VIP Magazin
12 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
10 ani cu StarNet
August 2013, Nr. 110

10 ani cu StarNet

Comentează   |   Cuprins

Ce înseamnă un vis împlinit

Cu toţii visăm, mai puţini însă ştiu să dea curs visurilor, să-şi ia inima în dinţi şi să treacă la realizarea acestora. Alexandru Machedon a crezut în visul său, unul aparent simplu – să aducă internetul într-o lume căreia nu-i era cunoscută această noţiune şi să facă în aşa fel încât, începând din trei şcoli din capitală, să crească noile generaţii ale internetului, iar prietenii să poată comunica uşor pe mIRC şi să poată face schimb de fotografii sau muzică.

Nici el nu se aştepta pe atunci că astăzi, peste 10 ani, va fi creatorul unei întregi industrii de internet şi comunicaţii, al companiei „StarNet” – lider pe piaţa comunicaţiilor electronice din ţară şi un jucător important printre operatorii de internet din Europa. Administrează o echipă formată din 600 de persoane, având zi de zi grija a zeci de mii de consumatori şi în acelaşi timp păstrând acea ambianţă prietenoasă şi echilibrul în cadrul companiei. Cu ocazia acestei aniversări, ne-am propus să vă dezvăluim parcursul unui vis devenit realitate şi să-l convingem pe fiecare printr-un exemplu elocvent că „se poate!”, dacă munceşti, crezi şi ai valori nobile în viaţă. De asemenea, ţinem să vă prezentăm oamenii-cheie ai acestei poveşti de succes, cei care sunt solidari cu visul StarNet şi pas cu pas au contribuit la materializarea lui.

Alexandru Machedon
Fondator StarNet
Dezvoltarea Moldovei poate fi obţinută doar prin muncă. Da, sunt două variante: sau pleci din ţară, sau rămâi aici şi faci ceva pentru ea. Este posibil. Noi am ales această cale, să rămânem şi să punem umărul la dezvoltarea ţării. Am crezut în idee şi prin această credinţă ideea a devenit realitate. Nu ne-am propus anumite scopuri comerciale, toţi care lucram la StarNet o făceam pentru satisfacţia şi împlinirea de a dezvolta ceva nou în Chişinău. Zece ani este perioada în care ne-am realizat dublu. În primul rând, am dezvoltat  o industrie întreagă de internet şi comunicaţii. Am format o echipă foarte serioasă cu peste 30 de subdiviziuni în companie, iar anul trecut StarNet a fost divizat în alte 9 companii: inovaţii, servicii, marketing, content digital, construcţii, contabilitate, securitate ş.a. Chiar şi după 10 ani de activitate, când s-ar părea că poţi să te relaxezi şi să culegi laurii, sunt într-un permanent proces de creaţie. Ideile îmi vin în timpul discuţiilor cu oamenii din StarNet, cu prietenii, cu partenerii de peste hotare şi toate aceste idei le procesez după întâlnirile noastre, văd ce ar fi bine de făcut pentru a schimba Moldova şi trec la fapte. Găsind un echilibru între creativitate şi muncă, ne-am bazat în permanenţă pe inovaţii şi pe dezvoltare, iar StarNet a devenit pentru angajaţii săi, dar şi pentru consumatori o a doua familie şi un bun prieten. Misiunea noastră este să „Inovăm pentru a simţi bucuria clientului”, viziunea noastră este „StarNet în fiecare casă”, iar valorile ce ne dau avânt sunt hărnicia, optimismul, onestitatea, bucuria clientului şi inovaţia. Şi, desigur, toate realizările noastre,  evoluţia companiei se datorează echipei şi fiecărui angajat în parte.

