VIP Magazin
30 Octombrie 2020
Print
Print
Print
Print
Toamna se cumpără „Jeep”- uri de la „Elita 5”
Noiembrie 2006, Nr. 31

Toamna se cumpără „Jeep”- uri de la „Elita 5”

Comentează   |   Cuprins

Pe lângă multele şi diversele afaceri reunite în holdingul „Elita-5”, există şi businessul cu  automobile.  Italiene, japoneze, coreene, americane... Mici şi cochete, mari şi puternice. Pentru bărbaţi şi femei de succes, pentru tineri şi tinere ambiţioase. Pentru orice gust şi pentru orice buzunar. Este o afacere pusă pe roate de către o echipă de peste 100 de oameni, în spatele, sau mai bine zis, în fruntea cărora stă omul de afaceri Alexandru Pincevschi. Nu este afacerea sa de căpetenie, dar este una pe care o face din plăcere.


Rădăcinile pasiunii pentru maşini

„Patima pentru automobile mi se trage din copilărie. În anii ’60, tata cumpărase o „Pobeda”. Era o maşină lansată de ruşi în 1945 în cinstea victoriei lor în cel de-al doilea război mondial. Tata a procurat-o de la o întreprindere şi era un hârb, nu alta. Pentru noi, însă, care nu mai văzusem o maşină, era ceva de vis. Am lustruit-o, am vopsit-o şi i-am mai dat „o şansă”. Îmi amintesc că era grea ca un tanc, iar nouă ni se părea ceva normal, pentru că de maşini străine nu aveam habar. Cu motorul său de cinzeci de cai-putere, „Pobeda” se deplasa maxim cu 100 kilometri pe oră. Mai târziu, tata a vândut-o unor  ţigani şi a luat un „Jiguli kopeika”, modelul 2101.”

Automobilele ruseşti

„Cu vreo douăzeci şi cinci de ani în urmă, lucram la Ministerul Comerţului, ca şef de şantier şi, pentru darea în exploatare a Combinatului de vinuri şi coniacuri, am primit în calitate de premiu dreptul de a procura o maşină „Jiguli” modelul 2103. „Lada”. Benzina era ieftină, dar foloseam automobilul mai mult în vacanţă sau în week-end. Acesta mai era un obiect de lux pentru mulţi. Dar aveam şi automobil de serviciu. A urmat o „Volga”,  cu care am şi încheiat şirul maşinilor de producţie sovietică.”

Maşinile străine

„În anii ’90, am procurat prima maşină străină, la mâna a doua, un „Chrysler”. A doua a fost un „Mercedes”,  tot la mâna doua. Dar „Chrysler”-ul a fost ceva semnificativ pentru mine. Semnificativ pentru că acum doi ani, am primit drepturile de importator oficial pentru „Chrysler”, „Jeep” şi „Dodge.”

Afacerea auto

„Am pornit-o acum patru ani, iar 2002 a fost un an greu de tot. Am obţinut, după multă muncă şi negocieri, drepturile pentru „Alfa Romeo” şi „Fiat”. Aşa stând lucrurile, partenerii noştri din Italia aveau îndoieli în ce ne priveşte, dar în timp, s-au convins că suntem oameni civilizaţi şi că putem face vânzări bune. Totuşi, afacerea nu a mers simplu. Când am apărut şi noi pe piaţă, concurenţa devenise acerbă. Dar aşa e mai interesant. La centrul nostru de deservire, clienţii sunt programaţi cu o lună înainte.”

Centrul auto „Elita 5”

„Astăzi, Compania „Elita 5” este prezintă pe piaţă cu şapte branduri – „Fiat”, „Alfa Romeo”, „Lancia”, „SsangYong”, „Mitsubishi”, „Chrysler”, „Jeep” şi „Dodge”. În 2004, am deschis încă un centru auto, fapt care vădeşte că afacerea ia amploare. Abia după asta am obţinut drepturile de la concernul „Chrysler”, iar mai nou, în anul acesta, şi drepturile pentru „Lancia” şi „Ssang Yong”. Cu cele şapte branduri, ocupăm unul din primele locuri la vânzări Ca număr de branduri, ne devansează doar „Daac Hermes”.

Moldovenii şi maşinile noi

„Businessul autohton se dezvoltă într-un mod specific, ţara nu e dintre cele mai prospere şi mulţi oameni dau preferinţă maşinilor uzate. Suntem consideraţi gunoiştea sau „cimitirul” auto al Europei. Ce trebuie să se înţeleagă e că nu este importantă marca, ci o maşină nouă. Deşi lent, lucrurile se mai schimbă. În anul trecut, în Moldova s-au vândut 3250 de maşini noi. În anul acesta, şi mai bine – în numai opt luni a fost comercializat acelaşi număr de maşini. Este adevărat că există şi câteva  companii de leasing care stimulează vânzările auto. În România, 90 la sută din vânzările de maşini se fac în leasing. La noi, doar sub 50 la sută. Noi am investit sume mari în construcţia centrului, iar banii sunt recuperaţi cam greu, din cauza pieţei de automobile uzate. Pot să spun că afacerea cu maşini îmi merge la suflet. Îmi place ceea ce fac, lucrează 125 de angajaţi, ofer multe servicii. Este o afacere medie ca proporţii.”


Recomandări pentru un shopping auto  de la Alexandru Pincevchi

Cea mai ieftină maşină la „Elita-5” este „Fiat Panda”. O maşină de 6 mii de euro. Mini. Pentru femei.

Şi „Lancia Ypsilon” este o maşină pentru sexul frumos. Se poate alege între bej şi roşu. Cutie automat. 11 mii de euro. Ca o păpuşă Barbie.

Pentru automobiliştii cu experienţă, dar şi pentru începători, recomand „Clasa Jeep”. De exemplu, „Mitsubishi Outolander”. Sau „Ssang Yong Kyron” şi „Rexton”.

Pentru femei stilate – „Jeep Cherokee”, un minijeep care satisface toate pretenţiile.

„Chrysler PT Cruiser” este un model retro, gândit în sec. XIX, dar cu agregate din sec. XXI.

„Jeep Grande Cherokee” este o maşină pentru  bărbaţi adevăraţi.

„Mitsubishi Pajero” este concepută pentru bărbaţii înalţi şi puternici.

„Mitsubishi Galant” oferă două modele destinate bărbaţilor adevăraţi şi sunt maşinile anului 2007.

Automobilele din categoria „Sport”, „Dodge Viper” şi „Chrysler Crosfire” ar fi pentru tinerii stilaţi şi vitezomani. Pentru toţi ceilalţi, o gamă foarte variată. O maşină ideală pentru toamnă-iarnă ar fi  „Jeep”- ul. Aţi putea face un test-drive şi să vă plimbaţi două-trei zile prin oraş. Iată atunci o să înţelegeţi ce vi se potriveşte mai bine.”

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău