VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
Esenţa fenomenului de Iurie Bădicu
Mai 2011, Nr. 85

Esenţa fenomenului de Iurie Bădicu

Comentează   |   Cuprins

Cum ne parfumăm?

Crimul parfum a fost tămâia. Nevoia de a fi tămâiat au simţit-o mai întâi femeile. Pentru că organismul feminin elimină prin piele lichide de zece ori mai concentrate decât organismul bărbătesc. Parfumul provine de la sintagma latină „per fumus”, care semnifică „prin fum”. Francezii, la rândul lor, au făcut din „fum”  brand şi bani, adică business.
Cu siguranţă, când ne parfumăm, preferăm nişte zone ale corpului mai deosebite, inclusiv zone intime. Corect e s-o facem aşa sau nu? Depinde de situaţie. Dacă abordăm versiunea business, atunci aplicarea parfumului este limitată. De obicei, parfumul în afaceri se utilizează dual; pentru a crea prima impresie, dar şi pentru menţinerea unei amintiri plăcute la despărţire. Pentru omul de afaceri, în mod special pentru o femeie, urmează să decidă care element al întrevederii va fi mai important şi îi va aduce profitul scontat. Nu este exclus ca, în urma întrevederii de afaceri, să se uite numele sau imaginea interlocutoarei şi chiar rezultatul acestei întrevederi, dar să rămână în memorie senzaţia plăcută a unui miros… De aici şi porneşte strategia femeilor de afaceri: cum ne parfumăm şi pentru ce?

Utilizarea parfumului ţine şi de codul vestimentar al evenimentului. În cazurile de „Busines Best”  sau „Ultra-formal” s-ar putea ca bărbaţii să nu se parfumeze. În evenimentele afişate, ca „Ac 5”, „Creative Black Tie”, „Semi-formal” sau „Cocktail Attire” ş.a. utilizarea parfumului este indicată. Dar, cel mai important, se parfumează corpul (pielea) cu parfum pentru corp şi hainele – cu parfum pentru haine! Procedurile se fac asincron şi în spaţii diferite, după metodologii şi tehnologii ce diferă una de alta.
Unde aplicăm parfumul? Pe piele. În cele mai vascularizate zone, indicate de specialişti: 1. încheietura mâinii, unde, de obicei, măsurăm pulsul. 2. zona internă a cotului 3. partea interioară a genunchiului. De asemenea: 4. zona gâtului. 5. după urechi şi 6. zona cefei. Alte zone specialiştii nu recomandă, dar admit că zonele intime ar putea fi parfumate dacă lenjeria intimă este 100% din bumbac.

Cât parfum „turnăm” acolo? Se foloseşte aşa o cantitate de parfum care, după aplicare, să fie percepută (în calitate de miros) la o distanţă de maxim 45 de cm pentru femeile parfumate şi 15 cm pentru bărbaţii parfumaţi. Dacă percepeţi un miros de parfum la o distanţă de 1 metru şi mai mult, de la persoana de referinţă, este un semn că aceasta dă dovadă de prost gust. Înseamnă că nu s-a parfumat conform versiunii business.

Dacă 100 de persoane s-ar parfuma cu acelaşi parfum, oricum ar mirosi diferit. Esenţa fenomenului nu constă doar în esenţa parfumului! Există o multitudine de factori, cum ar fi: aciditatea lichidelor eliminate de piele, specificitatea pielii, sexul persoanei, vârsta, regiunea geografică, metabolismul, stilul de viaţă, precum şi numărul şi felul de bacterii şi alte tipuri de microorganisme, care interacţionează la nivelul pielii şi al parfumului, producând efectul final al mirosului perceput.
Vrei să te impui în calitate de femeie de afaceri onestă, loială şi de încredere? Parfumează-te cu o aromă lemnoasă. Vrei să creezi o impresie de feminitate şi romantism? Parfumează-te cu o aromă florală. Dacă îţi asumi riscul de a „spune” non verbal că eşti sexy, parfumează-te cu iz oriental. Ai un scop bine determinat şi eşti energică? Parfumează-te cu o aromă proaspătă.
Chanel a spus, cu mai mulţi ani în urmă: „O femeie care nu este dată cu parfum nu are niciun viitor!” Şi riscă să rămână nesărutată, aş adăuga eu.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+1°