VIP Magazin
22 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Top 50 cele mai influente vedete (locurile 1-10)
Noiembrie 2011, Nr. 91

Top 50 cele mai influente vedete (locurile 1-10)

Comentează   |   Cuprins

„VIP magazin” a realizat în premieră un top al vedetelor din show-businessul moldovenesc pentru anul 2011. Indiferent de părerea dacă avem sau nu un showbiz, avem totuşi vedete. Chiar dacă ale noastre încă nu au propriile restaurante, linii vestimentare sau de parfum ca şi acelea de la Hollywood.

Revista noastră a selectat 50 de nume cunoscute în show-businessul moldovenesc care au înregistrat în 2011 succese demne de atenția unui astfel de clasament şi au influenţat, prin numele şi activitatea lor, diverse procese de creaţie, cultură, politice chiar. E adevărat, a fost un an umbrit de electorală, un an cu mai puţine concerte şi lansări de CD, evenimente strict legate de creaţie. În schimb, am asistat la înviorarea domeniului de televiziune, unde au apărut noi emisiuni şi talk-show-uri. Interpreţii au semnat mai multe contracte de publicitate cu companii locale şi internaţionale, iar câţiva s-au orientat spre pieţele muzicale din România şi Rusia, unde au înregistrat anumite succese.







1. Dan Bălan
Interpret, compozitor, producător

Interesul publicului: 10
Accesări pe Google.com: 12,1 mln. (locul 1)
Apariţii mass media: 10
Apariţii în presa scrisă: 51 (locul 3)
Difuzări TV/Radio: 4166 (locul 1)
Stare financiară: 10 (Proprietăţi, venituri, afaceri)
Influenţa în domeniu: 9 (Autoritate în domeniu, influenţă asupra procesului de creaţie)

Total: 39 puncte

Să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului! Şi în 2011 Dan Bălan a urcat pe primele poziţii ale topurilor muzicale din Europa şi Rusia, rezervându-şi întâietatea, fără drept de apel, în clasamentul nostru. Piesele „Chica Bomb”, „Justify Sex”, „Lepestkami slioz” şi „Freedom” au fost nr. 1 în toate ţările CSI, Ţările Baltice, Europa de Est (Polonia, Cehia, Ungaria), Turcia, Grecia şi Cipru, intrând în Top 20 în Germania şi Marea Britanie. Cea mai nouă piesă, „Lish do utra”, a fost lansată acum două săptămâni pe pagina de facebook a artistului.

Dacă e să ne referim strict la cifre, clipul piesei „Lepestkami slioz”, în care cântă în duet cu Vera Brejneva, a adunat 14 milioane de vizualizări pe YouTube, devenind cel mai vizionat clip în limba rusă din întreaga istorie a YouTube-ului, fiind şi acum difuzat la cele mai audiate radiouri din Rusia. Pentru acest cântec Dan este nominalizat la premiul „Zolotoi Grammofon”, eveniment ce va avea loc la Moscova pe 26 noiembrie. Deci, în 2011 avem un Dan Bălan care cântă şi în limba rusă şi concertează în lumea întreagă.

În clipul piesei „Freedom” (filmat în sudul Franţei cu celebrul clipmaker Pavel Hudeakov) artistul apare cu un „Mercedes-Benz SLS” în valoare aproximativă de 200 mii de euro, fapt ce ne dă voie să presupunem că poate fi proprietatea acestuia. Interpretul, de fapt, îşi poate permite oricare marcă de automobil – veniturile substanţiale ale lui Dan Bălan constituie încasările mondiale din drepturile de autor şi interpret pentru toate piesele, începând cu „O-Zone” şi până în prezent. Onorariul lui per concert se ridică astăzi la 35 de mii de euro.

2. Nicolae Botgros
conducător artistic al Orchestrei „Lăutarii”

Interesul publicului:
9
Accesări pe Google.com: 665 mii (locul 6)
Apariţii mass media: 8
Apariţii în presa scrisă: 11 (locul 25)
Difuzări TV/Radio: 704 (locul 19)
Stare financiară: 9 (Proprietăţi, venituri, afaceri)
Influenţa în domeniu: 10 (Autoritate în domeniu, influenţă asupra procesului de creaţie)

Total: 36 puncte

Maestrul Nicolae Botgros visează să imprime pe discuri toate acompaniamentele sale din cadrul emisiunii „O dată-n viaţă” de la TVR1. Sunt sute de melodii pe care Orchestra Naţională de Muzică Populară „Lăutarii” le-a interpretat de-a lungul ultimilor ani alături de cântăreţii români de muzică populară la unul dintre cele mai vizionate show-uri din România. Onorariile „Lăutarilor” la Bucureşti sunt pe potriva profesionalismului colectivului şi virtuozităţii conducătorului Botgros – câteva mii de euro, iar navetele săptămânale Chişinău-Bucureşti s-au transformat deja într-o obişnuinţă pentru artişti.