2004. 1 an cu StarNet
Numărul de clienţi: 370
Cifra de afaceri: 1.373.334  MDL
Servicii inovative: Internet prin Radio Link
StarNet s-a născut din entuziasmul şi dorinţa unor tineri inspiraţi de a schimba lumea tehnologiei în Moldova. Pe atunci internetul era abia la începuturile sale în ţara noastră, dar ei îi simţeau deja „vibraţiile”. Au creat o companie mică ce mai târziu avea să fie unul dintre motoarele principale ale dezvoltării erei digitale. Erau timpuri în care toţi credeau că internetul este doar dial-upul, cu viteza melcului, iar StarNet a fost compania care, chiar de atunci, de la începuturi, a adus inovaţii pe piaţa de comunicaţii electronice prin implementarea tehnologiei Ethernet şi conectarea prin Radio Linkuri. Pentru că la momentul respectiv o altă soluţie nu exista, internetul era pescuit de pe satelit. Spre finele primului său an de activitate, StarNet avea deja un canal extern cu o capacitate de transmitere a datelor de 30 Mbps.

Maxim Gatman
Manager de proiecte informatice
Activez în StarNet încă de când acesta reprezenta doar o reţea locală cu câteva zeci de calculatoare. Între ce a fost şi ce este, diferenţa este enormă. Iniţial, toată deservirea era asigurată de mine şi de dl Machedon, iar acum suntem peste 600 de angajaţi. Cea mai de succes tehnologie folosită de StarNet a devenit FTTH. Având o fibră dedicată direct din apartamentul clientului până la punctele centrale de distribuţie, putem asigura cea mai bună calitate şi stabilitate a serviciilor oferite. Din proiecte realizate timp de 10 ani, menţionez proiectul de ADSL, apoi lansarea tehnologiei FTTx şi lansarea serviciul de IPTV.

Oleg Burlacu
Manager de proiecte informatice
În IT poţi întrece „giganţii” doar printr-o idee, iar un proiect de succes poate fi doar unul inovativ. Pentru a-l realiza, este nevoie de multă creativitate şi „deviere” de la deprinderile existente. În schimb, pentru a menţine un proiect de succes, e nevoie de şi mai multă muncă, previziune, experienţă. În general, toate proiectele informatice ale StarNetului sunt realizate pentru a satisface nişte necesităţi sau pentru a uşura şi optimiza anumite activităţi. Un alt model sunt aşa-numitele „startupuri”. În majoritatea cazurilor, reuşita oricăror proiecte depinde de viziunea clară despre produsul finit al tuturor celor implicaţi în proiect.

2005. 2 ani cu StarNet
Numărul de clienţi: 1500
Cifra de afaceri: 9.027.727 MDL
Servicii inovative: Internet prin ADSL 2+

Legile businessului spun că la etapa de doi ani, o companie abia îşi descoperă misiunea, pe când StarNet în 2005 a venit cu cea mai importantă realizare a acelor timpuri: dezvoltarea reţelei metropolitane ADSL 2+.
Inovaţia din momentul respectiv permitea transmiterea de date mai rapid decât un modem simplu folosit pe banda largă de utilizatori în acea perioadă. Reacţiile consumatorilor nu au întârziat să apară, iar echipa StarNet a continuat să fie într-o permanentă căutare de idei şi evoluţie. Compania era în aşteptarea unei noi schimbări evolutive, se pregătea să o întâmpine puţin mai târziu cu alte tehnologii performante, atunci când numărul de clienţi şi distanţele de interconectare vor creşte.

Paulina Şchiopu
Manager Contact Centru
La StarNet fiecare angajat este integrat într-o echipă şi ne bucurăm de o excelentă comunicare în cadrul echipelor. Cooperarea este esenţială în tot ceea ce facem. Mai bine de doi ani mă ocup de echipa de operatori Contact Centru, o echipă de tineri specialişti care deţin una dintre poziţiile-cheie în cadrul unei companii ce prestează servicii IT. Se munceşte mult, însă ideile constructive sunt cele care aduc succesul fiecăruia dintre noi. Mottoul după care mă conduc este: poţi ajunge la performanţă şi câştig dacă eşti puternic, orientat spre mai mult, cunoşti nevoile şi aşteptările clienţilor tăi.

