fete şi un băiat.

În 20 de ani de activitate, compania ARIDON şi-a făcut şi şi-a consolidat un nume valoros pe piaţa din Republica Moldova. În cele 25 de magazine, ARIDON comercializează şi reprezintă branduri vestimentare cunoscute în lume, în special de blugi. Nivelul la care a ajuns compania îi permite să reprezinte branduri vestimentare străine şi în magazinele sale din România.

În 1992 un grup de entuziaşti a decis să treacă de la „speculă” la business şi să oficializeze afacerea care, ulterior, a cunoscut o dezvoltare eficientă. Numărul angajaţilor, cinci la începuturi, depăşeşte astăzi 200. Nu fără greutăţi impuse de rigorile timpurilor, ARIDON reprezintă o structură ramificată în diverse domenii: reţea de magazine de vestimentaţie, transport, turism. ARIDON comercializează şi reprezintă brandurile „Levi’s”, „Colins”, „Oodji”, „Celio”, inclusiv pe piaţa din România. Au început cu două magazine în Iaşi („Levi’s” şi „Oodji”), extinderea vizând şi Bucureşti („Celio”, în noiembrie curent), Cluj, Timişoara…

Sloganul companiei, „Forever young,  forever denim”, este asociat cu termeni precum „casual”, „confort”, un lucru firesc, pentru că e vorba de blugi, de o vestimentaţie destinată tinerilor. Or, cei de la ARIDON, îşi doresc întotdeauna să fie actuali şi moderni, aducând ceva inovator în companie.

Profilul clienţilor
Tineretul reprezintă targetul „majoritar”, iar suflul tineresc este la el acasă la ARIDON. De altfel, „tânăr” are un sens mai larg atunci când vorbim de cei care îmbracă vestimentaţia de la ARIDON – sunt persoane şi tinere „cu sufletul”, de vârsta a doua inclusiv, dar cărora starea de spirit şi condiţia fizică le permite să poarte brandurile comercializate de magazinele companiei.

Istoria şi promovarea brandului
Era anul 1992. Fondatorii nu se puteau decide asupra denumirii. În ajutor au venit copiii acestora –  Camelia, fiica lui Arcadie Cracan (unul dintre fondatori), a găsit în dicţionarul de astronomie denumirea unei stele dintr-o oarecare constelaţie: Aridon. Steluţa care s-a aflat o vreme pe logoul companiei a fost, într-o măsură oarecare, un tribut dat şi o explicaţie în acest sens. De-a lungul anilor, compania a schimbat în câteva rânduri logoul ― ultima dată, cu ocazia jubileului de 20 de ani. Promovarea brandului a început prin intermediul publicităţii atât la TV, cât şi la radio, al promoţiilor şi panourilor stradale. La acestea s-au adăugat, între timp, promovarea  pe internet şi amenajarea punctelor de vânzare. Cum dezvoltarea este permanentă la ARIDON, bugetul de promovare a brandului creşte cu 5-10% în fiecare an.

Premii şi menţiuni
Mesaje, diplome de mulţumire în urma unor sponsorizări sau acte de binefacere – Diplomă de onoare a ziarului „Komsomolskaia Pravda”, mulţumire pentru participarea activă în acţiunea „Copii străini nu există”, Premiul revistei „VIP magazin” etc.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+13°