Promotor neobosit al valorilor autentice, un nume de referinţă nu doar în muzică, ci şi în cultura noastră naţională, Nicolae Botgros se ocupă direct de Festivalul „Nicolae Sulac”, iar în această toamnă îşi propune să organizeze concertul „O săptămână de inimă Română”, cu participarea a 100 de interpreţi din România. La capitolul material, maestrul deţine vile la Sovata şi Ivancea, un apartament în Chişinău şi conduce un „Mercedes”. Însă nimic nu-i este mai scump decât familia şi colecţia sa impresionantă de icoane.

3. „Zdob şi zdub”
trupă

Interesul publicului: 9
Accesări pe Google.com: 1,37 mln. (locul 2)
Apariţii mass media: 9
Apariţii în presa scrisă: 126 (locul 1)
Difuzări TV/Radio: 1582 (locul 7)
Stare financiară: 8,5 (Proprietăţi, venituri, afaceri)
Influenţa în domeniu: 9 (Autoritate în domeniu, influenţă asupra procesului de creaţie)

Total: 35,5 puncte

Bineînţeles, „Zdubii” au sclipit în modul lor neordinar la Eurovisionul naţional şi jos cuşmele pentru prestanţa lor profesionistă de la Dusseldorf. „So Lucky” le-a adus locul 12 în finală. Dincolo de „bucătăria” vecinătăţii şi investiţiile politice în muzică, „Zdob şi Zdub” au declarat că au simţit Eurovisionul util din punct de vedere profesional. Şi, deşi anul acesta subiectul banilor a fost vehiculat în două cazuri (cheltuielile legate de Eurovision şi onorariile pentru concertul dedicat celor 20 de ani de Independenţă), Guvernul a găsit mijloace pentru a soluţiona problema onorariilor. De altfel, „Zdubii” sunt puţinii artişti de la noi care nu au ascuns faptul că au cântat în campania electorală din 2011, programul concertelor fiind afişat oficial pe site-ul formaţiei.

Trupa va lansa în curând o nouă piesă şi clip, „Running”, filmat recent în Spania, semn că pregătirile pentru lansarea noului album (contract încheiat cu Casa de discuri germană „Asphalt Tango”) sunt în toi, aceasta fiind preconizată pentru ianuarie 2012. „Zdob şi Zdub” rămâne cea mai solicitată trupă moldovenească peste hotare – anul acesta au avut numeroase concerte în România, Rusia, Ucraina, Azerbaidjan, Austria, Cehia, Polonia şi Belgia – graţie eforturilor managerului Igor Dînga, „creierul” şi fondatorul trupei. Din 2011, fanii au posibilitatea să-şi procure diverse accesorii şi haine în stil etno sub marca „Zdob şi Zdub”.

4. Natalia Barbu
interpretă

Interesul publicului: 8
Accesări pe Google.com: 502 mii (locul 10
Apariţii mass media: 9
Apariţii în presa scrisă: 74 (locul 2)
Difuzări TV/Radio: 1878 (locul 4)
Stare financiară: 8,5 (Proprietăţi, venituri, afaceri)
Influenţa în domeniu: 7 (Autoritate în domeniu, influenţă asupra procesului de creaţie)

Total: 32,5 puncte

Dacă în calitatea sa de artistă Natalia Barbu a fost mereu pusă pe treabă, atunci anul 2011 a fost unul al marilor împliniri, mai ales pentru femeia Natalia Barbu. Nunta din iunie 2011 cu milionarul român Nicolae Sota (prezent şi în acest an în topul celor mai bogaţi români „Forbes 500 miliardari”) a stârnit cele mai furtunoase reacţii vizavi de Natalia Barbu. Cert este un lucru – interpreta este fericită alături de soţul ei, iar în curând cei doi vor deveni părinţi. Băieţelul va veni pe lume la cumpăna dintre ani. În 2011 Natalia a revenit la Eurovision şi, chiar dacă s-a clasat pe locul al doilea, a avut o prezenţă strălucioare. Piesa haioasă şi în trend, cu un show de toată admiraţia, a provocat discuţii aprinse în privinţa câştigătorilor. Prezenţa ei cu atitudine a fost o lecţie pentru colegii săi de scenă.

