VIP Magazin
16 Noiembrie 2019
Print
Print
Print
Print
Echipa Total Leasing and Finance. Mai mult decât finanțare!
Iunie 2015, Nr. 131

Echipa Total Leasing and Finance. Mai mult decât finanțare!

Comentează   |   Cuprins

În cei nouă ani de la fondare, fiecare succes al companiei Total Leasing & Finance s-a datorat muncii, inventivității, dar în primul rând echipei. O adevărată echipă în care descoperi loialitate, spirit creativ, dar întâi de toate oameni profesioniști, siguri de beneficiul muncii pe care o fac și de satisfacția beneficiarilor. Astfel, putem cu siguranță caracteriza Comitetul de conducere al companiei Total Leasing & Finance trei oameni care stau în fruntea uneia dintre cele mai mari companii de leasing din Republica Moldova. Aceasta a muncit și continuă să o facă așa încât să crească standardele de viață ale persoanelor fizice, să dezvolte încontinuu întreprinderile mici, mijlocii și mari, precum și să contribuie la stimularea macroeconomică a țării. (Text: Daniela Caraiman, Foto: Vadim Jantîc. Loc: Amaris Garden) 

Angela Gladei

Director general Total Leasing & Finance

Fișier:

Data, anul, locul nașterii: 3 august 1972

Studii: Facultatea de Istorie, USM; Bănci și Burse de valori, ASEM; GGSB – MBA

Parcurs profesional: 16 ani experiență în sectorul financiar bancar și cinci ani de experiență în sectorul financiar nebancar

Hobby: Istoria, lectura

Deviza de viață: Ce nu te doboară te face mai puternic

 

Nouă ani de Total Leasing & Finance înseamnă o experiență suficientă pentru a învăța să facem lucrurile mai bine, să avem curajul de a lansa lucruri noi și să rămânem deschiși în continuare provocărilor, transformându-le în oportunități.

Cinci valori ghidează guvernarea corporativă în compania noastră: încrederea, rezumată la integritate în relațiile interne și cu părțile interesate (clienții, creditorii, alții); profesionalism, ce înseamnă competență și etica în relațiile cu partenerii; excelență în deservire, manifestată prin loialitatea angajaților care oferă clienților o deservire ce este la nivelul sau chiar peste nivelul așteptărilor acestora; comunicarea transparentă în raport cu colegii și partenerii; orientată spre dezvoltarea angajaților, a clienților și a mediului în care activează.

Misiunea companiei este asigurarea accesului la servicii financiare pentru întreprinderile mici, mijlocii și mari, precum și pentru persoanele fizice, cu precădere din mediul rural, cu posibilitatea de: a acumula active, a-și diversifica baza veniturilor, a reduce vulnerabilitatea acestora la șocurile externe și a-i stimula să investească în activități generatoare de venituri.

 Fiecare om atribuie succesului sau puterii un sens aparte, cel care i se potrivește mai bine după caracter și felul lui de a fi. După mine, un om mare este dispus întotdeauna să fie mic, deoarece secretul succesului fiecărei afaceri constă în oamenii care sunt implicați în această afacere și abordarea liderului față de oamenii care-l urmează. Puterea înseamnă, de fapt, mult respect din partea oamenilor, care vine odată cu respectul tău față de oameni,  precum și implicarea sau împuternicirea acestora. Eu una recunosc că nu sunt omniscientă, de aceea nu pretind la putere absolută în gestiunea companiei, o împart cu plăcere cu colegii mei. Totodată, este important ca noi toți să acționăm la unison și să facem o echipă, pentru că ultima înseamnă Putere și Succes.

 O companie este puternică dacă are o echipă consolidată și motivată, capabilă să facă față oricăror provocări și să le transforme în oportunități. Noi am probat deja că anume astfel suntem! La fel, puterea de piață vine din clienți și alți parteneri, pe care tu i-ai ajutat să crească și să se dezvolte, ceea ce i-a făcut puternici în domeniile lor.

 O instituție financiară va prospera doar dacă într-adevăr va ști să dea dovadă de creativitate. În opinia noastră, a celor de la TLF, poți fi creativ numai dacă înțelegi foarte bine businessul clientului. Altfel spus, înseamnă să nu te ții de o linie standard de produse, dar să-i oferi clientului soluția care i se potrivește numai lui. Nu este simplu și nici comun, dar merită tot efortul.

 Având două produse de bază astăzi: leasing financiar și credite, le combinăm în scopul finanțării proiectelor pentru a acoperi riscurile atât ale noastre, cât și ale clientului, a asigura rentabilitatea necesară pentru ambele părți și a asigura în cele din urmă stabilirea unui parteneriat mutual avantajos și de durată.

