VIP Magazin
18 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Săli de nunţi luxoase şi o singură sală de concert
Noiembrie 2011, Nr. 91

Săli de nunţi luxoase şi o singură sală de concert

Comentează   |   Cuprins

Corneliu Durnescu
Producător TV


Expert al proiectului 50 cele mai influente vedete 2011

Mă tem că nu putem vorbi despre o anumită etapă de dezvoltare a show-businessului moldovenesc, la noi există doar noţiunea. Ceea ce acum aşa se numeşte nici pe de parte nu miroase a showbiz în sensul adevărat. Am fost în străinătate, am urmărit Internetul şi televiziunile şi pot spune sigur că suntem departe-departe… Încercăm să ne „îmbătăm” cu gândul că avem şi noi show-b. Mai bine zis avem show (unul nu cel mai rău), dar business nu este. Or, din practica internaţională vedem că showbiz înseamnă în primul rând mulţi bani, show-uri de calitate (concerte, emisiuni TV, diverse evenimente şi acţiuni), dezvoltare continuă, spectacole grandioase, idei trăsnite etc., etc. Într-un cuvânt, suntem „în clasa I” a show-businessului mondial. Şi din păcate, constat, rămânem corigenţi ani la rând.

Showbiz nu înseamnă doar muzică, este şi TV, radio, sunt spectacole, film, tot felul de acţiuni. Fiind chiar la începuturi, trebuie să înţelegem că fără investiţii acest showbiz moldovenesc va rămâne în continuare doar la nivelul de nunţi şi cumetrii. Uitaţi-vă ce săli de nunţi avem în Chişinău, ce lux, ce grandomanie şi DOAR O SINGURĂ sală de concert – PALATUL NAŢIONAL. La celelalte capitole (teatru, film, TV, modeling) stăm şi mai prost.

Show-urile TV din străinătate te lasă cu gura căscată şi o durere profundă că la noi aşa ceva nu va fi niciodată. Din păcate, showbizul moldovenesc s-a născut şi se dezvoltă doar la nunţi şi cumetrii. Acesta este adevărul. Încercările timide care se fac la noi, mă refer la o serie de emisiuni TV, show-uri, spectacole, concerte cu vedete internaţionale, din păcate, nu pot schimba radical situaţia. Dar bine că sunt măcar încercări. Ar fi bine să învăţăm, cel puţin de la vecinii noştri, România, Ucraina – ei au reuşit în timp record să atingă un nivel destul de înalt. Calitatea show-businessului este direct dependentă de cantitatea banilor investiţi. Iar dacă să ne referim nemijlocit la onorariile artiştilor, acestea variază de la 100-200 la mii de euro – totul depinde de nivelul artistului şi buzunarul comanditarului.

Judecând după „vedetele  moldoveneşti”, pot spune că există două tipuri de vedetă la noi – greieraşul şi furnica. E ca şi în fabulă... greieraşul cântă toată vara (la noi – toamna), se duce peste tot (la „tusovkă”), se laudă la tot colţul (participă la orice gen de emisiuni, dă interviuri în stânga şi în dreapta), cântă aceeaşi piesă peste tot (artiştii n-au repertoriu, prezentatorii n-au vorbe). Şi, PE DE ALTĂ PARTE este furnica, care munceşte încontinuu, caută sens în ceea ce face, apare foarte rar, dar această apariţie este una spectaculoasă. Avem foarte puţine vedete care într-adevăr corespund noţiunii de vedetă.

Dacă e să ne referim la clasamentul pe care îl face în premieră „VIP magazin” şi la influenţa vedetelor, atunci o vedetă TV, de exemplu, este influentă în primul rând prin credibilitate. Tot ceea ce face trebuie să fie credibil, sincer şi corect. Minciunile nu prind la public. Din păcate, anul 2011 nu a fost bogat în premiere TV. Am descoperit pentru mine aşa nume ca Mihaela Gherasim de la „Prime”, Andrei Bolocan de la „Jurnal TV”, Dianna Rotaru de la „Noroc TV”.

… Nu ştiu dacă mai este loc pentru vedete, ştiu că este loc de muncă – o vedetă se face pe parcursul anilor. Pentru a creşte şi a ne face mari în show-business, trebuie să producem emisiuni calitative, să facem spectacole interesante, să scriem piese bune, să cântăm LIVE, să nu spunem minciuni la ştiri. Să investim banii corect, adică în proiecte care fac audienţă.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+7°