VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
Oriflame. Eduard Musteaţă: “Sunt de cinci ani în companie, dar încă mai descopăr lucruri noi”
Septembrie 2007, Nr. 41

Oriflame. Eduard Musteaţă: “Sunt de cinci ani în companie, dar încă mai descopăr lucruri noi”

Comentează   |   Cuprins

De 40 de ani, lumea este mai frumoasă datorită produselor cosmetice „Oriflame”. Femeile se simt mai sigure pe propriile forţe, pentru că îi fac pe bărbaţi să se simtă atraşi de farmecul lor. Dar şi bărbaţii, la rândul lor, exploatează oglinda mai des, pentru a le cuceri pe cele mai frumoase femei. „Oriflame” a venit în Moldova acum cinci ani şi s-a acomodat destul de repede pe piaţa autohtonă. Produsele „Oriflame” au cucerit consumatorul în totalitate. Şi când te gândeşti că totul a început pe o masă de tenis! (Irina Tribusean)

Când Compania „Oriflame” a decis că a venit timpul să aibă o reprezentanţă oficială în Moldova, s-a anunţat concursul pentru postul de director. Am fost ales. Chiar dacă iniţiativa de a deschide o reprezentanţă oficială „Oriflame” în Moldova nu-mi aparţine, am contribuit mult la menţinerea şi dezvoltarea companiei pe această piaţă.

„Oriflame” e prima companie din Europa, care a refuzat să-şi testeze produsele pe animale. Astăzi, testarea pe animale este interzisă prin lege. Când „Oriflame” şi-a deschis reprezentanţa oficială în una din marile ţări de pe continentul asiatic, legislaţia de acolo cerea testarea unor produse pe animale. Pentru că ţinem la principiile noastre, am renunţat la vânzarea produselor respective în acea ţară.

Produsele noastre sunt destinate pentru toată lumea, indiferent de statutul social, pentru femei şi bărbaţi, pentru toate categoriile de vârstă. Avem produse chiar şi pentru bebeluşi. Statisticile arată că bărbaţii petrec mult timp în faţa oglinzii, în schimb, femeile o fac mult mai frecvent şi, evident, marea majoritate a clienţilor noştri sunt femei.
 
Totul începe de la valorile pe care punem preţ: acestea ne ajută să ne dezvoltăm. Prin „Oriflame”, încercăm să creăm o altfel de societate, cu oameni cărora le pasă. Şi promovăm modelul suedez de management: dacă la o masă stau 20 de oameni şi 19 dintre ei spun că trebuie să meargă la stânga, iar unul susţine că e mai bine s-o ia la dreapta, atunci toţi cei 19 încearcă să-l convingă pe al douăzecelea că ei au dreptate. Şi nu se ia o decizie până când toţi cei 20 vor fi de aceeaşi părere, pentru că fiecare opinie contează. Aşa lucrăm noi, cei de la „Oriflame”.

Valorile companiei – unitate, spirit şi pasiune – sunt valabile pentru fiecare dintre noi.

Unitate. Ne bucurăm să fim împreună, oameni reuniţi de o idee şi de o misiune comună – de a face lumea mai frumoasă. Evident, nu toţi colaboratorii sunt ideali, dar mă simt bine cu ei, pentru că, periodic, ei ripostează şi nu mă lasă s-o fac pe şeful. Poţi vorbi de unitate atunci când oamenilor le pasă, chiar dacă asta nu-i priveşte direct sau personal.

Spirit. Credem în ceea ce facem şi avansăm mereu. Suntem gata să facem orice (în limitele bunului-simţ, desigur) pentru a ne atinge scopurile, pentru a fi cei mai buni. Nu renunţăm niciodată la visul nostru.  

Pasiune. Oamenii entuziasmaţi pot schimba lumea. Atunci când faci ceea ce îţi place şi crezi în ceea ce faci, banii devin doar un mijloc de a asigura o calitate a vieţii cu care te-ai obişnuit sau pe care ţi-o doreşti, dar ei nu te conduc. Oamenii cu care lucrez nu se plâng de faptul că au multe de făcut, pentru că îşi măsoară lucrul în funcţie de rezultatul pe care îl obţin.

