VIP Magazin
12 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Eu am ales radioul
Septembrie 2015, Nr. 134

Eu am ales radioul

Comentează   |   Cuprins

În ultimii ani, agenţii de publicitate urmăresc procesul de dispariţie a pieţei de avertising la radio. Clienţii însă rămân fideli acestui canal media şi tot mai mult pompează investiţii anume la aceste surse de informare. Teoretic, ar trebui să fie un lucru îmbucurător: mai puţină reclamă, mai multă muzică fără întrerupere. Ar fi ideal dacă radioul ar însemna un calculator, un playlist şi o antenă. Sursa media respectivă se aseamănă cu o fabrică, iar aceasta, la rândul ei, produce dispoziţie, distracţie pentru ascultători.

Şi totuşi, de ce radioul scade în preferinţele agenţilor de publicitate? De ce în viziunea acestora el este asociat cu o relicvă din vremuri trecute care îşi duce ultimele zile?

Apropo, ştiaţi că 90 % dintre angajaţii radio sunt oameni care nu depăşesc vârsta de 25 de ani? E acea generaţie care nu poate trăi fără smartphone sau Facebook, Twitter sau Instagram şi totuşi muncește la această „fabrică”. Volens-nolens, apare o întrebare firească: de ce mentalitatea învechită a unor clienţi, care categoric nu vor să înţeleagă ce înseamnă Twitter şi la ce e folositor Instagram, le comunică utilizatorilor activi ale acestor produse online, care totodată muncesc la radio, că publicitatea la radio nu mai este eficientă? Să nu uităm că 52 % dintre locuitorii oraşelor ascultă radio! Cei care estimează această cifră mică şi ineficientă cred că, de fapt, internetul este lider – e o tendinţă care câștigă tot mai mare teren, fiind incontestabilă. Acelaşi lucru se poate afirma şi în favoarea muzicii, ea, mereu, fiind importantă pentru om, iar radioul este un produs al unor playlisturi a căror menire e să creeze stări de spirit.

Un anumit serviciu automat de alegere a melodiilor nu poate schimba preferinţele redactorului muzical al postului de radio, nemaivorbind de simple playlisturi ce trebuie căutate, descărcate pentru a fi gata spre difuzare. Radioul oferă şansa de lansare a unui produs în spatele căruia stă o echipă imensă, iar acest lucru nu poate decât să ne încânte.

Cât despre internet, fără doar şi poate, anume acesta e viitorul nostru, iată de ce radioul chiar merge acolo, în internet! 

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+18°