Serghei Martus
Manager de proiecte comerciale
Încă din anul 2005, când am venit la StarNet, am înţeles că este compania căreia doresc să-i dedic timpul meu, unde vreau să-mi pun în practică experienţa şi împreună cu echipa să facem astfel încât compania să ocupe poziţia de lider în sectorul comunicaţiilor electronice din ţară. Am reuşit să construim o echipă fără de care piaţa serviciilor de telecomunicaţii nu ar putea să se dezvolte lesne. StarNet continuă să deţină poziţia de lider la capitolul viteză de acces la internet pentru consumatorul final, care ajunge la 1 Gbps. Pentru lansarea noilor produse, StarNet efectuează analiza minuţioasă a pieţei de profil.

2006. 3 ani cu StarNet
Numărul de clienţi: peste 3000
Cifra de afaceri: 19.815.312 MDL
Servicii inovative: FTTB

Clienţii au început să aprecieze din ce în ce mai mult serviciile StarNet şi s-au abonat în număr de 3000. Această cifră implică şi extinderea reţelei de transmitere a datelor pe aria capitalei. După succesul obţinut într-un termen relativ scurt, echipa StarNet şi-a pus scopuri şi mai optimiste, iar în luna august a fost dat startul construcţiei reţelei de fibră optică în sectorul Buiucani. Odată cu creşterea numărului de abonaţi, creşte şi numărul angajaţilor până la 200 de oameni. Pe 25 octombrie, revista „Magazine of Tourism, Industry & Commerce” din Spania, oferă companiei StarNet premiul „Excellence in Business Management-Europe 2006”, ce semnifică recunoaşterea la nivel internaţional a activităţii StarNet.

Alexandru Ceban
Manager de proiecte persoane juridice
StarNet nu este doar un ISP clasic care prestează doar servicii de date fixe, dar şi un integrator de soluţii IT complexe. Prin aşa soluţii şi prin tratarea individuală a clienţilor, reuşim să fim cei mai competitivi operatori de telecomunicaţii din ţară cu cel mai mare nivel de calitate a serviciilor. Ne ocupăm de tot ce este nevoie pentru ca afacerile clienţilor să funcţioneze perfect începând cu faza de colectare a cerinţelor şi proiectării tehnice până la furnizarea soluţiei finale, la cheie, utilizând toate soluţiile IT existente. Începând cu anul 2006, când am intrat în familia StarNet, s-au făcut doar inovări în domeniul telecomunicaţiilor.

Alexandru Pelin
Manager de proiecte persoane juridice
Am venit în familia StarNet acum şase ani. Activitatea în cadrul companiei s-a schimbat în această perioadă doar în direcţia pozitivă pentru client, deoarece orice soluţie a fost creată şi dezvoltată pentru bucuria şi satisfacţia clientului. Timp de şase ani, StarNet a asigurat clienţilor săi, inclusiv persoanelor juridice, servicii de calitate, uşor de accesat şi abonamente individualizate pentru fiecare. De asemenea, compania StarNet propune fiecărui client un manager personal, care oricând poate fi la dispoziţia lui, asigurând flexibilitatea tarifelor, oferind soluţii individuale pentru fiecare client, cât şi suport tehnic 24/24.

2007. 4 ani cu StarNet
Numărul de clienţi: 6500
Cifra de afaceri:  22.776. 805 MDL
Servicii inovative: internet şi transfer de date prin fibră optică

Nu în zadar în comunicarea companiei se regăseşte astăzi una dintre valorile primordiale ale domeniului IT – inovaţia. Încă din 2007 StarNet conectează la fibră optică blocurile de locuit din oraşele Chişinău şi Bălţi, fiind printre primii militanţi pentru internetul de mare viteză prin fibră optică. În această tehnologie au fot investite sume enorme şi asta a însemnat schimbarea radicală a serviciului de internet: cele mai mari viteze de pe piaţă care permit vizionarea filmelor online, a emisiunilor sau chiar şi jocul în regim online, cea mai stabilă conexiune, cele mai mari capacităţi oferite până atunci chişinăuienilor. Acest pas a însemnat unul dintre cele mai mari succese comerciale ale companiei „StarNet”, cererile de conectare la serviciul FTTB fiind în continuă creştere.