Din acest an Natalia are un site nou, www.nataliabarbu.com şi a mai lansat la Bucureşti un videoclip pentru piesa „Do That Thing”. Chiar dacă a prezentat un videoclip la o piesă comercială, ea a susţinut la lansare un recital în care a scos în evidenţă valoarea ei de artistă, fiind acompaniată de „Alex Calancea Band”. Deşi va trebui să pună puncte de suspensie în activităţile din muzică, pentru a face loc mămicii grijulii, Natalia îşi va onora din primăvara viitoare angajamentele artistice şi contractele de publicitate. Onorariul vedetei este stabilit, la ora actuală, la 1.200 de euro pentru un recital solo, iar pentru o ieşire cu trupa, suma nu e divulgată.

5. Nata Albot
producător general „JurnalTV”

Interesul publicului: 7
Accesări pe Google.com: 176 mii (locul 18)
Apariţii mass media: 8
Apariţii în presa scrisă: 23 (locul 11)
Apariţii TV/Radio: emisiunea „Sare şi piper”, luni-joi, JurnalTV
Stare financiară: 8 (Proprietăţi, venituri, afaceri)
Influenţa în domeniu: 9 (Autoritate în domeniu, influenţă asupra procesului de creaţie)

Total: 32 puncte

Cele aproximativ două ore de emisie de „Sare şi piper”, de luni până joi, plus „semnătura” ei sub celelalte producţii şi idei de la „JurnalTV” şi sutele de accesări zilnice pe blogul personal o fac pe Nata Albot una dintre cele mai influente vedete TV de la noi. Contractul de exclusivitate cu „JurnalTV” a mai redus din cantitatea de evenimente corporative şi mondene pe care le prezintă. O singură excepţie pentru anul 2011: Nata Albot a devenit imaginea „Nescafé” în Moldova. De fapt, este cea de-a treia sa colaborare de publicitate, după „Moldcell” şi brandul Valentinei Vidraşcu. Pe potriva muncii şi profesionalismului ei sunt şi onorariile pe care le câştigă. „Acum 15 ani, salariul meu era X. Astăzi, salariul este de X înmulţit cu 20”, mărturiseşte ea.

Nata Albot este persoana care a redefinit şi a dat o viaţă nouă segmentului de divertisment TV din Republica Moldova. De la proiecte mici de suflet, la mini-seriale TV la emisiuni matinale şi la una dintre cele mai îndrăgite – „Sare şi piper”, lansată acum un an. „Să faci divertisment în Moldova înseamnă să urci de fiecare dată un Everest”, spune Nata. Conduce o maşină dăruită de soţul ei după naşterea ultimului lor copil, mai are un apartament cu care s-a ales şi datorită contribuţiei părinţilor săi. Se mândreşte cu un tablou al pictorului Mark Verlan.

6. Alexandru Epureanu
fotbalist la Clubul de Fotbal „Dinamo Moscova”, căpitanul selecţionatei de fotbal a Republicii Moldova

Interesul publicului: 7
Accesări pe Google.com: 204 mii (locul 17)
Apariţii mass media: 6
Apariţii în presa scrisă: 12 (locul 23)
Apariţii TV/Radio: meciurile echipei Dinamo Moscova în campionatul Rusiei pe „НТВ + Наш футбол” şi ale selecţionatei Moldovei la  „Moldova 1”
Stare financiară: 10 (Proprietăţi, venituri, afaceri)
Influenţa în domeniu: 9 (Autoritate în domeniu, influenţă asupra procesului de creaţie)

Total: 32 puncte

Este cel mai scump şi cel mai bine plătit fotbalist moldovean la moment. Potrivit informaţiilor din presa rusă, suma transferului fundaşului moldovean de la FC „Moscova” la „Dinamo Moscova” a constituit 4 milioane de euro, iar salariul său anual ar fi de 1 milion de euro. Alexandru conduce un automobil de marca „Audi A4”, deţine un apartament de aproximativ 100 de metri pătraţi în Moscova şi unul de 120 de metri pătraţi în Chişinău. Fotbalistul s-a remarcat şi sub aspect personal: s-a căsătorit anul trecut şi are un băiat.

