VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
Mazda CX 7. O surpriză plăcută.
 Descarcă
Octombrie 2010, Nr. 79

Mazda CX 7. O surpriză plăcută.

Comentează   |   Cuprins

Când am ajuns la showroomul MAZDA, despre noul model Mazda CX 7 nu ştiam nimic. Ne-a întâmpinat un consultant, care ne-a înmânat cheile şi actele şi ne-a condus la automobil. Crossoverul cu profil atletic, de culoare neagră, ne-a încântat de la prima vedere.

Pe parcursul celor două ore de testare, am avut parte de mai multe surprize plăcute. La prima dintre ele chiar nu ne-am aşteptat – o cutie de viteze manuală, în locul celei automate, cu care ne obişnuisem deja la maşinile de ultimă generaţie. Nu vă speriaţi – Mazda CX 7 este disponibilă în mai multe versiuni, aşa că puteţi alege opţiunile de care aveţi nevoie. Noi am condus un model cu motor diesel şi o cutie manuală cu şase trepte, care îţi oferă satisfacţia de a deţine controlul motorului şi de a „administra” după bunul plac forţa celor 173 de cai de sub capotă.

Pe locul şoferului m-am acomodat foarte rapid – scaunul şi oglinzile se ajustează foarte simplu, iar parbrizul şi geamul retrovizor sunt suficient de mari pentru a asigura o vizibilitate maximă. Nici gabaritele nu au fost o problemă, deoarece Mazda CX 7, deşi este un SUV, nu are dimensiuni exagerate. Acest automobil îţi oferă senzaţiile de confort şi siguranţă pe care le cauţi la un crossover, dar are un design atletic şi flexibilitatea unei maşini sportive, care te provoacă şi îţi răspunde, eventual, la provocări.

La capitolul confort i-am dat „10” chiar după primul kilometru parcurs – pe bancheta din spate este loc suficient pentru ca patru pasageri să se simtă în largul lor, scaunele din faţă sunt moi şi dispun de încălzire. Bordul este funcţional, cu indicatoarele repartizate în trei clustere ergonomice şi accesibile, iluminate indirect cu o nuanţă albastră în timpul nopţii. Volanul cu trei spiţe, inspirat de Mazda 6, versiunea facelift, şi schimbătorul de viteze sunt îmbrăcate în piele, iar schimbătorul de viteze este elevat, pentru a facilita condusul sportiv. Pentru confortul sporit al pasagerilor, modelele premium pot fi dotate cu un geam care izolează partea din spate de şofer, asigurând confidenţialitatea maximă. În plus, climatizarea menţine temperatura pe care v-o doriţi, iar filtrul de polen vă garantează că n-o să încercaţi senzaţia neplăcută care însoţeşte alergiile respiratorii.

Pentru a-i nota şi capacităţile tehnice, am părăsit străzile aglomerate ale oraşului şi am apăsat pe acceleraţie. Este una din maşinile în care nu simţi viteza şi abia când îţi cobori ochii pe display, observi că ai trecut cu mult peste limita de viteză maximă permisă. Mazda CX 7 dispune de sistemele DSC şi DTC, care optimizează aderenţa automobilului pe suprafeţe alunecoase şi în curbe strânse. Ne-am convins că direcţia asistată hidraulic oferă un control sigur, prompt, în timp ce corpul rigid al maşinii este uimitor de suplu, agil şi ferm în orice viraj. Frânele, puternice şi dotate cu sisteme ABS, EBD şi EBA, opresc maşina rapid şi în siguranţă. Şi dacă tot a fost un test, am scos-o de pe traseu şi am „prăfuit-o” un pic pe un drum de ţară, acoperit cu pietriş. Aici Mazda CX 7 şi-a demonstrat abilităţile de crossover veritabil, pentru că nu ne-a lăsat deloc să simţim diferenţa dintre suprafeţe şi nu a avut vreo problemă nici la viraje, nici pe porţiunile de drum în pantă, nici la depăşirea gropilor. Ce mai, are un sistem de amortizare perfect, care nu te va lăsa să numeri găurile şi denivelările de pe traseu!

oul turbo-diesel de 2,2 litri dezvoltă 173 c.p. la 3500 rpm, cu un cuplu de 400 Nm la 2000 rpm. MZR-CD 2,2 este clasificat ca unul dintre cele mai puţin zgomotoase motoare din clasa SUV şi, mulţumită sistemului de reducere catalitică selectivă (SCR), motorul întruneşte standardele EURO 5. Sistemul minimalizează emisiile de oxid de azot. Motorul MZR 2,3 litri turbo cu injecţie directă furnizează 260 CP şi un cuplu de 380 Nm. Mazda CX-7 accelerează de la 0 la 100 km/s în doar 8 secunde, iar consumul de combustibil şi emisia de noxe sunt mai reduse decât la alte SUV-uri.

(Irina Tribusean)

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+1°