Misiunea noastră este să împlinim vise – ale consumatorilor, ale consultanţilor, ale colaboratorilor. Consumatorul vrea să fie mai frumos şi să se simtă bine, iar  noi îi oferim produsele de care are nevoie pentru aceasta. Iar consultantul are posibilitatea de a obţine banii necesari pentru a-şi realiza visele. Oricum, în esenţă, orice vis se reduce la o sumă de bani. Colaboratorul poate începe de la o funcţie minoră, ajungând acolo până unde îi permite curajul şi perseverenţa.

Împreună cu noi, oamenii au posibilitatea să se dezvolte, să crească, iar limita... No limit! Atunci când cineva ajunge la nivelul maxim, ştacheta este ridicată mai sus. În Moldova, nivelul maxim pe care l-a cucerit cineva este directorul de safir, care are un venit de 30 000 de lei în trei săptămâni. Din punctul meu de vedere, este o afacere foarte profitabilă.

Noi nu vindem produse, ci îi oferim consumatorului informaţiile necesare, ajutându-i să aleagă, din gama noastră de produse, ceea ce i se potriveşte şi de ce are nevoie. Îmi dau seama că nu toţi consultanţii noştri oferă servicii de cea mai înaltă calitate. În R. Moldova sunt 10 000 de consultanţi, şi toţi sunt diferiţi, fiecare dintre ei are o personalitate distinctă. Organizăm reuniuni şi treninguri pentru consultanţii noştri. Drept urmare, creşte calitatea consultanţelor acordate de către ei.

Facem totul pentru comoditatea consumatorului. Acum primim comenzile prin sms; în câteva luni, va fi posibilă procurarea produselor prin internet, iar ceva mai târziu vom începe să livrăm produsele la domiciliu.  

De ce „Oriflame” şi nu alt produs cosmetic? De fapt, de când lucrez aici, încă nu m-am gândit la asta. Dacă voi pleca de la „Oriflame”, oricum, nu voi renunţa la aceste produse, pentru că mi se potrivesc mie şi familiei mele şi nu am nevoie de altele. În plus, ştiu că la producerea şi furnizarea cosmeticii „Oriflame” nu sunt exploataţi copiii, sunt respectate normele etice şi ecologice, iar o bună parte din veniturile companiei sunt utilizate în scopuri caritabile. Cercetările realizate la nivel global arată că produsele noastre sunt cele mai bune în categoria din care facem parte.

Îmi place să lucrez în companie pentru valorile pe care aceasta le promovează şi pentru posibilitatea  de a realiza vise. Cândva, pe când lucram la o întreprindere, visam la un salariu mare, care pe atunci îmi părea fantastic, dar aici, o asemenea remunerare a devenit realitate. Şi mi s-au împlinit  chiar şi nişte dorinţe la care nici nu îndrăzneam să visez, cum ar fi să vizitez Mexicul, să fac diving în oceanul Pacific şi în cel Atlantic sau să stau în hotelul în care s-a filmat „Pretty Woman”. Dar cel mai important lucru este posibilitatea de a mă dezvolta, de a-mi îmbogăţi cunoştinţele şi de a le împărtăşi altor oameni. Învăţ şi eu multe de la ei, îi văd cum evoluează, cum cresc, cum îşi trăiesc visele şi asta mă face să mă simt realizat. Pentru moment...

Cifre

Prezentă în 59 de ţări
Lider de piaţă în 30 de ţări
950 mln. euro – vânzări anuale (aprilie 2006 – martie 2007)
2,1 mln. de consultanţi
6 200 angajaţi (colaboratori)
Peste 800 de produse cosmetice
94 mln. de cataloage în 35 de limbi.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon

si eu sunt reprezentant la oriflame
stefania   -  
08 Aprilie 2011, 15:22
Sus ↑
bravo
stefania   -  
08 Aprilie 2011, 15:22
Sus ↑





* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău