VIP Magazin
19 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Paradisul lui Gicu Jereghi
Septembrie 2015, Nr. 134

Paradisul lui Gicu Jereghi

Comentează   |   Cuprins

Până a-l întâlni pe el, eram convinsă că reparaţiile, chiar și la nivel teoretic, nu pot fi decât plictisitoare și epuizante. Apoi m-am gândit că și în construcţii, acolo unde un cui face de obicei legea, chiar și cele mai ţepene mituri pot fi despironite. Gicu Jereghi, fondatorul unui magazin inedit de materiale de finisare a locuinţei, în special gresie și faianţă – Paradyz Showroom–a adus printre noi poezia ceramicii de lux din ţări cu renume în acest domeniu. Departe de orice fiţă, conversaţia mea cu acest burlac s-a maleabilizat la fel ca și materia primă din cuptoarele gigantice ale lumii și a alunecat când spre „limbajul” lutului, când spre digresiuni nevinovate despre femei și plăcerile lor, până la metamorfoze. Ale pământului iubit și ale bogăţiei sale trecute prin foc, ale prejudecăţilor mele despre pacostea reparaţiilor, ale acestui bărbat cosmopolit care știe cum, când și de ce respiră istoria, tradiţiile și fiţele în casele celor care aleg Paradyz Showroom.

Care e povestea „paradisului” tău?

Ideea acestui „paradis” cu materiale de construcţie m-a urmărit de mai mulţi ani. Odată, făcând reparaţie în apartamentul meu și căutând materiale de contrucţie, m-am confruntat, la fel ca majoritatea moldovenilor, cu problema că nu există ceea ce îmi doream. Așa că m-am dus în străinătate ca să-mi procur materiale de acolo. În fiecare ţară în care am fost, am văzut cel puţin un showroom de materiale de construcţie, numai noi nu aveam așa ceva. Și uite așa mi-a venit ideea să deschid showroomul, pornind de la necesităţile mele și de la principiul „tratează-i pe cei din jurul tău ca pe tine însuţi”. Showroomul nostru, deschis în martie 2014, e creat după un model german, al cărui concept a fost ajustat în funcţie de necesităţile clienţilor din ţara noastră.

Ce aduce nou Paradyz Showroom pe piaţa din Republica Moldova?

Paradyz Showroom e un brand creat special pentru clienţii care își doresc produse și servicii de calitate. Tot ce găsiţi la showroom, în special gresie și faianţă, dar și parchet masiv sau laminat, reprezintă ultimul trend. Fiecare colecţie e selectată împreună cu designeri profesioniști, în baza noastră de date fiind incluși circa 100 de designeri activi și cu experienţă vastă.

Atunci când un client apelează la noi, primul lucru pe care îl facem este să identificăm produsele ce i se potrivesc cel mai bine, în funcţie de particularităţile spaţiului ce urmează a fi supus reparaţiilor. Ca bonus, clientul beneficiază gratis de un proiect de design grafic și de serviciile consultative ale unuia dintre designerii cu care lucrăm. Orice client care alege Paradyz Showroom observă că ne distingem prin promptitudinea de livrare a produselor chiar și atunci când ele nu sunt în stoc; logistica noastră e atât de performantă, încât produsele sunt livrate din orice ţară în maximum 14 zile. Pe piaţa autohtonă, suntem singurii care oferă garanţie, de zece ani, la gresie și faianţă. În plus, lucrăm cu fabrici de renume, ale căror tradiţii au o vechime de peste două sute de ani.

Calitatea înaltă implică și investiţii pe măsură. Câţi bani trebuie să scoată clientul din buzunar ca să-și achiziţioneze produse de la Paradyz?

De produsele și serviciile noastre pot beneficia atât cumpărătorii cu venituri modeste (categoria econom class), cei cu venituri medii, cât și clienţii din clasa VIP, preţul pentru un metru pătrat de gresie și faianţă variind între 159 și 2000 de lei. Dar, indiferent de veniturile clienţilor, fiecare dintre ei are parte de servicii de aceeași calitate. Asta face diferenţa dintre noi și alţi importatori de materiale de construcţie. Oferind pentru clienţii noștri soluţii optime și alegând produsele adecvate, avem grijă de buzunarul lor, ei economisind bani, timp și neuroni.

Ce legătură există între fabrica de gresie și faianţă „Paradyz Ceramika” din Polonia și brandul „Paradyz Showroom” din Moldova?

Când am deschis afacerea, ne-am propus să avem un magazin în care să se comercializeze doar produsele fabricii de gresie și faianţă poloneze „Paradayz Ceramika”. Ulterior însă, am observat o cerere mai mare pe această piaţă, așa că ne-am hotărât să diversificăm produsele, importând atât gresie și faianţă, cât și alte materiale din ţări precum Spania, Italia, Germania, Belarus, Ucraina etc. Și deoarece promovăm ideea unei reparaţii efectuate cu plăcere, decorsetată de mituri, ne-am gândit că denumirea care să sugereze paradisul e chiar potrivită. Colecţiile expuse aici, 1900 la număr, sunt impunătoare și exprimă paradisul materialelor de calitate și al soluţiilor eficiente.

De la fondare până în prezent, ce rezultate a obţinut afacerea ta?

Pentru că abordăm individual fiecare client și oferim servicii și produse impecabile, am reușit să menţinem un ritm constant de creștere a vânzărilor, acestea sporind cu 20 la sută în fiecare lună. Timp de un an, am construit cu succes un mecanism prin care să facem faţă situaţiilor mai puţin plăcute.

Cum își abordează compania condusă de tine concurenţii?

Abordarea noastră faţă de concurenţi este una normală și, în plus, învăţăm și din greșelile lor, nu doar din ale noastre (zâmbește). Anume ăsta e avantajul de a fi un brand relativ nou pe piaţă, fiind mai ușor să înveţi din greșelile precedenţilor tăi.

Care sunt cele mai frecvente greșeli surprinse în domeniul tău de afaceri?

Din păcate, am observat tendinţa businessmenilor moldoveni de a se fixa exclusiv sau pe segmentul extra scump, sau extrem de ieftin. Or, în compania „Paradyz” nu există așa ceva. Aplicăm principiul mijlocului de aur în munca noastră, iar asta îl face pe client, în ciuda venitului său mai mic, să se simtă în siguranţă și apreciat. 3523267.jpg

Totodată, piaţa materialelor de construcţie este deficitară în ceea ce privește serviciile de consultanţă, calificarea specialiștilor fiind lăsată pe plan inferior. Sunt prea puţini specialiști care nu doar să-ţi vândă produsul, dar și să te facă să înţelegi, prin argumente solide, de ce o placă de ceramică sau o lamelă de parchet laminat e mai potrivită decât altele în funcţie de locuinţă. Și prea puţini consultanţi care să-ţi explice de ce este greșit să utilizezi termenul „teracotă” pentru gresie. Or, teracota e un material pentru construcţia căminelor, nu pentru placarea pardoselilor.

Ce tendinţe preferă moldovenii în materie de culori, forme, mărimi și texturi și cât de bine corespund ele cu tendinţele pe care le dezvoltă Paradyz?

În materie de design, Republica Moldova e ţara bejului de marmură, a maroului și a auriului. De exemplu, în ce privește tendinţele actuale în materie de gresie și faianţă, sunt în vogă formatele mici, de maximum 20cmx20 cm, cele mari fiind deja istorie. Am observat că preferinţele coloristice ale clienţilor diferă în funcţie de anotimp, iarna fiind la mare căutare nuanţele mai vesele, iar vara – cele mai închise. Oricum, puţini moldoveni se încumetă să experimenteze, aceștia fiind mai des tinerii. În general, satisfacem cerinţele clienţilor, dar încercăm să le conciliem și cu sugestiile noastre.

Cât de firesc e trendul designerilor de a proiecta finisarea cu gresie și faianţă nu doar a camerelor de baie, veceu și bucătărie, așa cum se practica pe vremuri, dar și a livingului sau dormitorului, mai ales că avem parte de ierni lungi și geroase?


O locuinţă finisată integral cu ceramică e visul oricărui producător de gresie și faianţă. În timp, aceste materiale și-au demonstrat versatilitatea, fiind rezistente, practice și ușor de întreţinut. Pentru că apreciez diversitatea, eu, personal, nu mi-aș placa toată locuinţa cu gresie și faianţă, lăsând loc și pentru parchet, și pentru tencuială texturată, și pentru tapet, de ce nu? Dar totuși cred că până și în Moldova, o ţară cu ierni simţitoare, o casă „îmbrăcată” numai în gresie și faianţă poate fi un proiect de succes, dacă se aleg materialele potrivite, al căror grad de conductivitate termică e mai sporit, pardoselile încălzite fiind deja un lux accesibil.

Evoluând de-a lungul istoriei de la conceptul rudimentar al materialului de construcţie destinat exclusiv camerelor de baie, gresia și faianţa s-au modernizat atât de mult, încât imită tridimensional absolut orice lucru din natură: lemnul, piatra, apa, iarba, pielea, blana etc. Acum, în virtutea trendurilor loft sau provence ce își fac simţită prezenţa tot mai mult, oamenii își plachează livingurile cu gresie și faianţă care imită cât mai fidel natura. Și, după mine, există un paradox frumos în toată treaba asta: conceptul de gresie și faianţă a migrat din dimensiunea primitivă spre cea modernă cu scopul de a satisface o necesitate oarecum… primitivă, ancestrală, a fiinţei umane – confortul în sânul naturii. În plus, gresia și faianţa sunt dintre cele mai ecologice materiale de construcţie. 3523269.jpg

Cum a făcut faţă Paradyz Showroom situaţiilor jenante, lansându-se pe piaţă într-o perioadă instabilă din punct de vedere economic?

De fapt, criza economică din Moldova ţine deja de șapte ani, așa că suntem antrenaţi să facem faţă situaţiilor incerte. Ne conducem de regula să nu solicităm credite, folosind exclusiv resursele proprii. Paradoxal, în februarie curent, când cursul valutar a suferit mari devieri, am înregistrat vânzări considerabile, timp de șapte zile fiind epuizate 30 % din stocul de marfă. Apoi, cu un management corect și o logistică bine pusă la punct, orice corabie care intră în larg face faţă furtunii.

Ce satisfacţii îţi aduce această afacere?

Oricât de greu de crezut ar părea, scopul primordial al afacerii mele nu este să câștig bani, dar ca munca mea să ofere satisfacţia clienţilor de a beneficia de produse și servicii de calitate. Cum spune medicul și scriitorul indian Deepak Chopra, ale cărui idei le apreciez mult, „atunci când urmărim banii sau puterea de dragul egoului, noi ne risipim energia urmărind iluzia fericirii, în loc să ne bucurăm de fericirea pe care ne-o oferă momentul prezent”. Pentru mine, nu contează cât de multă sau cât de scumpă e marfa pe care o cumpără oamenii, dar faptul că ei sunt mulţumiţi alegând produsele oferite de noi. Deci, în acest caz, satisfacţia mea depinde de satisfacţia clienţilor. Pentru a menţine constantă această stare de mulţumire reciprocă, echipa noastră muncește încontinuu la calitatea serviciilor, având grijă ca angajaţii să se perfecţioneze în cadrul seminarelor de specialitate, susţinute, aproape în fiecare săptămână, de experţi renumiţi de la diferite fabrici din lume. Apoi trimitem specialiștii noștri la fabricile respective – toate aceste eforturi, pentru eficienţă și mega-profesionalism.

Cât de bine reușești să îmbini utilul cu plăcutul în desele călătorii pe care le faci în scop de afaceri? Îţi permiţi să iei măcar o gură de aer pentru tine personal?