Considerând provocările care vin din mediul extern național și internațional, avem câteva priorități pentru perioada nemijlocit următoare: prima-asigurarea cu resurse finaciare necesare pentru a păstra dinamica de dezvoltare a companiei și a satisface cererea clienților. În acest sens, suntem în negociere cu trei creditori internaționali pentru a atrage resurse în MDL, USD și EURO în condiții avantajoase; a doua – optimizarea proceselor în companie astfel încât să putem reduce costurile. Astfel, lucrăm la implementarea unei platforme de deservire la distanță a clienților noștri. Trei – lucrăm la elaborarea unui modul de analiză a nivelului de risc asociat fiecărei tranzacții astfel încât să punem baza și unui program care să stimuleze loialitatea clienților cu un bun-simț al obligației.

 De când sunt președintele acestei companii, s-au produs schimbări atât la nivel de valori, cât și în ce privește gestionarea businessului. Discuțiile sunt deschise; meritocrația stă la baza creșterii profesionale, fiind implementată politica motivațională care prevede aprecierea angajaților în baza indicatorilor de performanță.

Iar schimbările în gestionarea businessului se rezumă la: trecerea la o organizație orientată spre necesitățile clientului, descrierea clară a proceselor și procedurilor având în vedere nevoile clientului; segregarea clară a obligațiilor, punând accent pe identificarea corectă a elementelor lanțului valoric și crearea de plus valoare pentru client; asigurarea continuității instituției prin ridicarea nivelului de profesionalism al angajaților, cât și crearea oportunităților de dezvoltare a carierei profesionale în interiorul instituției; a fost diversificat portofoliul prin introducerea activității de credite, care a permis deservirea segmentului țintă – a IMM-urilor, constituind astăzi 76% din portofoliu; a fost lărgit numărul de finanțatori ai companiei, de la două instituții de finanțare la nouă, cinci dintre ele fiind instituții financiare internaționale cu renume; a fost modificată tehnologia de analiză a proiectelor, care a dus la îmbunătățirea substanțială a calității portofoliului (în prezent indicele arieratelor PAR 30 este sub 5%, fiind de 17% în 2010); a fost rebalanțat portofoliul sub aspect de industrie finanțată, active finanțare, maturitate și valuta finanțării. Aceste schimbări s-au fructificat în creșterea cantitativă (compania și-a triplat activele atingând valoarea de 22 de milioane de euro), dar și calitativă (rentabilitatea capitalului ROE a atins 32,9% la finele 2014, față de 15,7 în 2010, iar rentabilitatea activelor ROA a atins 9,7%, față de 5,7% în 2010.

 La Total Leasing & Finance am șansa să conduc o echipă entuziastă. Muncesc 22 de persoane tinere,dinamice, deschise, cu simțul umorului, foarte dedicate, flexibile la schimbare, săritoare la nevoie și de la care eu învăț în fiecare zi. Le mulțumesc pe această cale!

Cea mai mare realizare personală de până acum este familia mea: soțul și cele două fiice ale noastre, Camelia și Francesca-Romana, cu care mă mândresc enorm.

 Îmi place mult să călătoresc atât în țară, cât și în afara ei, manifest interes deosebit față de locurile istorice, deoarece au o încărcătură specială pe care eu o simt prin prisma cunoștințelor ce le-am obținut în acest domeniu. Îmi fac vacanțe scurte cu prietenele, dar și cu familia, în care evadez din realitatea cotidiană și îmi încarc bateriile. Nu uit nici de sport, gătit sănătos, comunicarea cu cei dragi, tot ce îmi face plăcere și mă energizează.

 Fără lectură nu pot să trăiesc mult timp. Mai nou, mi-am schimbat gusturile, acum printre preferințele mele prevalează literatura de dezvoltare personală. Ultima carte citită e „NPL pentru carieră și viață personală”de Ian Mcdermontt Wendy Jago, iar momentan citesc „Leaders eat last” de Simon Sinek.

 Total Leasing & Finance pentru Moldova înseamnă cea mai bună alegere pentru clienții de business, care au nevoie de finanțare pliată după afacerea lor.

 Ghenadie Lavric

Director executiv

 

Studii: Finanțe și Credit (ASEM)

Hobby: Sport, pescuit, lectura, vânătoarea

 A pășit pentru prima dată pragul „Total Leasing” în calitate de angajat în anul 2007, ocupând funcția de director vânzări, ca mai apoi, din 2010, să ocupe funcția de director executiv. A fost mai mult o provocare, o dorință de a cunoaște un domeniu nou la acel moment. Pe atunci nu erau atât de multe companii de leasing, așa că întâmplarea l-a adus la una dintre trei active la acel moment. Îi place mult ceea ce face chiar și după opt ani de muncă în aceeași echipă. În mod special, în cadrul companiei îi place procesul de conlucrare strânsă cu acționarii și membrii Consiliului companiei, atmosfera și colectivul, o echipă unită, profesionistă și dinamică căreia trebuie să-i corespunzi. Mereu și-a propus să fie mai bun decât este, iar în acest sens l-au motivat provocările care vin din afară, impunându-te să înveți și să crești mereu.

