VIP Magazin
18 Noiembrie 2018
Print
Print
Print
Print
20 Years of Christian Louboutin
Iunie 2012, Nr. 98

20 Years of Christian Louboutin

Comentează   |   Cuprins

Conectaţi-vă la ultimele noutăţi din lumea modei de la londra împreună cu Victoria Ţugui

Spre deosebire de amintirile rurale şi simpliste ale lui Ion Creangă, primele mele „Amintiri din Copilărie” sunt legate de pantofi. Mă cocoţam pe tocurile mamei sau ale bunicii mele stylish şi defilam prin casă, nebănuind că, de fapt, procesul este destul de complicat.

Sunt două categorii de pantofi: din prima fac parte cei super comozi (adică platforme sau kitten-heels à la Hepburn) şi  apoi sunt cei care în lumea modei sunt numiţi killer-heels sau sex-shoes. De mică am fost adepta celei de-a doua categorii şi mereu optez pentru un toc ameţitor, pe care reuşesc să-mi menţin echilibrul perfect, ceea ce consider că e o realizare! (Doamnele şi domnişoarele mă vor înţelege.) Nu port tocuri pentru că sunt josuţă (178 cm) sau ca să-mi lungesc vizual picioarele (Dumnezeu a avut grijă de detaliile astea), ci pentru că aşa mă simt eu cel mai bine în pielea mea.

Fără îndoială, nimeni altul nu se pricepe mai bine la făcut pantofi mortal de frumoşi decât maestrul Christian Lou-boutin. El este bărbatul pe care îl venerează toate femeile pentru creaţiile sale. Tot el este inventatorul faimoasei tălpi roşii la pantofi, care emană senzualitate şi putere feminină.

De la 1 mai, Muzeul de Design din Londra celebrează douăzeci de ani de la înfiinţarea Atelierului Louboutin, oferind o retrospectivă a muncii designerului începând cu inspiraţia adolescenţei şi cariera sa la dancing hallul Folies Bergère în Paris şi terminând cu timpul prezent. Eu am avut şansa unică, un vis devenit realitate, de a asista la un private-view şi la o conferinţă de presă unde am făcut cunoştinţă cu marele maestru. Acesta s-a lăsat aşteptat, după care şi-a făcut apariţia într-un sacou roşu şi o pereche de blugi, scuzându-se că s-a reţinut pentru a retuşa unele instalaţii.

Cu cel mai atrăgător accent francez, Christian ne-a povestit că s-a născut la Paris, unde îşi are acum atelierul pe strada Jean-Jacques Rousseau. De mic copil a fost înconjurat numai de femei. Crescând cu surorile sale, a trăit cele mai palpitante momente din viaţa acestora. Tot atunci şi-a dezvoltat o pasiune pentru cinema şi cabaret. Furişându-se după cortină, urmărea show-ul fascinant al dansatoarelor, fiind ferm convins că  acestea sunt păsări din paradis şi nicidecum nu accepta ideea că în realitate purtau costume. Tot de la ele a învăţat mici secrete, ca de exemplu faptul că îşi puneau bucăţele de carpaccio în pantofi pentru a evita durerea şi supraîncălzirea după numeroase ore de dans. De aici i-a venit ideea să includă în fiecare pantof o interpretare a acelei bucăţi de carpaccio pentru amortizarea piciorului.

Domnul Louboutin ne-a împărtăşit şi secrete din procesul de creaţie, care este unul foarte complex după spusele sale, fiecare model de încălţăminte fiind o construcţie extrem de întortocheată. A clarificat şi neînţelegerea privind citatul dintr-un interviu de mai demult, în care declarase că „pantofii nu trebuie să fie comozi”. Ne-a explicat că nu acceptă jertfe mult prea mari în numele modei, însă pur şi simplu nu-şi doreşte ca pantofii săi să fie asociaţi cu confortul, ci cu frumosul. „Nu vreau ca reacţia unei femei, atunci când priveşte nişte stilettos, să fie «Wow, ce confortabili sunt!». Vreau să exclame «Wow, ce sexy sunt!».” Creatorul tălpii roşii nu are un ideal feminin, pentru că din experienţa cu surorile sale, ştie că într-o „singură fată sunt 300 de vrăjitori, cu personalităţi multiple”. „Când încep procesul de creaţie, îmi închipui o femeie goală”, a spus Louboutin. „Pentru mine, expoziţia este o călătorie destul de semnificativă, ce durează deja de 21 de ani. Este foarte interesant să priveşti în urmă, să realizezi ce îţi lipseşte pe plan spiritual”, ni s-a mai confesat creatorul.

După conferinţa de presă, am avut în sfârşit acces la „exponate”, care reprezintă sute de Louboutini amenajaţi prin cele mai inovative metode posibile. Sala principală este, desigur, drapată cu velur roşu, armonizată de lumina semiobscură. Pe o scenă, exact în mijloc, o hologramă a divei burlescului – Dita von Teese ne întâmpină acompaniată de muzică retro. Într-o încăpere puţin mai mică pot fi admirate pozele colecţiei „Fetish” realizate de David Lynch în 2009. Desigur, oglinzile sunt prezente de jur împrejur, creând iluzia unui teatru. Fascinant este tunelul din arbuşti, de ambele părţi ale acestuia „tronând” pe postamente modele variate de pantofi. Am trăit un puternic sentiment de împlinire şi satisfacţie văzând unele perechi pe care le posed expuse ca parte a retrospectivei.

Christian desigur că a fost „capturat” de marii presei precum Reuters şi The Telegraph, iar chiar în momentul în care mi-am adunat tot curajul să mă apropii de el să facem o poză, reporterul de la The Independent mi l-a „răpit” din faţă. Totuşi maestrul a reuşit să-mi remarce adidaşii cu ţinte, creaţia lui, bineînţeles, şi să-mi zâmbească făcând un gest aprobator din mână. După cum a spus însuşi Christian Louboutin, „o pereche de încălţăminte este completă doar atunci când o văd în picioarele cuiva”.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+4°