Pentru că sunt împătimit de călătorii, chiar și întrevederile de afaceri mă relaxează. Îmi place să cunosc oameni și locuri noi, să le explorez cultura, tradiţiile, arhitectura (am o pasiune aparte pentru scările vechi). Orice călătorie pe care o fac mă îmbogăţește spiritual. De exemplu, jumătate de an am stat în metropola chineză Shanghai – o experienţă unică. Am cunoscut Germania, Austria, SUA etc., iar o dată la trei luni merg în Spania, Italia, pentru a selecta produse din noile colecţii ale fabricilor de acolo, cu proprietari deosebiţi. Îmi stăruie și acum în minte ziua în care l-am cunoscut pentru prima oară pe proprietarul fabricii spaniole de gresie și faianţă „Mainzu”, fondată oficial în 1964, dar cu tradiţii ce datează încă din 1820 și cunoscută prin faptul că a introdus pentru prima dată dimensiunile mici ale gresiei și faianţei, între 10x10 și 20x20 cm. În ciuda vârstei sale de circa 90 de ani, am văzut un om care iubește ceramica la fel de arzător ca și focul cuptoarelor din fabrică. Și mi-a spus atunci: „Bunicii mei produceau cinci metri pătraţi de ceramică pe zi și vindeau câte o placă micuţă pe post de blazon al familiei. Oamenii trebuiau să aștepte patru luni ca această placă să se usuce definitiv și să-și pună blazonul pe casă. Ulterior, când am preluat conducerea, această cantitate a crescut de patru ori, dar acum, când mașinile au luat locul cuptoarelor simple, se produc vreo 20 de milioane de metri pătraţi anual. Au trecut sute de ani, cantităţile au mai crescut, dimensiunile, la fel, dar eu am rămas fidel tradiţiei buneilor și părinţilor mei de a nu depăși tiparul celor 20x20 cm.” Și nu mi-a vândut gresie și faianţă decât atunci când a simţit că eu chiar îi iubesc produsele.

Spaniolii și italienii își au tradiţiile lor, moldovenii – la fel. În plus, ne place frumosul și munca. Și dacă în Moldova există cariere din care se extrage lut, de ce nu se investește aici, ca să avem cel puţin o fabrică proprie care să producă gresie și faianţă de calitate și să importăm mai puţin?

Italienii și spaniolii sunt printre cei mai mari producători de gresie și faianţă, realizând zeci de milioane de metri pătraţi pe an, un aport enorm la bugetul acestor state. Deci, în această privinţă, nu ne putem compara cu ei. Ca să deschizi o fabrică, nu e nevoie doar de materie primă, argila în cazul nostru, dar și de investiţii enorme, utilaje etc. Mai mult, marii producători nu se limitează la resursele proprii – Italia importă cantităţi considerabile de argilă albă de provenienţă ucraineană. Revenind însă la subiect, pe timpuri, a existat o astfel de fabrică în sudul Moldovei, dar, din cauza unui management prost și a datoriilor, a dat faliment.

Ce ai învăţat tu și echipa ta în primul an de activitate a companiei?

Am înţeles că gresia și faianţa e cel mai complex sector din domeniul construcţiilor: necesită studii foarte aprofundate, modelele fiind nenumărate, într-o mare diversitate de nuanţe, mărimi, calitatea lor depinzând de foarte mulţi factori (tipul argilei, influenţa temperaturii de afară asupra nuanţei finale a produsului, condiţiile de depozitare etc.). În plus, stocurile sunt imense, iar trendurile se schimbă foarte repede. Dar cel mai important lucru pe care l-am învăţat este că până și businessul poate deveni o artă, a comunicării, dacă te implici cu toată inima în el și dai dovadă de inventivitate și deschidere. Or, businessul înseamnă 90 % comunicare, restul e matematică.

 

Ce planuri are Paradyz Showroom pentru următorii ani?