 Nelea Ivasiuc

Director financiar

Studii: Management (ASEM), ACCA Dip IFR

Hobby: croșetatul și lectura

 După zece ani de experiență în sistemul bancar, acest job a fost o adevărată provocare pentru ea. În momentul când am decis să accepte oferta, nu cunoștea prea multe despre leasingul financiar, dar o cunoștea foarte bine pe Angela Gladei, cu care în trecut

lucrase la precedentul job. Datorită suportului ei, al echipei și efortului depus pentru a cunoaște sectorul financiar nebancar, Nelea a realizat în scurt timp că deja se încadrase în această industrie. În calitate de director financiar, deja de patru ani își asuma provocările zilnice și savureza satisfacția de a le depăși cu succes. Datorită atmosferei calde și prietenoase din colectiv, compania „Total Leasing & Finance” a devenit pentru ea o a doua familie. Aici petrece o mare parte din zi alături de colegi dedicați, care permanent tind spre perfecționare, fapt care le permite nu doar să realizeze în termen toate sarcinile puse în față, dar și să se simtă bine chiar rămânând și peste program. Performanța și unicitatea „Total Leasing & Finance” pe piața nebancară din Moldova a devenit posibilă datorită dedicației și efortului colectivului companiei prin dorința de a deveni o companie mai bună și a aduce un plus de valoare societății.

 Ion Iovu

Director risc și analiză creditară

Studii: Finanţe şi Bănci (ASEM), Informatică (ASEM), Investiţii şi Pieţe de Capital (Master ASEM), ACCA

Hobby: Volei, pescuit

 În cazul său, ascensiunea profesională este rezultatul unei munci asidue. S-a orientat spre domeniul economic încă de pe băncile şcolii, în special datorită orelor de economie aplicată. A început să muncească în cadrul companiei în decembrie 2008 și din acel moment este satisfăcut de fiecare reușită a companiei și a echipei din care face parte. „Am fost angajat la Total Leasing & Finance după ce vizitasem SUA de două ori și gustasem din libertăţile şi posibilităţile altei lumi. Căutam un job care să îmi permită să am o gamă de activităţi mai largă şi mai variată pentru a putea învăţa şi creşte pe termen lung, şi a nu fi plafonat din toate părţile. Am început ca analist financiar ca mai apoi să fiu promovat la poziţia de șef al Departamentului buget control şi raportare, iar mai apoi – la poziţia curentă. După mai mult de șase ani de activitate în cadrul TLF, mai sunt foarte multe lucruri pe care trebuie să le învăţ, atât de la colegi, cât şi de la clienți ca să pot şi eu la rândul meu să generez rezultate mai bune.” Total Leasing & Finance  este o companie cu un înalt grad de transparenţă, cu acţionari şi parteneri internaţionali cu renume, cu o strategie și scopuri clar definite care, an de an, depune eforturi enorme pentru a contribui la dezvoltarea clienţilor atât economic, cât şi ca experienţă.

 Tamara Bolduratu

Manager principal calitate

Studii: Finanțe și contabilitatea firmei, ASEM

Hobby: plimbările în natură, sportul, lectura

 Din anul 2003, odată cu finalizarea studiilor, timp de zece ani a activat doar în instituții bancare, iar în anul 2013 a simțit nevoia de o schimbare. Și o vedea anume angajându-se la o companie de leasing. A fost un plan foarte bine pus la punct. Mai întâi a analizat toate companiile de leasing de pe piață, după care a selectat doar una, și anume „Total Leasing & Finance” S.A. „În urma selecției, am ales anume această companie, ea fiind unul dintre liderii pieţei de leasing și, cum am spus și la interviul de angajare, motivarea mea cea mai mare a fost să fac parte din echipa condusă de dna Gladei. O zi în Total Leasing & Finance e plină cu de toate (multă acțiune, deplasări la locul afacerii clienților, multe tranzacții, negocieri, discuții cu colegii pe seama proiectelor în lucru) pentru ca la finele zilei să facem cu toții un rezumat și să analizăm unde și cum să fim mai buni și mai aproape de nevoia clientului. Astfel, fiecare tranzacție în cadrul companiei este o reușită, fie că ajuți pe cineva să prospere, să-și mărească afacerea; fie că muncești ca cineva să-și realizeze un vis.

Sus ↑

 Comentarii: CommentsTitleIcon






* Nu sunt admise comentariile ce conţin cuvinte indecente şi atacuri la persoană.


code
Meteo
Curs valutar
Horoscop
Chişinău
+11°