VIP Magazin
Print
Print
Print
Print
Lecții de la Angela Gladei: Cum să vinzi bani
Noiembrie 2014, Nr. 125

Lecții de la Angela Gladei: Cum să vinzi bani

Comentează   |   Cuprins

Este directoarea Total Leasing & Finance. Administrează o afacere modernă și necesară pentru noi, cei care vrem să ne dezvoltăm afacerile, să ne cumpărăm o casă mai spaţioasă sau o mașină mai bună. Pe lângă calităţile manageriale excelente, Angela este dotată cu un fler și o sensibilitate feminină care nu sunt de neglijat atunci când ai nevoie de sprijin. Deci, în Angela Gladei și echipa ei găsim mereu partenerul pe care putem conta, ei sunt cei care oferă mai mult decât finanţare. Or, asta înseamnă foarte mult! (Text: Rodica Ciorănică, Foto: Ion Savin).

Angela, de câțiva ani deja administrezi cu mult succes și pasiune o afacere care vinde bani. Care sunt senzaţiile? 
Nu banii sunt importanți, dar ceea ce poți să obții cu ei. De aceea e bine să vedem ce stă dincolo de solicitarea de finanțare. Nu poți realiza un obiectiv în exterior înainte de a-l fi creat în interior. Or, în acest sens, noi evaluăm profilul psihologic al partenerului nostru, care poate fi hotărâtor în luarea deciziei de a finanța sau nu proiectul, de regulă acesta fiind mult mai important decât statistica cifrelor înregistrate de afacerea clientului meu.

Ce trebuie să vadă clientul dincolo de slogane?
La baza sloganului nostru stau trei de „R”: risc, responsabilitate, return (câştig). Sunt trei caracteristici de bază prin prisma cărora este evaluat oricare business. Este important de menţionat că nivelul de risc sau responsabilitate socio-economică şi profitabilitatea proiectelor finanţate sunt analizate din perspectiva clientului exclusiv. Aceasta înseamnă că acel client care este finanţat de noi, sau chiar refuzat, primeşte de la noi gratis analiza riscurilor pe care şi le asumă prin creşterea obligaţiilor financiare, analiza şi impactul economico- social al proiectului, gestiunea fluxului de numerar şi evoluţia profitabilităţii proiectului finanţat. Această analiză este efectuată de orice instituţie financiară finanţatoare, dar mai puţin este împărtăşită cu clientul. În consecință, el ştie de ce îl finanţăm, pentru ce şi cum va evolua afacerea lui în cifre după finanţare. Cel care nu este finanţat de către noi câştigă o expertiză financiară gratuită, iar noi rămânem cu o experienţă în plus.

Pe piaţă sunt probabil câteva zeci de companii de leasing. Vizibile şi de succes sunt mult mai puţine, între acestea şi TLF. Poate chiar în capul topului. Care este secretul reuşitei şi performanţei de a fi printre lideri?
Secretul succesului fiecărei afaceri constă în oamenii care sunt implicaţi în această afacere, abordarea liderului faţă de oamenii care îl urmează, precum şi în implicarea sau împuternicirea acestora. Un om mare este dispus întotdeauna să fie mic! Aceasta înseamnă multă modestie, fapt care mă face să recunosc că eu nu sunt omniscientă, deaceea nu pretind la puterea absolută în gestiunea companiei, o împart cu plăcere cu colegii mei, dar este important ca noi toţi să acţionăm la unison şi să facem o echipă, pentru că ultima înseamnă Putere.

Care sunt calităţile importante pentru un lider de companie şi care sunt calităţile importante pentru echipa sa?
În mintea mea sunt anumite caracteristici asociate cu un lider, care nu au fost neapărat învăţate din carte, dar mai mult trăite prin experienţă şi felul de a fi. Aşadar, este important ca liderul să poată crea viitorul, accepta schimbarea, genera idei, să îşi asume riscuri, să vadă provocarea ca pe o oportunitate, să îşi perceapă colegii ca pe profesori, pentru că înţelege că nu este omniscient, să perceapă contextul la rece şi să aibă o inteligenţă emoţională înaltă. La rândul lor, colegii sunt sprijin absolut prin faptul că sunt stăpâni desăvârşiţi ai proceselor, văd problemele prin soluţii, dețin controlul şi autocontrolul şi sunt fideli valorilor companiei pentru care lucrează. De fapt, dacă doreşti să verifici trăinicia unei companii, fă o simplă verificare: întreabă liderul şi ulterior colegii lui care este valoarea adăugată pe care o aduce compania. Într-un caz bun, răspunsul ar trebui să fie identic.