7. Sasha Lopez
DJ, compozitor, producător

Interesul publicului: 8
Accesări pe Google.com: 345 mii (locul 13)
Apariţii mass media: 8
Apariţii în presa scrisă: 6 (locul 37)
Difuzări TV/Radio: 2046 (locul 3)
Stare financiară: 8 (Proprietăţi, venituri, afaceri)
Influenţa în domeniu: 8 (Autoritate în domeniu, influenţă asupra procesului de creaţie)

Total: 32 puncte

În ultimele şapte luni a evoluat exclusiv în Italia, Spania, Franţa, Germania, Austria, Slovenia, Belgia, Cipru, Turcia, Rusia, India, Sri Lanka, Canada, Portugalia, Polonia, Croaţia, Bosnia, Grecia, Bulgaria, Chile. Cu un onorariu de de la 2000 până la 7000 de euro de concert, în funcţie de ţară (bani ce se duc, de altfel, la impresar, casă de discuri şi vocalişti), Sasha Lopez a dat lovitura în 2011. Piesa şi clipul „All My People” a adunat peste 20 de milioane de vizualizări pe YouTube, după Inna, Alexandra Stan şi „Akcent”, poziţionându-se nr. 1 în Canada, India, Spania şi Chile. Sasha Lopez, alias DJ Serge din ex-„Studio One” a „emigrat” definitiv acum doi ani la Bucureşti. Conştient că lucrurile vor merge mai bine acolo. „Nu-mi pun scopuri imposibile, dar ţintesc mereu foarte sus”, declara într-un interviu pentru „VIP magazin”. Pe lângă succesul în muzica de club, este coproprietar, alături de alţi doi colegi, al unui studio. Are un apartament în Bucureşti, deţine terenuri în Chişinău şi Bucureşti şi un automobil. Noul clip, „Weekend”, alături de Alexandra Blake şi Broono, lansat recent, continuă ideea din „All My People”.

8. Ion Suruceanu
interpret

Interesul publicului: 8
Accesări pe Google.com: 360 mii (locul 12)
Apariţii mass media: 6
Apariţii în presa scrisă: 11 (locul 26)
Difuzări TV/Radio: 1133 (locul 10)
Stare financiară: 8 (Proprietăţi, venituri, afaceri)
Influenţa în domeniu: 9 (Autoritate în domeniu, influenţă asupra procesului de creaţie)

Total: 31 puncte

Una dintre legendele muzicii uşoare autohtone, Ion Suruceanu a ştiut să păstreze atenţia publicului timp de mai bine de 40 de ani. Este invitat la concerte în Rusia, România şi Ucraina şi e unul dintre cei mai solicitaţi artişti la petrecerile private şi corporative din Moldova. De asemenea, este unul dintre cei mai iubiţi cântăreţi în Transnistria, unde artistul merge cu plăcere ori de câte ori este invitat.

Onorariile maestrului variază în funcţie de numărul de piese interpretate, dar şi de ţara în care merge. În Rusia, România şi Ucraina, onorariul pentru un concert este în jur de 2000 de euro. În 2011, Suruceanu a avut un concert în Rusia şi câteva în celelalte două ţări. În Moldova cântă mai mult la petreceri, unde i se plăteşte între 350 şi 500 de euro. S-a mutat de curând la casă nouă în regiunea Valea Morii, cu o suprafaţă de 250 m2 (inclusiv beci şi garaj), pe o suprafaţă de 4,7 ari. Conduce un automobil BMW X5.

9. Nelly Ciobanu
interpretă

Interesul publicului: 8
Accesări pe Google.com: 551 mii (locul 9)
Apariţii mass media: 7
Apariţii în presa scrisă: 18 (locul 17)
Difuzări TV/Radio: 868 (locul 15)
Stare financiară: 7,5 (Proprietăţi, venituri, afaceri)
Influenţa în domeniu: 7 (Autoritate în domeniu, influenţă asupra procesului de creaţie)

Total: 29,5 puncte

Posterele cu imaginea interpretei de la magazinele de muzică anunţau, la începutul acestui an, lansarea noului album al lui Nelly Ciobanu – „Dragostea doare”. Pauza a durat şase ani, timp în care artista a trebuit să-şi revină după ruptura cu compozitorul Liviu Ştirbu, cu care semnase un contract ce prevedea, se pare, drepturile exclusive ale compozitorului asupra pieselor. Rămasă fără repertoriul care o consacrase, Nelly Ciobanu nu a lăsat pentru nicio clipă mâinile în jos, ci a iniţiat mai multe colaborări cu diferiţi autori de texte şi muzică. Printre ei este şi tânărul compozitor din Belarus, Evgheni Oleinik, care a şi semnat majoritatea pieselor de pe ultimul ei album. Tot în Belarus au avut loc şi înregistrările pieselor – interpreta este astăzi destul de populară la Minsk.

Tot în acest an, Nelly a lansat un videoclip pentru piesa „Ola, Hello”. Prin puterea talentului său şi meritele sale în muzica autohtonă, Nelly rămâne a fi una dintre cele mai influente interprete de la noi. Îi place să scrie versuri şi este foarte posibil să audiem, în curând, câteva creaţii proprii. Îşi împarte timpul între familia sa şi fiica Mirela-Cristiana şi numeroasele solicitări la diverse evenimente şi ceremonii, inclusiv peste hotare.

10. Adrian Ursu
interpret

Interesul publicului: 7
Accesări pe Google.com: 112 mii (locul 23)
Apariţii mass media: 8
Apariţii în presa scrisă: 27 (locul 8)
Difuzări TV/Radio: 1222 (locul 8)
Stare financiară: 7,5  (Proprietăţi, venituri, afaceri)
Influenţa în domeniu:(Autoritate în domeniu, influenţă asupra procesului de creaţie)

Total: 29,5 puncte

Trei melodii noi, un album de muzică populară cu „Lăutării", aflat în fază finală de producţie, un clip filmat la cel mai înalt nivel cu o lansare originală (Aş da orice") şi acelaşi Adrian Ursu – talentat, muncitor, mereu cu degetul pe pulsul show-businessului moldovenesc. Chiar dacă în 2011 nu a avut multe ieşiri peste hotare, precum în anii trecuţi (Belgia, Italia, Irlanda, Marea Britanie, Franţa), cu excepţia Portugaliei, Adrian Ursu rămâne favoritul moldovenilor, oriunde s-ar afla aceştia. Onorariile lui se ridică la 500 de euro pentru evenimente private, dar artistul specifică că a fost angajat şi în concerte modest plătite de la Palatul Naţional sau în cele din PMAN. Nu în ultimul rând, Adrian este un participant activ în mai multe proiecte de caritate pentru copiii bolnavi. De peste şapte ani este prezentatorul emisiunii pentru copii şi adolescenţi „Ring Star” de la „Moldova 1”, unde descoperă şi promovează copii talentaţi şi la solicitare - le compune melodii. Nu se grăbeşte să se mute în casa lui construită la Ialoveni, iar la concerte ajunge la timp datorită unui „Jeep Grand Cherokee”.

Proiect de Sergiu Gavriliţă. Coordonator proiect: Rodica Trofimov. Texte: Rodica Trofimov, Marcel Toma, Irina Tribusean. Analiză google şi presa scrisă: Simion Ciochină (mulţumiri speciale ziarului „Antenna”). Analiză difuzări TV şi radio: „Media Forest Moldova”. Fotografii: arhiva „VIP magazin”, arhiva personală a vedetelor, Florin Tăbârţă, Roman Canţîr, revista „Nunta”.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon

Este bun topul, si cred eu e veridic!
Luminitza   -  
15 Decembrie 2011, 13:45
Sus ↑
Toate aceste vedete sunt de neprețuit...după parerea mea,toți sunt nr.1..))
Nastinka Funica   -  
15 Decembrie 2011, 14:57
Sus ↑
foarte subiectiv top
boris   -  
29 Decembrie 2011, 14:46
Sus ↑
topul e asa si asa
anett   -  
26 Ianuarie 2012, 23:56
Sus ↑
topul e bun si cred ca e cinstit
caty   -  
18 Februarie 2013, 14:50
Sus ↑
citi ani are sasha lopez??
sofy   -  
22 Ianuarie 2014, 19:15
Sus ↑
topul e ok, si bravo ca avem cu ce ne mindri, ei intradevar prin munca isi au locul acolo unde trebuie sa fie el...
parchetar   -  
21 Aprilie 2014, 14:30
Sus ↑
cei mai tari interpreti si cei mai sexy sunt ai nostri din modova
rodica   -  
17 Ianuarie 2015, 18:57
Sus ↑





* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău