VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
Icon Bags
Septembrie 2012, Nr. 100

Icon Bags

Comentează   |   Cuprins

Conectaţi-vă la ultimele noutăţi din lumea modei de la Londra împreună cu Victoria Ţugui

Luna aceasta vă voi vorbi despre genţi, şi nu oarecare, ci cu statut iconic. Orice pasionată de modă îşi doreşte cel puţin una dintre acestea, însă puţine ştiu istoria din spatele mult râvnitului accesoriu.

Fiindcă şi eu am fost curioasă cu ceva timp în urmă să aflu de ce te-ai înscrie într-o listă de un an pentru o poşetă Birkin de la Hermes sau ce este atât de special în dreptunghiulara 2.55 de la Chanel, am făcut un mic research. Rezultatele acestuia vi le prezint mai jos.

Legendara Birkin a fost concepută de către Jean-Louis Dumas, şeful executiv Hermes, în timpul zborului Paris–Londra, acesta şezând lângă Jane Birkin. Graţioasa franţuzoaică tocmai îşi plasase geanta din paie în compartimentul pentru bagaje deasupra capului când conţinutul  acesteia  s-a împrăştiat din greşeală peste tot. În timp ce incomodata Jane îşi aduna lucrurile, i-a explicat lui Dumas cât de dificil este să găsească o geantă de weekend din piele potrivită. Trei ani mai târziu, în 1984, Jean-Louis a creat o geantă pentru ea. Necesitând în medie 48 de ore pentru confecţionare, fiecare Birkin este cusută, asamblată şi şlefuită manual. Acest accesoriu a fost atât de dorit într-un timp, încât se creaseră liste de aşteptare de şase ani. În 2010, casa Hermes a desfiinţat acest principiu, insinuând astfel că geanta este disponibilă publicului larg.

Un alt bun de lux cu statut iconic este 2.55 de la Chanel. Etalată de toate celebrităţile şi mult râvnită de fashioniste, aceasta a fost creată în anii ’20, când Coco Chanel obosise să poarte genţile în mână. Însă tocmai în anii ’50 a fost creată versiunea genţii aşa cum o ştim noi astăzi. Interiorul burgundy (bordo închis) a fost inspirat de culoarea uniformelor de la mănăstirea unde Coco a crescut; la fel şi cureluşele – o intercalare a pielii şi lanţului metalic, i se asociau creatoarei cu portcheiul ţinut la brâu de către îngrijitorii internatului. Iniţial lacătul genţii se numea „Mademoiselle Lock”, insinuând faptul că Chanel niciodată nu s-a căsătorit. În anii ’80 însă, acesta a fost modernizat şi substituit cu logoul „double CC’s”.

Speedy de la Louis Vuitton este, după părerea mea, geanta perfectă pentru toate vârstele şi orice garderobă. Comparativ cu alte creaţii de designer, preţul îi este destul de accesibil, iar calitatea este extraordinară. După cum ne-a demonstrat Audrey Hepburn de-a lungul anilor, acest model poate fi asortat atât unei rochii clasice, cât şi unui look mai casual. Dacă nu sunteţi adepta printului „canvas”, variaţiile disponibile sunt multiple, ultima colaborare fiind cu Sophia Copolla. Acest model este practic indistructibil, iar dacă totuşi apar ceva malfuncţiuni, casa Vuitton oferă servicii de reparaţie la cele mai înalte standarde.

Fendi Baguette este un star în sine, fiind menţionată de multiple ori în serialul „Sex and the City”, Carrie Bradshaw purtând-o nonşalant cu rochii de designer sau second-hand. Creată în anii ’90 de către Silvia Venturini Fendi, geanta a devenit un hit. Foarte practică şi multifuncţională, Fendi Baguette are 1000 de variaţii disponibile, considerabil mai mult decât orice alt accesoriu. Către aniversarea a 15-a de la apariţia genţii, casa Fendi a lansat o carte care cuprinde 250 de fotografii color.

În prezent însă, când practic orice starletă devine celebritate, termenul de „iconic” îşi pierde frumuseţea istorică şi conexiunea cu o veritabilă personalitate. În fine, valoarea oricărei genţi este determinată de noi înşine şi energia pozitivă pe care o etalăm.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+19°