Cristina Luncaşu
Manager relaţii cu clienţii
Misiunea noastră, a unei companii care îşi iubeşte şi apreciază clienţii, este să construim parteneriate reciproc avantajoase pe termen lung, bazate pe relaţii de durată. Suntem într-o continuă creştere pentru a satisface nevoile şi a răsplăti încrederea clienţilor noştri. În semn de mulţumire pentru că ei rămân fideli viziunii noastre, noi le oferim mai mult decât internet, TV şi telefonie de înaltă calitate, răsplătindu-i prin programul „Prietenii StarNet”, unde clienţii noştri îşi pot converti stelele de fidelitate în cadouri. Suntem convinşi că tot ce are mai valoros StarNet sunt clienţii. Ei sunt mândria noastră, iar noi i-am cucerit prin valorile companiei noastre: inovaţia, optimismul şi onestitatea.

Sergiu Gaugaş
Manager de proiecte informatice
În 2007 eram un proaspăt absolvent al Universităţii Tehnice din Moldova, ba chiar nici nu reuşisem bine să o absolvesc, când, în luna februarie, un prieten mi-a spus că la StarNet se caută tehnicieni în echipa de construcţie a reţelelor, ceea ce m-a interesat din prima şi, respectiv, m-am angajat. Pentru a păstra mereu viu interesul consumatorilor, noi trebuie să venim de fiecare dată cu proiecte noi, atractive, inovatoare. După mine, cel mai de succes proiect a fost şi este reţeaua FiberLink. La vremea aceea am fost primii de pe piaţa de telecomunicaţii din Republica Moldova care am demarat un asemenea proiect broadband.

2008. 5 ani cu StarNet
Numărul de clienţi: 14.000
Cifra de afaceri: 32.695.613 MDL
Servicii inovative: viteză de 100 Mbps

Sfârşitul care a încununat opera a fost în anul 2008, atunci când cu fibră optică au fost acoperite practic toate sectoarele oraşului Chişinău. La acea etapă noţiunea de internet dial-up a dispărut din concepţia utilizatorilor şi oamenii au înţeles câte avantaje le poate oferi o conexiune la internet cu o viteză de până la 100 Mbps. Un singur click le asigura clienţilor transferul de date rapid şi de calitate. Atunci Moldova a început a percepe gustul reţelelor sociale şi a poştei electronice. Aceste schimbări au accelerat şi sectorul business. Multe companii şi-au automatizat şi şi-au uşurat activitatea, evitând mormanele de hârtie şi pixurile. Într-un cuvânt, internetul a început să se impună ca un mijloc de comunicare eficient, rapid şi extrem de comod.

Gheorghe Codrean
Administrator StarNet contabilitate
StarNet are un rol important în dezvoltarea economiei Republicii Moldova. Utilizarea tehnologiilor moderne în diferite domenii de producere permite ca mărfurile made in Moldova să fie mai solicitate pe pieţele externe. Este o responsabilitate asumată de compania noastră să asigure evidenţa contabilă corectă a tuturor bunurilor, materialelor companiilor şi performanţa financiară a acestora. Avem o echipă tânără, dinamică şi profesionistă, iar eu acord o atenţie sporită creşterii nivelului profesional al angajaţilor, care beneficiază de cursuri de instruire, seminare, traininguri.

Claudia Belaia
Contabil-şef
StarNet mi-a oferit oportunitatea de a-mi pune în aplicare calificarea şi experienţa acumulată în mediul financiar. Afacerea StarNet a fost şi este cârmuită cu multă aptitudine, dragoste şi dăruire de sine, reuşind să creeze noi locuri de muncă, să suplinească bugetul public naţional şi să se manifeste prin numeroase proiecte social-culturale ce au menirea de a dezvolta generaţiile viitoare. Proporţiile companiei şi amploarea proiectelor sale generează multe dificultăţi, dar depăşirea lor îmi oferă o satisfacţie profesională şi personală. Or, eu sunt o persoană căreia îi place ca totul să fie pus la punct.

2009. 6 ani cu StarNet
Numărul de clienţi: 22.000
Cifra de afaceri: 40.535. 828 MDL
Servicii inovative: reţea metropolitană Wi-Fi

Anul 2009 a însemnat pentru StarNet un mare succes. Devenise deja o companie foarte cunoscută, toată lumea ştia că la StarNet sunt cele mai mari viteze la internet şi că această echipă era prima care făcea conexiunile prin fibră optică. Compania a avut parte de un adevărat „boom” al conectărilor, pomenindu-se într-un an cu o dublare a numărului de clienţi. Din punct de vedere a proceselor interne, aceasta a fost o provocare foarte mare. Au fost necesare decizii rapide întru adaptarea întregii companii la succesul de proporţii. În parteneriat cu Primăria Municipiului Chişinău au fost lansate programe de responsabilitate socială: zone Wi-Fi cu acces gratuit şi proiectul „Noi apreciem inteligenţa”.

Alexandru Grecu
Director Juridic
Echipa de management StarNet este profesionistă, fiecare manager are abilităţile şi calităţile necesare pentru funcţia pe care o exercită. Deşi între membri există diferenţe de vârstă şi pregătire profesională, echipa de management este unită, consolidată şi interacţionează armonios şi eficient. Datorită responsabilităţii, profesionalismului şi efortului depus de fiecare angajat în parte, StarNet reuşeşte să-şi consolideze poziţia de lider pe piaţă. Datoria şi plăcerea muncii mele este să apăr pe cale juridică interesele acestei companii, să demonstrez că valorile StarNet sunt corecte şi legale.

Aurelia Salicov
Consilier administrare
StarNet este frumoasa şi admirabila familie la care am aderat acum patru ani. M-a fascinat faptul că o echipă de tineri ambiţioşi şi energici, prin munca lor cu multă dăruire de sine, au dovedit întregii ţări că şi aici, acasă, în Moldova, pot fi dezvoltate afaceri de succes. Experienţa acumulată anterior în serviciul public îmi este foarte utilă şi mă bucur de faptul că abilităţile şi cunoştinţele acumulate acolo îmi sunt apreciate la justa valoare. Angajarea la StarNet mi-a oferit posibilitatea să mă ocup de promovarea companiei pe plan intern şi extern, să implementez împreună cu echipa proiecte sociale importante, să organizez acţiuni de caritate.

2010. 7 ani cu StarNet
Numărul de clienţi: 45.000
Cifra de afaceri: 79.436. 631 MDL
Servicii inovative: Televiziune interactivă IPTV, Telefonie, FTTH

2010 a fost şi el un an al inovaţiilor şi schimbărilor în StarNet. A fost lansat serviciul de telefonie fixă, unul dintre cele mai competitive de pe piaţa telecomunicaţiilor din Moldova la ora actuală. Astăzi clienţii se bucură de cele mai mici tarife începând cu 0,15 lei/minut şi beneficiază de conectare şi număr de telefon gratuit. În plus, Star Voice permite utilizarea serviciului de telefonie pe mobil sau laptop, prin instalarea unei simple aplicaţii. Toate acestea sunt posibile datorită conexiunii prin firul optic, iar din 2010 tehnologia FTTH (Fiber To The Home) va permite nu doar conectarea clienţilor ce stau la bloc, ci şi a caselor private de locuit. Datorită creşterii investiţiilor în infrastructură, a fost posibilă şi deschiderea, la Ungheni, a primei reprezentanţe regionale din Moldova.

Alexandra Ciubuc
Manager de proiecte informatice
A munci la StarNet înseamnă a te dezvolta, a te afirma, a crede în puterile tale, a fi sigur că eşti apreciat şi motivat. Este compania în care directorul general poate să-ţi spună sincer, deschis, în afara unei ceremonii solemne: „Vă mulţumesc pentru ceea ce faceţi!” Noi implementăm cele mai inovative tendinţe în domeniul telecomunicaţiilor. Mai nou, dezvoltăm portabilitatea numerelor, un pas înainte spre intensificarea şi creşterea concurenţei pe piaţa comunicaţiilor electronice, procedeu prin care utilizatorul final va avea libertate să-şi aleagă după bunul său plac operatorul. Vreau să menţionez că mulţi clienţi StarNet au aşteptat acest moment.

Petru Grecu
Administrator StarNet Construcţii
La StarNet lucrăm umăr la umăr într-o echipă de profesionişti care au scopul să ofere fiecărui utilizator servicii IT de cea mai bună calitate. Odată cu implementarea diferitor tehnologii noi şi cu creşterea cererii pe piaţă, s-a mărit considerabil şi aria de extindere a reţelei StarNet. Timp de un an şi jumătate de activitate în grupul de companii StarNet, am mărit infrastructura reţelei de câteva zeci de ori şi nu încetăm să facem acest lucru. Echipa de care sunt responsabil contribuie mult la construcţia, dezvoltarea şi menţinerea infrastructurii reţelelor Wi-Fi, FTTx şi PON, prin care oferim servicii de internet, TV şi voce.

2011. 8 ani cu StarNet
Numărul de clienţi: 60.804
Cifra de afaceri: 108.928.961 MDL
Servicii inovative: reţea naţională Wi-Fi

În 2011 compania a intrat în febra extinderii naţionale, a deschis centre regionale în 14 oraşe din Moldova, făcând investiţii de proporţii pentru ca locuitorii din afara Chişinăului să se bucure şi ei de serviciile StarNet. În toate oraşele au fost deschise zone Wi-Fi cu acces gratuit, StarNet a susţinut proiecte locale şi a investit în diverse iniţiative care au dus la îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din aceste oraşe. 90% din capitală era acoperit cu Wi-Fi, iar acoperirea cu fibră era deja de 100% . În 2010 StarNet a făcut upgrade de interconectare la canalul internaţional DWDM de până la 40 Gbps şi a dezvoltat unul dintre cele mai avansate servicii de televiziune din industrie.

Vitalii Ostapov
Manager de Proiecte Tehnice
Precum mecanismul unui ceas este unul complex şi format din detalii, la fel şi gigantul tehnic cu posibilităţi imense porneşte de la microcircuite şi kilometri de cablu. Din aceste culise ale industriei face parte şi misiunea mea. Buna desfăşurare a lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii optice, livrarea continuă a serviciilor 24/7 şi conectarea nemijlocită la reţea sunt câteva puncte importante ale activităţii Departamentului tehnic. Cu o echipă de peste 140 de oameni, în 15 oraşe din Moldova, muncim zilnic în mod profesionist pentru ca serviciile StarNet, de cea mai înaltă calitate, să ajungă în fiecare casă şi să bucure fiece utilizator şi prieten StarNet.

Alexandru Coreţchi
Administrator StarNet Servicii
Am activat anterior într-o companie internaţională, iar revenind în ţară, în cadrul companiei StarNet am implementat idei inovatoare din Occident: modele operaţionale diferite, cu focusarea pe rezultatul final, inclusiv sisteme de motivare bazate pe valoarea adăugată, am adus transformarea green în companie şi am susţinut ca un volum mare de documente fizice să fie trecut la formatul electronic. În străinătate se acordă o atenţie sporită automatizării proceselor operaţionale prin sisteme informatice, ceea ce am realizat şi în cadrul companiei StarNet.

2012. 9 ani cu StarNet
Numărul de clienţi: 70.000
Cifra de afaceri: 140.263.138 MDL
Servicii inovative: Magic TV Box, servicii de IP tranzit

2012 a însemnat „anul Fidelizării” şi „anul Magic TVBox”, proiecte care au evidenţiat activitatea StarNet. Lansarea programului de fidelizare „Prietenii StarNet” este dedicat celor 70 de mii de clienţi cărora StarNet le oferă stele de fidelitate, bonusuri şi premii în semn de recunoştinţă pentru loialitate. La fel, StarNet a revoluţionat piaţa de TV din Moldova, prin lansarea celui mai inovativ şi performant dispozitiv multimedia: Magic TV Box, un echipament TV de ultimă generaţie care permite aplicaţii şi facilităţi unice pe piaţă: acces la Internet direct de pe TV cu tastatură şi mouse, media player şi acces la USB flash, jocuri video, karaoke, reţele de socializare, toate fiind acum disponibile pe ecranul televizorului.

Dinu Bolocan
Director achiziţii
StarNet face ca „Made in Moldova” să aibă o semnificaţie pozitivă. Misiunea mea în cadrul companiei este de a optimiza şi controla costurile prin stabilirea unui raport optim dintre preţ şi calitate şi prin formarea unor relaţii strânse de parteneriat deschis şi durabil cu furnizorii strategici. Relaţiile dintre StarNet şi furnizorii săi se bazează pe principii de afaceri. De fiecare dată apare tendinţa să se ajungă la soluţii „win-win”. Totodată relaţiile se caracterizează şi printr-un
grad mai înalt de transparenţă, pentru ca furnizorii nu doar să „ajute” compania StarNet, ci să vadă clar care sunt avantajele pe care le obţin din colaborarea cu StarNet.

Dmitrii Buhna
Director executiv
În anul 2005 l-am cunoscut pe dl Machedon în cadrul unui proiect de consultanţă pe durata a cinci luni, iar acel proiect a devenit un punct de referinţă în colaborarea noastră ulterioară. În vara anului 2012 am primit invitaţia să revin la StarNet în funcţia de director executiv. După mine, perspectiva de dezvoltare a grupului de companii până la finele anului 2014 este una foarte bună. Şi asta prin majorarea bazei actuale de clienţi cu 50% şi, respectiv, a cotei de piaţă, lansarea de noi servicii şi chiar afaceri, ieşirea pe pieţele externe cu implementarea unui număr impunător de proiecte. Toate acestea vor aduce compania la un nou nivel de dezvoltare.

2013. 10 ani cu StarNet
Numărul de clienţi planificaţi: peste 100.000
Cifra de afaceri planificată: 200.000.000 MDL
Servicii inovative: parcul IT, Universitatea IT, Incubatorul de Idei

În cei 10 ani de activitate, compania StarNet a implementat cele mai moderne şi performante tehnologii de comunicaţii optice şi a construit cea mai mare reţea metropolitană de fibră optică, extinsă deja în 15 oraşe din Moldova. Astăzi StarNet oferă un spectru larg de servicii de ultimă generaţie, necesare în fiecare casă şi afacere: acces la internet rapid şi transport de date prin fibră optică, telefonie fixă, televiziune digitală interactivă cu opţiuni revoluţionare, soluţii licenţiate de protecţie a calculatoarelor, reţea metropolitană Wi-Fi, reţele corporative, servicii Data Centru, servicii de IP tranzit pentru alţi operatori etc.

Timp de un deceniu de activitate, echipa StarNet a acumulat experienţă, a crescut şi a devenit mai puternică pentru a-şi propune în prezent să treacă la o a altă etapă de dezvoltare. Strategia sa actuală este de a crea mai multe sisteme în Moldova, diversificând sfera serviciilor. Dacă până acum toată munca era pentru piaţa locală, în prezent compania ţinteşte prin proiecte ambiţioase care vor aduce capital în ţară. Primul proiect mare pe care şi l-a propus pentru acest an echipa StarNet este IT parcul – un complex IT cu cca 500 de locuri de muncă unde va fi produs software-ul IT şi va fi prestat suport IT pentru companiile din străinătate.

Un alt proiect presupune deschiderea Universităţii de IT, filială a unei universităţi de peste hotare, unde tinerii vor avea în calitate de profesori specialişti din Franţa sau din Anglia. În afară de universitate, StarNet îşi propune să creeze un incubator de idei şi startupuri, o platformă unde oricine are o idee şi poate să o dezvolte. Compania va susţine financiar implementarea ideii respective, o va promova şi va deveni partener al proiectului. Prin urmare, fiecare persoană, chiar şi după universitate, va avea şansa să fie antreprenor.

Astfel, printr-o cale parcursă timp de un deceniu, StarNet a realizat ceea ce mulţi nu îndrăznesc să viseze. Or, fondatorii StarNet au îndrăznit să o facă şi chiar să creadă în visul lor, pentru ca mai apoi să împlinească visurile a 600 de angajaţi, a peste 100 de mii de utilizatori şi a mii de viitori membri ai acestei echipe de succes.

(Text: Doina Popa. Foto: fotoroom.md)

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+19°