Noi deja am realizat într-un an mai mult decât ne-am propus, dar, pentru că suntem perfecţioniști, intenţionăm să ne extindem 3524265.jpg afacerea și în afara ţării, deschizând un showroom la București. Totodată, foarte curând vom importa un aparat de imprimare pe gresie și faianţă, astfel încât clienţii noștri vor avea parte de produse personalizate.

Există vreun principiu de viaţă la care nu renunţi niciodată?

The lady is first. Deci, să fiu mereu un gentleman, indiferent de împrejurări, atât în viaţă, cât și în afaceri – e un principiu pe care l-am învăţat de la tatăl meu. Atunci când o doamnă și un domn intră în magazinul nostru, să știţi că vom avea grijă ca în primul rând doamnei să-i intrăm în graţii. Or, de femei depind majoritatea deciziilor legate de amenajarea și repararea casei, anume ele făcând „politica internă” în familie. Dacă bărbaţii, care acordă mai puţină importanţă detaliilor în casă, pot trăi ani la rând cu WC-ul defectat, cu draperiile rupte sau chiar și fără ele, femeile – nu, căci le place confortul.

Că ai putea trăi bine-mersi fără confort în casă, am înţeles. Dar ce nu lipsește niciodată din garderoba ta?

Chiar dacă în timpul zilei mă îmbrac casual, ca să fiu mai accesibil pentru oameni, cămășile, sacourile și ceasurile sunt de nelipsit în garderoba mea.

Pe lângă job și călătorii, ce alte pasiuni ai?

Îmi place sportul. Timp de 12 ani am practicat taekwondo și am fost dublu campion naţional la categoria 75 kg. Șase ani am practicat yoga și, datorită acestei arte, am înţeles că nu e bine să te grăbești, căci fiecare lucru își are timpul său. În plus, yoga m-a ajutat să mă relaxez, eu fiind permanent cu creierul antrenat de gânduri, griji și idei noi. Mă pasionează și cărţile, dar anume cele ale oamenilor de succes, printre ei fiind Deepak Chopra, Napoleon Hill, Dale Carnegie, Robert Kiyosaki. Din ideile lor am învăţat că viaţa e mult mai simplă decât pare.

Care sunt atuurile unui bărbat de succes?

Inteligenţa, cultura generală, energia pozitivă, practicarea sportului și întemeierea propriei familii. Uneori, când văd un om de afaceri care are copii și familie, automat îl includ în lista bărbaţilor de succes. Prietenii mei căsătoriţi însă îmi spun să mă bucur de burlăcia mea cât încă mai am ocazia (zâmbește). Și chiar ţin cont de sfatul lor, totuși, atunci când voi găsi femeia cu care să întemeiez o familie, voi fi cel mai fericit, căci sunt un familist convins.

Ce alte paradoxuri îţi mai plac, în afară de evoluţia milenară a ceramicii?

Hm… cred că cel mai frumos paradox este femeia și, făcând o paralelă cu domediul în care muncesc, petrecându-mi timpul printre atâtea plăci de ceramică, de multe ori tind să le asociez cu firea femeilor: fragilă și dură deopotrivă. Femeile, dacă ești atent cu ele, pot dăinui frumos în viaţa noastră, a bărbaţilor, la nesfârșit, dar dacă le neglijezi, se fac ţăndări. Deci, femeile, ceramica și alte lucruri frumoase trebuie iubite (zâmbește).

Atât de multe știi și povestești despre ceramică. O visezi noaptea?

Nu. Mi-am antrenat atât de bine mintea cu ajutorul tehnicilor yoga, încât, după o zi stresantă de job, adorm în 30 de secunde, relaxându-mă profund. Și nici nu prea visez în timpul somnului. În schimb, știu sigur că cei care își fac reparaţie în casă visează la gresia, faianţa și celelalte materiale din Paradyz Showroom.
Zi și noapte. 

www.paradyz.md
str. Alexandru cel Bun 98,
022 785 785, 079818820,
paradyzshowroom@gmail.com

 Text: Tatiana Corcebaș-Onica.

Foto: Fotoroom.md

 

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+10°