De ce clientul preferă să vină la voi decât să meargă la bancă, unde ratele dobânzilor sunt mai atractive?
Pentru a face diferenţa pe piaţa pe care activează, fiecare companie vine cu nişte avantaje competitive în raport cu alţi jucători ai pieţei. În cazul nostru, acestea ar fi abordarea individuală şi flexibilitatea (noi chiar nu avem produse standard, deoarece ne pliem pe necesităţile fiecărui client), rapiditatea evaluării proiectelor, precum şi faptul că împărtăşim cu clienţii noştri experienţa profesională, învăţându-i cele mai importante lucruri din meseria noastră, care ulterior credem că le uşurează administrarea afacerilor.

În virtutea meseriei şi postului pe care îl deţii, ai intrat în culisele multor afaceri de succes de la noi. Ce lucruri curioase ai observat acolo? Cum rezistă businessul moldovenesc în condiţiile unei crize care mai durează?
Fiecare business îşi are reţeta sa de succes sau strategie care asigură continuitatea şi într-o perioadă mai dificilă. Nu poţi spune că o abordare este mai bună decât alta, pentru că ţine de fiecare afacere în parte, de maturitatea afacerii şi posibilităţi de gestionare. Sunt afaceri care au considerat oportun să pună accent pe optimizarea costurilor în perioada respectivă, recurgând la o strategie mai conservativă de dezvoltare, mă refer la creştere şi dinamică. Văd afaceri care recurg la optimizări prin retehnologizare sau extindere pe alte pieţe, astfel micşorând costul per produs şi majorând volumele de producere. Trebuie însă să recunoaştem că din ultima categorie fac parte oameni de afaceri cu viziune, care au avut din start o strategie şi au profitat de criză ca de o oportunitate de dezvoltare. Aş vrea însă să menţionez că mă bucură să văd orice fel de acţiuni ale antreprenorilor care îndreptăţesc salvarea afacerii în perioade mai dificile, fie şi prin disponibilizări sau diminuarea cheltuielilor de marketing, dacă acestea se dovedesc a fi utile şi propice pentru acest fel de business.

Dacă nu ai fi la TLF , ce alte afaceri te-ar inspira, te-ar provoca să le încerci, ţinând cont de faptul că știi multe lucruri din bucătăriile lor?
De când m-am făcut mai înţeleaptă (zâmbește), am înţeles un lucru: omul sfinţeşte locul, iar pentru asta trebuie să aibă un nivel bun de intelect şi o inteligenţă emoţională pe măsură. Acest lucru înseamnă să ştii să deții controlul asupra a trei factori: claritate, curiozitate şi curaj. Cu alte cuvinte, trebuie să ştii ce îţi doreşti, de ce şi pentru ce îţi doreşti un lucru, cum faci acel lucru. Să rămâi deschis oricăror oportunităţi şi să le cauţi, să ai curaj prin voce, acţiune şi să fii în stare să ajuţi pe cel mai slab ca tine. Cred că dacă ţin cont de toate acestea, aş putea să mă implic într-o afacere agro de creştere a florilor sau, de ce nu, într-un proiect social care ţine de construcţia unui azil privat pentru a găzdui bătrânii rămaşi fără grija copiilor, de regulă plecaţi în străinătate.

Ce sfaturi le-ai da antreprenorilor?
Să ia iniţiativa şi să acţioneze, să fie primii în anumite circumstanţe; să poată şi să ştie cum să se încreadă altora, rămânând deschiși oricăror provocări sau schimbări; să manifeste deschidere faţă de alţii, numit şi curajul vocii, ce presupune abordarea unor subiecte delicate, dificile sau chiar nepopulare.

Ce lucruri din afara biroului de la TLF te bucură şi te fac fericită?
Mă bucură enorm familia mea (soţul şi fiicele mele), gaşca de fete cu care ies ori de câte ori îmi doresc, ieşirile din oraș, oriunde ar fi, în Moldova sau în afara ei, o carte citită, un răsărit şi apus de soare frumos, şi pot spune că mă simt chiar fericită atunci când ajut pe cineva.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău