VIP Magazin
21 Septembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Ceasurile bărbaţilor
Septembrie 2005, Nr. 17

Ceasurile bărbaţilor

Comentează   |   Cuprins

Anul 2005 e anul schimbării în industria mondială a ceasurilor. Designerii cu renume parcă ar cauta ceva... Noutatea şi individualitatea sunt pe primul plan. Ca la comandă, creatorii de ceasuri au dat busna care în safariul din Africa, care în poieniţa de lângă casă, în căutarea unei surse autentice de idei. Tendinţa e una mai veche - natura a constituit întotdeauna o sursă de inspiraţie, de această dată însă e vorba de ceva mai cu sens. Necesitatea de spaţiu, de prospeţime a culorilor şi de armonie a formelor sunt detaliile ce lipsesc oraşelor mari şi aglomerate. Mesajul „înapoi spre natură” funcţionează aidoma unui ordin din armata glamourului.

Cealaltă parte a medaliei reprezintă, indiscutabil, eterna clasică - serioasă şi solidă. Creatorii continuă să se inspire din secolele apuse, încărcându-se din energia trecutului, descoperind în schiţele arhivate elemente ce rămân contemporane şi azi. În acest sens, ceasurile Longines sunt un adevărat tribut istoriei. Ceasurile Evidenza cu formă de butoi ce redau dispoziţia generală - nostalgia uşoară după frumoasele timpuri de cândva. Sau Oris – reprezentând renaşterea stilului de la 1914.

După cum se ştie, stilul bărbatului este determinat de încălţăminte, centură, o pereche de pantaloni buni şi, desigur, de ceas (cravata poate sa lipsească). Să recunoaştem că, după toate acestea, ne facem o părere despre bărbatul din faţa noastră. Ceasul este un accesoriu ce poate să ne spună multe despre un bărbat şi despre felul lui de a fi. Cel mai interesant e faptul că mulţi, necunoscând eticheta ceasului, deseori îl aleg intuitiv. În final, ceasul le poate reprezenta cu exactitate esenţa.

Desigur, moda este o doamnă mofturoasă şi imprevizibilă. În schimb, stilul reprezintă individualitatea fiecăruia. Trebuie doar să-l alegeţi.

Vladimir Putin, preşedintele Federaţiei Ruse, poartă ceasul pe mâna dreaptă şi are un Patek Philippe Perpetual Calendar, executat din aur alb şi apreciat de specialişti la 60 mii de dolari.

Silvio Berlusconi, prim-ministrul Italiei, se pare că poartă o întreagă avere pe mână, având unul dintre cele mai scumpe ceasuri din lume – un Vacheron Constantin ce costă - nici mai mult, nici mai puţin - 540 mii de dolari.

BUSINESS

Ceasuri clasice, de regulă, cu cifre romane, cu cadran negru sau alb. Curea naturală, de culoare neagră. La o întâlnire de afaceri e suficient ca de sub cămaşă să se vadă un brand renumit, precum Raymond Weil, Longines sau Oris şi persoanele care pricep îşi vor face momentan o impresie pozitivă, care ar putea să vă aducă succes. E ca şi cum ai spune că am o maşină Bentley - poţi nici să nu o vezi, căci totul e spus.

Dacă e să generalizăm, un ceas elveţian nu e numai tradiţie, calitate, frumuseţe, exactitate, fineţe, ci şi felul de a vă exprima propriul ego. Un exemplu extraordinar sunt ceasurile RADO – o combinaţie de ceramică, mecanism automat, sticlă de safir. Nimic în plus. Sau Oris ARTAtelier – un ceas mecanic, făcut special pentru a se evidenţia la costum. Un cadran de milioane.

SPORT

În general, specialiştii sfătuiesc bărbaţii să aibă cel puţin două ceasuri, pentru că ceasurile de costum sunt foarte fine şi nu pot fi purtate oricând şi oriunde. În schimb, ceasurile sport sunt foarte rezistente la loviturile directe, la contactul cu apa, având o mulţime de funcţii suplimentare. Certina i-a depăşit pe toţi, elaborând ceasuri cu care te poţi scufunda la adâncimi cu presiune de până la 10 atmosfere. Are sticlă protectoare împotriva petelor de lumină. Cronograf-ul are şi el diferite funcţii. Sau Tissot, modelul T-Touch: un ceas dotat cu busolă, altimetru, termometru, deşteptător, cronometru, indicator al presiunii aerului – toate aceste funcţii se startează printr-o simplă atingere a sticlei ceasului.

VIP

Evident că nu oricine îşi permite asemenea ceasuri. Ele sunt transmise din tată-n fiu. Chronoswiss face parte din primele zece firme de ceasuri elitiste din Elveţia. Fiecare piesă se execută manual, căci reputaţia brandului nu permite producerea lor în masă. De obicei, preţul unui asemenea ceas se ridică la costul unui automobil. Diferenţa e că un automobil se face mai repede. Într-un cuvânt, putem defini aceste ceasuri drept opere de artă. Ca şi în anul trecut, în 2005 este la modă aurul, numai că într-o nuanţă mai spre ocru. Designul anilor ’20, preluat în modelele moderne, în combinaţie cu aurul creează adevărate capodopere.

Persoanele care îşi permit acest lucru nu ratează şansa de a-şi afişa achiziţia. Permiteţi-ne un singur sfat, însă: oricât de important nu ar fi postul Dvs., nu purtaţi ceasul de aur la serviciu.
Accesibile sunt ceasurile poleite cu aur, mai bine zis cu aur introdus. Elveţienii nu poleiesc, ci prin metode chimice, graţie unei tehnologii complicate, combină stratul de aur cu metalul.

FASHION

Ceasuri ultramoderne, în care stilul şi eleganţa îşi spun cuvântul. Desigur, Gucci. Din păcate, în Moldova sunt puţini bărbaţii care acordă atenţie acestor modele. Păcat. Să sperăm că lucrurile vor evolua în viitorul apropiat. Fericit a fost cel care şi-a găsit un ceas potrivit la culoarea cămăşii şi a blujilor!

Nicolae Juravschi, preşedintele Comitetului Olimpic din Moldova, are în colecţie, precum e şi firesc, mai multe ceasuri sportive, majoritatea fiind de origine elveţiană. În prezent, poartă un Tissot, cumpărat acum o jumătate de an la Chişinău. În primul rând, a atras atenţia la calitatea mecanismului. Schimbă des ceasurile de pe timpul când era sportiv începător şi lua premii sub formă de aparate de fotografiat sau ceasuri. O parte dintre acestea prefera să le dăruiască prietenilor şi rudelor.

Dumitru Braghiş, deputat în Parlamentul R. Moldova, are trei ceasuri, pe care le schimbă în funcţie de dispoziţie. Cel mai des poartă un Tissot, făcut cadou de cei apropiaţi în 1998. În colecţia sa figurează un Longines, un ceas din clasa de elită, al cărui slogan este „Eleganţa este o atitudine”. Nu în zadar şi-a ales această marcă: e considerat unul dintre cei mai eleganţi politicieni de la noi. Iar un ceas Longines ne face să întoarcem capul după cel care-l poartă.

Alexandru Tanas, directorul agenţiei „Infotag”, spune că femeia atrage atenţia la trei lucruri pe care le are un bărbat: la pantofii, mâinile şi ceasul acestuia. De aceea, se străduieşte să nu le înşele aşteptările. Dacă mâinile trebuie să fie îngrijite, atunci încălţămintea şi ceasul trebuie să fie de cea mai bună calitate. Are două ceasuri – unul de toate zilele şi unul pentru evenimente sau ieşiri speciale. Preferă ceasul de mărimi nu prea mari, aurite, cu cureluşă din piele. Poartă un Raymond Weil, un ceas de elită.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+8°